WK Wielrennen 2023 (Glasgow, Schotland)

Dat was ik al eens ergens tegen gekomen ja. Wist niet meer van wie die post was. Ik ga je geen ongelijk geven hoor. Het zal wel zo zijn. Maar van al die 11 wedstrijden heb ik geen enkele gezien. Ik heb dan ook geen idee wat de tegenstand in die wedstrijden voorstelde.

lol ok je kijkt dus niet veel koers dan begrijp ik al meer. Dan ga ik er verder niet teveel woorden aan vuil maken als je al niet snapt waarom iemand die de Giro en de Vuelta rijd er ook niet even de Tour bij neemt valt er weinig te discuteren natuurlijk.

Die mannen rijden allemaal Pro/WT etappekoersen in het voorjaar met de beste klassementsrenners maar in Vlaanderen willen we dat alle renners koersen zoals Omloop, E3 en Gent-Wevelgem rijden. Want dan zien we ze hé.

:sarcastic:

Ik heb het TT-parcours van komende vrijdag precies door elkaar gehaald met dat van Parijs volgend jaar op de OS.

Glooiender dan ik voor ogen had dus en toch 47 km. Klinkt nog best pittig.

Benieuwd hoeveel medailles we nog kunnen rapen. We hebben nog wel kanshebbers.
Segaert in de TT voor beloften, Wout en Remco in de TT, Nys in de wegrit beloften en Kopecky in de wegrit. Die eerste en laatste zouden toch al een zekerheid moeten zijn.

Toch vooral benieuwd naar Nys. Ken de beloften-categorie niet goed genoeg. Technisch een perfect parcours voor hem en die korte knikjes liggen hem ook wel, maar ik vraag me toch af of zijn inhoud groot genoeg is t.o.v. enkele anderen.
2j geleden al EK gewonnen en 6e op WK, nu is hij al prof en heeft daar toch ook al uitslagen gereden (zelfs winst)
Alleen heeft die soms nog echt heel slechte dagen

2j geleden al EK gewonnen en 6e op WK, nu is hij al prof en heeft daar toch ook al uitslagen gereden (zelfs winst)
Alleen heeft die soms nog echt heel slechte dagen

Ja, maar ik vroeg het me vooral af voor deze koers. Als je kijkt naar gisteren, dat waren ook wel mannen die een serieuze solo uit de benen kunnen schudden. Los van al hun andere kwaliteiten, zijn dat mannen met veel inhoud.

In de resultaten die je opnoemt, was het toch vooral volgen als ik me niet vergis. Daarom vroeg ik me af hoe goed hij al zou zijn om zelf de forsing te kunnen voeren en constant zich vooraan houden, of zelfs een solo eruit persen.

Maar misschien blijft het bij de beloften ook langer gesloten. We zullen zien.

lol ok je kijkt dus niet veel koers dan begrijp ik al meer. Dan ga ik er verder niet teveel woorden aan vuil maken als je al niet snapt waarom iemand die de Giro en de Vuelta rijd er ook niet even de Tour bij neemt valt er weinig te discuteren natuurlijk.
Bij mijn wetenwas Remco nooit van pkan geweest om en de Giro en de Vuelta te rijden. De beslissing om de Vuelra opnieuw te rijden is pas gekomen na het uitvallen in de Giro door corona. Ik meen mij te herinneren dathet zelfs nog een heel tijdje tussen zat vooraleer hij aangaf de Vurlta dan toch maar te zullen rijden.

Bij mijn wetenwas Remco nooit van pkan geweest om en de Giro en de Vuelta te rijden. De beslissing om de Vuelra opnieuw te rijden is pas gekomen na het uitvallen in de Giro door corona. Ik meen mij te herinneren dathet zelfs nog een heel tijdje tussen zat vooraleer hij aangaf de Vurlta dan toch maar te zullen rijden.
De kans is zeer reëel dat die beslissing er sowieso was gekomen, ook als hij de Giro uitrijdt. Dat is gewoon een logische combinatie. Dat die finale beslissing pas later valt of bekendgemaakt wordt is ook niet bepaald vreemd of uniek, dat zie je wel vaker.

Mijn eerste reactie was "Jensen, wat heb ik hier gemist?".
Was duidelijk Skjelmose, dus even opgezocht en bleek dus gewoon zijn tweede achternaam te zijn...

Dat je niet weet dat dit zijn tweede achternaam is oké. Maar dat je oprecht denkt dat er een renner meerijdt die Jensen als eerste achternaam heeft is wel een pijnlijke zaak. :laugh:

Of misschien snappen we de pun van Karl niet zo goed.

Laatst bewerkt:
Dat je niet weet dat dit zijn tweede achternaam is oké.
Alleen hebben we net 3 weken Tour achter de rug, waar iedere keer als hij in beeld kwam de naam Jensen verscheen.

Het dieptepunt was wel toen hij begon te vertellen hoe Izagirre in San Sebastian 2e werd na Evenepoel.

Maar goed, zolang hij maar weet in welke sweatshop in Bangladesh hij het goedkoopst zijn vive le velo T-shirt kan laten maken zal Karl er niet van wakker liggen dat hij journalistiek telkens door de mand valt.

Door omstandigheden het WK niet op Sporza kunnen kijken.

Zie ik deze passeren op X
Das nu al de 4de keer in verschillende koersen dat Karl en josé niet weten dat Jensen = Skjelmose of er problemen mee hebben

Karl is natuurlijk geen ezel maar een geldwolf :oi22:

Hoe dikwijls ze gisteren gezegd hebben "hier zit Remco" terwijl dat héèl duidelijk Stuyven was... niet op 1 hand te tellen.

Of "er is een Australiër op komst"... renner met grote geel/rode strepen op de broek (Spanjaard dus).

"Izagirre... die werd vorige week nog knap 2de in San Sebastian"... 2 minuten later (na een hoop berichten waarschijnlijk) ahnee, da was Bilbao...

En dat alles nadat ze zelf zeiden dat ze wagenziek werden door dat grote scherm. Het is dus echt niet dat hun scherm te klein is. Karl had meer oog voor José zen speculaasje dan de koers.

Ge zou ze toch echt wel de nek afgewrongen hebben gisteren... :sop:

Exact hetzelfde als vorig jaar in Wollongong 😂😂😭😭

Ik denk dat het in de Amstel was of een andere Ardennen koers

dat Karl Echt kwaad kwam , iets van: "daar staat dus Jensen op uw scherm , dat klopt dus niet dat moet skjelmose zijn ! "

Geen probleem mee dat de meesten mensen het niet weten , maar voor een wielercommentator mag die kennis toch een stuk hoger ! Zeker als het al de 4de keer is dat je met dezelfde renner zijn naam sukkelt.

Nog een geluk dat het een gratis zender is.

Ik denk dat je dit jaar makkelijk 5 minuten kunt vullen met flaters van Karl dit jaar.

Maar ik vind dat helemaal geen verwijt hoor. Het is gewoon iets dat mij op valt. Remco kiest duidelijk voor een heel ander programma en ontloopt daardoor vaak degenen waarvan ik vind dat net die de echte grootheden in de wielersport zijn.
Wie zijn dat dan?

Op deze website kan je wat renners met elkaar vergelijken.

Bv Evenepoel vs MVDP: https://www.procyclingstats.com/rider-vs-rider/remco-evenepoel/mathieu-van-der-poel

Bekijk vooral beneden die grafiek eens. Daar worden ze vergeleken op leeftijd.
Alsook gewoon de pcs punten.

vs Vinegard : https://www.procyclingstats.com/rider-vs-rider/remco-evenepoel/jonas-vingegaard-rasmussen

vs Pogacar : https://www.procyclingstats.com/rider-vs-rider/tadej-pogacar/remco-evenepoel

Of het pcs klassement https://www.procyclingstats.com/rankings.php

En niet vergeten dat Remco zeer zwaar geblesseerd is geweest lange tijd. Die gast is toch echt een fenomeen.

Laatst bewerkt:
Op leeftijd kan je die niet vergelijken op de weg he Van Der Poel was op leeftijd Evenepoel nu nog een zuivere crosser... .

En breek me dan de bek niet open over Wout en Matthieu. Die zie ik in de winter in het veld, die zie ik dan even later in de voorjaarsklassiekers, die zie ik in de TdF en die heb ik gisteren opnieuw gezien in het WK. Daar heb ik veel meer respect voor dan voor een coureur die zijn wedstrijdjes er uit pikt. En daarmee viseer ik niet enkel Remco. Jonas Vingegaard is hier even schuldig aan.

Je moet eens opzoeken hoeveel koersdagen Remco reed in 19, 21, 22 en nu 23.
Je zou schrikken denk ik :P

Er is meer dan enkel maar voorjaarsklassiekers. Enkel de meest prestigieuze zoals LBL is iets voor hem en bied meerwaarde, die wint hij ook tweemaal.
In de Brabantse pijl regende het en het was duidelijk dat dit niks voor hem was, zelden een renner zich zo weten uitspreken daaromtrent.

Als je zegt dat Remco in het verleden vaak kleine rittenkoersen eruit pakte en daar de tegenstand oprolde en wat de zware competitie probeerde te mijden dan heb je gelijk. Een stuk van zijn overwinningen was tegen renners die minstens twee niveau’s lager waren dan hem.
Maar enkel dit jaar rijdt hij al Catalonië en Zwitserland, dan ontwijk je niet de competitie.
De tour is het summum qua tegenstand voor hem, en die ontweek hij.
Maar we moeten ook niet elke koers die Pogacar wint of rijdt minimaliseren omdat Vingegaard er niet rijdt.

Daarbij het is toch al duidelijk dat Remco niet kan wat Pogacar kan.
Maar misschien zien we binnenkort een Remco die dingen kan die Pogacar niet kan.

Ik zou Remco wel graag eens zien starten in de Tirreno of Parijs-Nice om het daar al eens op te nemen tegen de andere Tour grootheden. Door tegen die mannen te rijden kan hij toch enkel maar groeien.

Volgend jaar rijdt die gewoon een schema als Pog/Vingo denk ik.

UAE, PN, Baskenland of Catalonië, LBL en dan Dauphiné+Tour.

Ziet er wel te doen uit voor een VDP in vorm, heel technische afdalingselementen.
Pidcock kan dalen uiteraard, maar qua techniciteit heeft Mathieu toch een streepje voor imo en deze keer geen plankje :oi22:
Er moet ook heel wat geklommen worden, dat is in die video niet echt te zien. Dan heeft een lichtgewicht als Pidcock weer een stuk voordeel...
Die technische features zijn niet minnetjes é.

Terug
Bovenaan