Verslavingen

Worstel jij met een verslaving?

  • Ik heb geen verslaving

    Stemmen: 40 42,6%
  • Ik heb één of meerdere verslaving(en)

    Stemmen: 39 41,5%
  • Ik had een verslaving, maar ben succesvol afgekickt

    Stemmen: 14 14,9%
  • Ik had een verslaving, maar ben hervallen

    Stemmen: 1 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    94
Niet dat er iets fout is met dit forum, maar het is ook een verslaving voor velen hier. Eentje zonder schadelijke gevolgen.
Als uw werk er niet te veel onder lijdt. Ik denk dat je als je stopt op dit forum je het gewoon zal vervangen door een andere “verslaving”, zoals social media, het nieuws checken of naar het koffiemachien lopen op het werk.
Caffeïne is ook verslavend trouwens (krijgt ge naast concentratieproblemen zelfs fysieke ontwenningsverschijnselen zoals hoofdpijn van als je cold turkey zou stoppen).
 
Heb 2 grote verslavingen gehad:
- gamen tijdens mijn tiener-jaren (CS + opkomst van MMORPG's): speel nu alleen nog maar WoW Classic (vanilla). En dit zonder enige drang
- roken: heb ik 5 jaar gedaan, cold turkey gestopt om mijn huidige vrouw voor mij te winenn :) Nul goesting om ooit nog een sigaret op te steken

Nu ben ik alleen nog verslaafd aan de sporadische junkfood, ik stop ook om de 2 dagen in de Carrefour onderweg naar huis voor een Leo GO en een grote Twixx :unsure: Maar dat is maar iets tijdelijk denk ik
 
Ik had ooit eens gelezen dat dit genetisch bepaald is, zelfs zo dat je in een ideale wereld dat klein stukje DNA in een kind kan verwijderen zodat hij niet verslavingsgevoelig zal zijn. Maar zo kan je nog zaken muteren waardoor we ideale, perfecte kinderen kunnen kweken.
Dit kan kloppen hoor, oma zware drinker die is met pensioen en van als die opstaat begint die aan de drank, vader vader dronk zich elke dagen zat 7/7 die is er wel al 20 jaar vanaf.
En ik kan niet zonder mijn slaapmedicatie, drinken en roken wel nooit gedaan
Wel nog verslaafd aan Cola zero.
 
Koffieverslaving hier. Da's iets waar ik écht niet zonder kan. Tijdens de werkdag kap ik toch snel 10-15 tassen binnen. Denk niet dat cafeine nog veel effect op me heeft aangezien ik nog altijd slaap als een roosje. Heb es thee geprobeerd om te minderen maar nee dank u :laugh: ik vind thee altijd zo heerlijk geuren als dat voor je neus staat te dampen, en dan drink je
.. warm water zonder iets van die smaak :unsure: de enige thee die ik eigenlijk drink is marrokaanse muntthee, maar das dan ook niet zo gezond wegens 250kg suiker per kopje.

Ondertussen ook al 15 jaar ex-roker. Cold turkey gestopt op mijn 31. Pakje per dag sinds mijn 14 of zo... blij dat ik daar vanaf ben. Ervoor al es een paar pogingen ondernomen en elk hulpmiddeltje geprobeerd (plakkers, kauwgum, lasertherapie, hypnose..) maar uiteindelijk moet je willen stoppen en zit het echt wel tussen je oren. Voor mijn madam uiteindelijk de laatste peuk uitgeduwd en nooit meer aangekomen.

Haja, en aan dit forum :laugh: maar zijn nog geen plakkers voor.
 
Koffieverslaving hier. Da's iets waar ik écht niet zonder kan. Tijdens de werkdag kap ik toch snel 10-15 tassen binnen. Denk niet dat cafeine nog veel effect op me heeft aangezien ik nog altijd slaap als een roosje. Heb es thee geprobeerd om te minderen maar nee dank u :laugh: ik vind thee altijd zo heerlijk geuren als dat voor je neus staat te dampen, en dan drink je
.. warm water zonder iets van die smaak :unsure: de enige thee die ik eigenlijk drink is marrokaanse muntthee, maar das dan ook niet zo gezond wegens 250kg suiker per kopje.
Geen last van uw maag?
Ik kan ook niet zonder koffie maar vanaf dat ik een paar tassen teveel drink voel ik het aan mijn maag.
 
haha, zo erg ja? :D
Ja ipv een arrogante klootzak die luidkeels te pas en te onpas alles bekritiseerde alsof ik god zelve ben, was ik die dag een zeer arrogante klootzak die alles te pas en onpas bekritiseerde.

Tipping point was wanneer we op resto in Slovenië aan het wachten waren op mijn kommetje varkensvet met crunchy weet ik veel wat brokjes en een ambachtelijk championnesoepke.

Net wanneer ik geserveerd word land er plots een mus voor mijn kommetje varkensvet en pikt daar er een brokje uit waarop de helft van de medetoeristen in die zaak(stuk of 20 man) in unison "aaawww" ging.

Ik wist nog net het schuim van mijn domme muil te vegen voor ik tegen de zaakvoerder begon uit te pakken dat ze eens die mongolen dat voor hun deur vogels zitten te voederen(Amerikaanse toeristen, the-fuckin-worst)mogen babysitten en hun fuckin deuren moeten sluiten als ze op airco willen besparen.

Een half uur laten misschien wel de beste koffie van mijn leven gedronken en ik was volgens mijn medereis genoten bijna terug genietbaar als mens. Bijna.

Wel een nieuw kommetje gekregen. Kutmus.
 
Als je de drempel te hoog vindt om naar je huisarts te stappen of het gevoel hebt dat hij je onvoldoende kan helpen: ga naar het CAW of bel ze. Zij kunnen zorgen voor een doorverwijzing naar het CGG, waar je ambulant terecht kan.
Ik heb deze stap gezet volgende week intake gesprek, ik ben heel ambetant hoe het nu loopt
Huisarts is op de vingers getikt door mij en nog andere patiënten die hij te veel gaf. Met als resultaat hij trekt zijn staart in. Hij is het die me zoveel gaf en nu moet ik het van dag opdag met 3/4 minder doen. Geloof me is een hel mijn nachten.
 
Iemand tips om te stoppen met roken (vape) ?
Tis wel goed geweest met dat gedamp, momenteel cold turkey aan het gaan maar moeilijker dan ik had verwacht...
 
Iemand tips om te stoppen met roken (vape) ?
Tis wel goed geweest met dat gedamp, momenteel cold turkey aan het gaan maar moeilijker dan ik had verwacht...
Wat is er zwaar? Zat er nicotine in en heb je afkickverschijnselen daarvan of is het de gewoonte die je moet afleren, of nog iets anders?

Over nicotine: onlangs heb ik een filmpje gezien van iemand die van relatief zware dosissen cold turkey gestopt was, en die had toch enkele dagen serieuze hoofdpijn etc., maar dat was na een week à 10 dagen wel voorbij. Ik heb zelf onlangs hetzelfde gehad met cafeïne. Toen ik stopte, had ik 5-6 dagen zware hoofdpijn en toen was het voorbij.

Over de gewoonte: jezelf steeds opnieuw duidelijk blijven maken dat er een reden is waarom je wilt stoppen en zo interne motivatie opbouwen is de voornaamste manier om te volharden.
 
Wat is er zwaar? Zat er nicotine in en heb je afkickverschijnselen daarvan of is het de gewoonte die je moet afleren, of nog iets anders?

Over nicotine: onlangs heb ik een filmpje gezien van iemand die van relatief zware dosissen cold turkey gestopt was, en die had toch enkele dagen serieuze hoofdpijn etc., maar dat was na een week à 10 dagen wel voorbij. Ik heb zelf onlangs hetzelfde gehad met cafeïne. Toen ik stopte, had ik 5-6 dagen zware hoofdpijn en toen was het voorbij.

Over de gewoonte: jezelf steeds opnieuw duidelijk blijven maken dat er een reden is waarom je wilt stoppen en zo interne motivatie opbouwen is de voornaamste manier om te volharden.
Beide. De nicotine die inderdaad zorgt voor hoofdpijn, slecht slapen, twitchy zijn, ...
Gewoonte die moeilijk af te leren is. Iedere ochtend zo een 4 jaar lang opstaan, koffie zetten, boek lezen en vapen op het balkon. Iedere middag na het eten roken, iedere avond na het eten roken + boek lezen. Ik ben ook iemand die echt leeft van zijn routines en nu moeten die dus aanpassen en dat is ook moeilijker dan verwacht.
 
Het voordeel is dat je die routine kan wijzigen, dus eens het lukt zal het blijven lukken. Ik snap je volledig, sigaret na het eten. Ondertussen jaren vanaf en na het eten is er geen énkele trigger meer. Jouw routine kan juist in jouw voordeel spelen, alleen is het begin natuurlijk het moeilijkste. En dan heb ik het niet over enkele weken maar enkele maanden.
 
Ik heb het vlaggen met energy dranken. En dan vooral the feel good dat het mij soms geeft.
Ik kan ook wel sporadisch stoppen maar een monster of redbull redt mij altijd als ik mij wat slechter voel.

Het heeft nul effect kwa energie tho;
 
Terug
Bovenaan