fomix
Well-known member
Dat is natuurlijk een momentopname in iemand zijn carriere. Dat die tijdens de zeven vette jaren ervoor elk jaar veel meer opslag heeft gehad dan de index zal (mogelijks?) ook een realiteit zijn. Dus wanneer er dan een moeilijker tijdperk aanbreekt zal die mogelijks al een voorsprong van 10-15% op de inflatie hebben. Het zal zeker niet iedereen gegeven zijn, maar ik denk niet onrealistisch.Ik heb US collega's die al 5y hetzelfde verdienen. Geen opslag, geen indexatie, niks. De prijzen gaan naar boven en zei fretten de bonen. Er is geen budget voor opslag want de marge staat onder druk. Eens de marge terug is, zal er wel een sprong zijn van 10-15%. Maar dat zal ook afhangen van de economische realiteit. Mogelijks worden die nooit volledig gecompenseerd. Life's tough...
Eigenlijk is elke vergelijking met de US zinloos, hun hele sociaal systeem is anders opgebouwd en dat heeft een enorme impact op bruto vs netto.
.
Die les heb ik ondertussen wel geleerd. Alleen als index 1% is ofzo is er over de hele boite een extra budget van 3-4% voor high performers.