Zelf m'n haar knippen?

Aangezien ik da als kind ooit zelf gedaan heb, heb ik maar één raad: Begin er zelf niet aan met een schaar.
 
ik doe het met tondeuse en een 2de kleine spiegel voor de achterkant te kunnen zien. Zonder tondeuse zou ik het zelf niet doen, tenzij je lang haar hebt en misschien enkel de puntjes
 
Net zoals de rest hier, raad ik toch zeker een tondeuse aan!
Wij hebben hier tijdens de tweede lockdown eentje aangekocht en super tevreden van het resultaat. Neem vooral je tijd, en ga zeker niet zelf beginnen knippen.
 
Ik begin op het punt te komen dat ik overweeg om een pet te dragen voor de (tele)meetings na de vakantie.

En het ziet er niet naar uit dat we snel naar de kapper zullen mogen. :D
 
Sinds begin maart niet meer naar de kapper geweest. Ga doorgaans om de 5 weken. Na een week of 10, ergens in mei eindelijk een tondeuse aangeschaft en sindsdien ga ik regelmatig met de tondeuse door m'n haar. Dus best ook al veel geld bespaard. Die kost vd tondeuse is al ruim terugverdiend.
Deze zomer heb ik het 1 keer per ongeluk iets te kort gezet, maar alle andere keren ging het goed.
Doe nu om de 4 weken de zijkant en achterkant op 9mm en om de 8 weken de bovenkant op 18mm
 
Ik doe mijn haar al enkele jaren zelf met de tondeuse. Zij - en achterkant 5mm, bovenkant 35mm. Peaky fucking blinders 😜. Ik doe het vooral kort omdat ik wat grijs begin te worden...

Het zelf thuis rap doen wanneer het me uitkomt vind ik gewoon handiger dan altijd een afspraak te moeten maken op mijn vrije dag.
 
Aanraders van tondeuses ? Liefst met een maximale mm van toch zeker om en bij de 30
Gisteren mijn eigen haar gedaan met een tondeuse maar dat was toch serieus wat miserie, om de zoveel halen dat kopstuk eraf halen om overtollig haar er uit te krijgen, 34keer over hetzelfde stukske om het gewenste resultaat te krijgen om dan nog tot de leuke conclusie te komen dat de stand van haarlengte plots verschoven is van 14mm naar 10mm in een onbewaakt moment. Toegegeven: volledige brol tondeuse dus volgende keer wil ik kwaliteit :)
 
Aanraders van tondeuses ? Liefst met een maximale mm van toch zeker om en bij de 30
Gisteren mijn eigen haar gedaan met een tondeuse maar dat was toch serieus wat miserie, om de zoveel halen dat kopstuk eraf halen om overtollig haar er uit te krijgen, 34keer over hetzelfde stukske om het gewenste resultaat te krijgen om dan nog tot de leuke conclusie te komen dat de stand van haarlengte plots verschoven is van 14mm naar 10mm in een onbewaakt moment. Toegegeven: volledige brol tondeuse dus volgende keer wil ik kwaliteit :)
Wij hebben een proxelli clipper orion, professioneel materiaal maar opzetstuk is max. 12mm. voor mij geen probleem want ik doe mn haar op 1.9mm
Maar ik denk dat elk kopstuk vast komt te zitten als ge teveel mm in een keer kort wiekt. Ik denk dat kappers dan ook gewoon een schaar ofwel blote tondeuze in combinatie met de kam gebruiken.
 
Ik heb al gespleten haarpunten sinds oktober. :/ En als die sluiting van kapperszaken nog lang duurt haar tot aan mijn onderrug binnenkort.
 
Ik vrees dat ge daar beeldmateriaal van gaat moeten voorzien
ae6a291f432d71839ae9f703a8fd6b27.gif
 
Terug
Bovenaan