Verslavingen

Worstel jij met een verslaving?

  • Ik heb geen verslaving

    Stemmen: 40 42,6%
  • Ik heb één of meerdere verslaving(en)

    Stemmen: 39 41,5%
  • Ik had een verslaving, maar ben succesvol afgekickt

    Stemmen: 14 14,9%
  • Ik had een verslaving, maar ben hervallen

    Stemmen: 1 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    94
Dwangmatig/compulsief suiker en vettigheid schranzen en geen mate kennen.

Er is een zak M&Ms in huis van 1kg? Dat MOET in 1 keer opgegeten worden.
Hetzelfde voor chips en alle andere rommel.
 
momenteel begonnen aan mijn 2de liter koffie, maar sinds vorige week exclusief deca.
het effect dat dit heeft is gigantisch.
1 mijn zicht gaat nu van blurry terug naar 20/20 en terug
2 2 keren 12u aan een stuk geslapen van het weekend
3 productiviteit stijgt en vooral gevoel overdag is minder moe??
 
Ik heb het vlaggen met energy dranken. En dan vooral the feel good dat het mij soms geeft.
Ik kan ook wel sporadisch stoppen maar een monster of redbull redt mij altijd als ik mij wat slechter voel.

Het heeft nul effect kwa energie tho;
Idem hier. Vooral Monster Gold. Is begonnen ergens 2018 tijdens een road trip in de VS. Ik drink max 1 per dag en altijd de ultra. Dus niet echt suikers (jaja aspartaam, maar dat drink ik al 20 jaar ondertussen en nog geen kanker). Dusja wel verslaafd dat erken ik wel. Ik kan wel stoppen als we in het buitenland zijn bv. (je vindt dit veel moeilijker in Zuid Amerika) en dan heb ik een dag licht hoofdpijn door de afkickverschijnselen van cafeïne, maar dat lukt dus wel. Ik vind het gewoon een lekkerder alternatief dan koffie of gewoon water. Niet dat ik geen water drink dan weer, maar ja, een liter water is maar flets.
 
Dwangmatig/compulsief suiker en vettigheid schranzen en geen mate kennen.

Er is een zak M&Ms in huis van 1kg? Dat MOET in 1 keer opgegeten worden.
Hetzelfde voor chips en alle andere rommel.
Ik koop al jaren geen grote pakken chips meer. Maar ik moet ook geen 5 kleine pakjes chips kopen, want dan zijn die ook op hoor na 1 avondje voetbal :D eigenlijk zoals drugs heel simpel: niet kopen!
 
Redelijk heftige drugsverslaving gehad, vooral destructief amfetamine gebruik.

11 Mei dit jaar 2 jaar zonder 🙏

De hele trein doorlopen: Ambulante behandeling, wekelijkse meetings, leefomgeving aangepast, gefocust op mijn werk en beginnen sporten als een zot. Er werd bij de meesten aangeraden om de rest van uw leven volledig nuchter te blijven. Na één jaar volledige abstinentie besloten dat ik sporadisch nog eens wat drink als ik bvb naar een festival / voetbal ga. Maar zelfs dan spreekt 't mij nog weinig aan. Leven is nu helemaal anders. Ongelooflijk veel terug gekregen van de mensen rondom mij. Never again 🙌
 
Idem hier. Vooral Monster Gold. Is begonnen ergens 2018 tijdens een road trip in de VS. Ik drink max 1 per dag en altijd de ultra. Dus niet echt suikers (jaja aspartaam, maar dat drink ik al 20 jaar ondertussen en nog geen kanker). Dusja wel verslaafd dat erken ik wel. Ik kan wel stoppen als we in het buitenland zijn bv. (je vindt dit veel moeilijker in Zuid Amerika) en dan heb ik een dag licht hoofdpijn door de afkickverschijnselen van cafeïne, maar dat lukt dus wel. Ik vind het gewoon een lekkerder alternatief dan koffie of gewoon water. Niet dat ik geen water drink dan weer, maar ja, een liter water is maar flets.
Was nu toevallig een week in het buitenland en compleet zonder energie drank, had er ook niet persé een verlangen naar. De eerste 3 dagen milde hoofdpijn en toen ik op de luchthaven kwam direct 1 gekocht, verdorie die smaakte.
2 per dag is dan meestal weer teveel ofzo.

Kater, buikgriep, hoofdpijn,.. alles is te verhelpen met een goeie monster.
Gelukkig kan ik het wel laten als het 3+ euro per blik is.
 
Redelijk heftige drugsverslaving gehad, vooral destructief amfetamine gebruik.

11 Mei dit jaar 2 jaar zonder 🙏

De hele trein doorlopen: Ambulante behandeling, wekelijkse meetings, leefomgeving aangepast, gefocust op mijn werk en beginnen sporten als een zot. Er werd bij de meesten aangeraden om de rest van uw leven volledig nuchter te blijven. Na één jaar volledige abstinentie besloten dat ik sporadisch nog eens wat drink als ik bvb naar een festival / voetbal ga. Maar zelfs dan spreekt 't mij nog weinig aan. Leven is nu helemaal anders. Ongelooflijk veel terug gekregen van de mensen rondom mij. Never again 🙌
Proficiat!

Leefomgeving & sport zijn 2 zeer belangrijke zaken. Doe zo verder.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik heb het vlaggen met energy dranken. En dan vooral the feel good dat het mij soms geeft.
Ik kan ook wel sporadisch stoppen maar een monster of redbull redt mij altijd als ik mij wat slechter voel.

Het heeft nul effect kwa energie tho;
Ik ben ook verslaafd de laatste tijd aan energiedrankjes zoals Nalu, redbull, golden power, monster etc
Ik drink wel meestal de zero variant.
Gewoon koffie heeft soms weinig effect, zo'n energiedrankje pept wel even op, ook omdat het lekker fris is, denk ik.

Ik heb regelmatig een dip na de middag en dat helpt er mij dan weer bovenop. Maar sommige dagen blijft het niet bij 1 nalu maar volgt er nog een tweede daarna. Ik heb misschien eens wat verlof nodig. En meer zonlicht, want tegenwoordig is het triestig gesteld met het weer.
 
Dwangmatig/compulsief suiker en vettigheid schranzen en geen mate kennen.

Er is een zak M&Ms in huis van 1kg? Dat MOET in 1 keer opgegeten worden.
Hetzelfde voor chips en alle andere rommel.

cover6.jpg
 
Ik merk dat ik mijn pre-work out echt nodig heb wanneer ik ga trainen, zonder ben ik echt precies een zombie (kan ook aan het weer liggen natuurlijk)
 
Ik ben een heel makkelijke ‘pill popper’. Mijn pijnstiller-verbruik was al jaren hoog, nu een poosje de Oxycontin genomen maar zelfs voor mij was het duidelijk hoe gevaarlijk dát straatje was, nul komma nul invloed op pijn maar wat een opgepept gevoel! Ik was daarmee een persoon die ik al dertig of meer jaar niet meer geweest was. Dus dat verbruik school echt snel de lucht in. Toch maar mee gestopt. Volgende pijnstiller-stap kan Fentanyl zijn. Ngl mijn innerlijke goblin is mega-nieuwsgierig maar mijn verstand is wel nog gezond genoeg om te weigeren er aan te beginnen. Verslaving is genetisch voor mij echt een kwestie van 1-2-3, geluk nog dat ik een beter vangnet heb dan mijn ouders indertijd.
 
  • Support
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan