WK Wielrennen 2023 (Glasgow, Schotland)

Ik moet denken wat VDP zei: "dit maakt m'n carrière bijna compleet".
Als je z'n palmares overloopt, zit zeker wel iets in die uitspraak.
Ronde van Vlaanderen (2x), Parijs-Roubaix, rit in TdF en Giro, Milaan-San Remo, Strade Bianche, Amstel en nu WK...
Je zou kunnen zeggen dat hij al op z'n 28ste de meest prestigieuze koersen heeft kunnen 'afvinken', voor zijn type renner.
Rest nu nog als doel om een aantal zaken nog eens te winnen. Misschien worden de Olympische Spelen Mountainbike een doel? In Tokio 2021 liep hij in het mountainbiken een hardnekkige rugblessure op. Of misschien richt is zich eerder op de weg, omdat die MTB deelname misschien eenmalig was. OS kansen zijn nu slechts om de 4 jaar en in 2028 zou hij 'al' 33 zijn.
WK mountainbike zal hij nog wel als doel zien zeker. Op de weg is z'n palmares eigenlijk idd al compleet op vlak van grote overwinningen, nu is het gewoon die grote koersen opnieuw proberen winnen. Record RVV ligt toch binnen z'n mogelijkheden.

Dit begin ik mij toch ook meer en meer af te vragen ja. Ik kan dat niet bewijzen natuurlijk, maar ik heb toch ook het gevoel dat die hoogtestages en dergelijke iets of wat nadelig zijn voor zijn klassieke voorjaar en bijkomend ook het WK. Hij heeft precies minder die punch dan een paar jaar terug.

In 2020 toen hij MSR won gaat hij prime Alaphilippe terughalen op de Poggio, gaat hij vlot mee met Mathieu over de kasseien en kan hij ei zo na niet mee met wederom Alaphilippe op die supersteile helling in Imola. Dat zijn toch allemaal dingen die we nu veel minder zien.
Goh, ik snap wel wat je bedoelt maar bvb de Tourrit naar Calais is nog niet zo heel lang geleden. Dat was toch ook een behoorlijke punch. VDP, Pogacar en Alaphilippe reden toen ook mee trouwens.

?

Pidcock heeft er een hoofddoel van gemaakt en dat is met alle respect voor VDP toch gewoon de betere MTB'er?
Zal wel de betere mtb'er zijn maar ik vond VDP vandaag toch echt in hoogvorm. Als hij dat WK mtb nog echt wil winnen pakt die hem volgens mij.

(Al moet ik toegeven dat ik het parcours niet ken, een echt straf bergparcours dan wordt het lastig).

Mijn vertrouwen dat Remco meteen mee zou spelen voor het podium mocht hij in de Ronde van Vlaanderen starten heeft vandaag toch ook wel wat een deuk gekregen. Positionering vandaag was echt abominabel en dan verbruik je gewoon teveel energie. San Remo wordt ook moeilijk met die rush naar de Poggio. En dan zwijgen we nog over de hectiek richting kilometerpaal 3 in sommige Tourritten…

Nogal een slappe post zunne Kimme. Na alles wat ik de afgelopen dagen, weken en jaren van U heb mogen lezen...
- WVA is gewoon de beste wielrenner ter wereld. Vertelde ge nadat hij een veldcrosske in Herentals won dankzij een lekke band van MvdP. Die lekke band was volgens jou MvdP zijn eigen schuld want "als ge de mindere zijt hebt ge sneller pech.
- Remco snoert keer op keer, maakt niet uit op wat voor type van parcours, de criticasters de mond. Dat was volgens u dan nog niet eens uw subjectieve mening maar gewoon een "vaststelling".
- MvdP had maar een slappe TdF gereden. Hij heeft enkel wat leadouts gedaan voor Jasper, en dat waren dan nog eens slechte ook. Stelde allemaal niet veel voor.

Hoe noemen ze it weer ? Karma is a bitch ? Zoiets is het geloof ik hé. En nu is het dat Matthieu gewonnen heeft omdat dit een parcours op zijn maat was. Zielig hoor. Tijd om het fanboybrilleke (of is het het chauvinistische brilleke) of te zetten en eens naar de koers te beginnen kijken als een volwassen man.

btw.. voor degenen die er moeite mee hebben dat "ne Hollander" gewonnen heeft. Matthieu is toch gene Hollander hé. Ik bedoel, hoort die praten. Da is toch gewoon ne Vlaming. Eentje die toevallig in een ander kleur truitje rijdt maar imo is da gewoon ne Vlaming hoor. Hij is trouwens in België geboren en getogen. Interesseert mij geen bal dat hij in een oranje truitje rijdt.

Even slap als die jij hier nu post.
Geen idee waarom je daarom op zulk hautaine manier hier moet reageren. Helemaal niks mis met die post hoor. Alsof al u posts hier van zon formidabel niveau zijn.

Over welke cross in Herentals heb je het? Want de laatste editie reed Wout lek en won VDP.
VDP heeft ook effectief een slappe TDF gereden voor zijn kunnen. De ritten die voor hem waren kon hij niet mee. Een man van zijn kaliber gaat niet tevreden zijn geweest met die enkele goede leadouts.
Veel van uw posts lezen hier ook alsof uw subjectieve mening de vaststelling van feiten is hoor.

Hoe noemen ze it weer ? Karma is a bitch ? Zoiets is het geloof ik hé. En nu is het dat Matthieu gewonnen heeft omdat dit een parcours op zijn maat was. Zielig hoor. Tijd om het fanboybrilleke (of is het het chauvinistische brilleke) of te zetten en eens naar de koers te beginnen kijken als een volwassen man.

Dit slaagt werkelijk nergens op. Misschien zelf dat "brilleke" eens op zetten en zijn post tegoei interpreteren. Hij zegt gewoon dat dit echt een parcours is op maat van VDP en dat hij de sterkste was vandaag. Niet dat hij gewoon maar wint omdat dit een parcours op zijn maat is.

Even slap als die jij hier nu post.
Geen idee waarom je daarom op zulk hautaine manier hier moet reageren. Helemaal niks mis met die post hoor. Alsof al u posts hier van zon formidabel niveau zijn.
Ben ik me perfect van bewust hoor. Als je onzin post kan je onzin terug verwachten.

Over welke cross in Herentals heb je het? Want de laatste editie reed Wout lek en won VDP.
Is al enkele jaren geleden. Weet niet meer precies welk jaar. Matthieu won week na week, Wout altijd maar 2de. Op een bepaald moment reed Wout lek en toen ik dit forum open deed stond er in koeienletters dat Wout had eens had laten zien wie van de 2 nu feitelijk de beste crosser van de 2 was. Het was eerlijk gezegd nogal lachwekkend. Zeker toen er nog eens bij verteld werd dat die platte band kwam omdat Matthieu minder goed was. Een platte band lok je namelijk zelf uit. Wel vreemd dat ik dat in de laatste editie, toen Wout plat reed, niet heb mogen lezen.

VDP heeft ook effectief een slappe TDF gereden voor zijn kunnen. De ritten die voor hem waren kon hij niet mee. Een man van zijn kaliber gaat niet tevreden zijn geweest met die enkele goede leadouts.
VDP heeft inderdaad maar een slappe TdF gereden. Hij is verdorie bijna niet in beeld geweest. Maar volgens onze goede vriend Kimme moett hij ook nog leren van een leadout te doen want die waren ook maar slapjes. Ik denk niet dat Jasper en de rest van Alpecin er ook zo over denkt.

Veel van uw posts lezen hier ook alsof uw subjectieve mening de vaststelling van feiten is hoor.
Mijn excuses daar voor. Ik probeer nochtans zo neutraal mogelijk te zijn. Ik kan me wel opjagen wanneer ik van die onzin lees en, toegegeven, dan geef ik inderdaad soms wat te veel tegengas. Zal ik gisteren trouwens ook wel gedaan hebben :shy:

Voor mij mogen Wout of Remco best winnen hoor, maar wanneer ik gewoon naar hun resultaten kijk en die vergelijk met VdP kan ik niet veel meer doen dan concluderen dat, over het geheel gezien, VdP gewoon de beste van de 3 is. Er zijn parcoursen en omstandigheden waarin Wout of Remco beter zijn, maar over het algemeen bezien heb ik toch de indruk dat vdP er net een beetje bovenuit steekt.
edit : Remco is wel enkele jaren jonger dus die heeft idd wat minder tijd gehad om zulk een palmares bij elkaar te rijden. Wat hij tot nu toe heeft laten zien is trouwens fantastisch maar ik kon me toch niet van de indruk ontdoen dat Remco zich vooral concentreert op wedstrijden waarvan hij weet dat hij de kans heeft om te winnen. Daar is niks mis mee, zeker niet op zijn leeftijd. Maar Wout en Matthieu gaan toch veel verder uit hun comfortzone dan dat Remco tot nu toe gedaan heeft imo.

Dit slaagt werkelijk nergens op. Misschien zelf dat "brilleke" eens op zetten en zijn post tegoei interpreteren. Hij zegt gewoon dat dit echt een parcours is op maat van VDP en dat hij de sterkste was vandaag. Niet dat hij gewoon maar wint omdat dit een parcours op zijn maat is.
Klopt. Hij was vandaag de sterkste. En het parcours was perfect op maat van VdP.
Waarom lees ik na een overwinning van Wout (door een lekke band van VdP nota bene) dat Wout gewoon de betere is ?
Waarom las ik amper vorige week dat het parcours voor Remco niks uitmaakt ? Dat hij de criticasters steeds opnieuw de mond snoert en dat dat gewoon een vaststelling is ? En amper een week later "lag het parcours hem niet" ?

In elk geval nogmaals dank voor uw opmerking over mijn te objectieve posts. Ik zal er rekening mee proberen te houden in de toekomst :thumb:

Laatst bewerkt:
Voor mij mogen Wout of Remco best winnen hoor, maar wanneer ik gewoon naar hun resultaten kijk en die vergelijk met VdP kan ik niet veel meer doen dan concluderen dat, over het geheel gezien, VdP gewoon de beste van de 3 is. Er zijn parcoursen en omstandigheden waarin Wout of Remco beter zijn, maar over het algemeen bezien heb ik toch de indruk dat vdP er net een beetje bovenuit steekt.
VDP en Remco zijn toch totaal verschillende renners die zich (buiten het WK dan) focussen op totaal verschillende wedstrijden. Om dan te zeggen dat VDP beter is snap ik toch echt wel niet.

VDP en Remco zijn toch totaal verschillende renners die zich (buiten het WK dan) focussen op totaal verschillende wedstrijden. Om dan te zeggen dat VDP beter is snap ik toch echt wel niet.

4-8 voor Evenepoel :bow:

Nee, wie vergelijkt er nu die 2 met elkaar. Voorbije 3 jaar hebben ze 3x in dezelfde wedstrijd gereden, 3x het WK. Je kan bijna geen 2 renners verzinnen die meer van elkaar verschillen.

Ik heb een kleine edit in mijn vorige post gezet. Misschien heb je die nog gemist bij het lezen er van. Nadat ik gepost had was ik inderdaad niet erg tevreden over wat ik geschreven had. Ongeveer hetzelfde als wat jij nu zegt. Daarmee die edit.

Je kan Wout/Matthieu en Remco inderdaad heel moeilijk vergelijken. Totaal verschillende renners die zich focussen op totaal verschillende wedstrijden. En ik heb niks tegen Remco. Ik hoop dat hij een hele grote wordt. Enkele jaren geleden werd hij reeds aangekondigd als "de nieuwe Merckx". Maar tot nu toe zie ik vooral een renner die zich toch echt toe legt op de wedstrijden waar hij de andere grootheden mee uit de weg gaat, en bovendien op parcoursen die hem beter liggen.
Ik weet het. Ik verwacht misschien al te veel. Hij is nog heel jong. Maar geef hem dan ook de tijd om zich nog helemaal te ontplooien en te bewijzen alvorens hem de nieuwe Merckx te noemen. Voorlopig is de nieuwe Mercx voor mij in elk geval Pogacar. Hij is de enige die zowel de klassiekers als de TdF weet te winnen.

Ik heb een kleine edit in mijn vorige post gezet. Misschien heb je die nog gemist bij het lezen er van. Nadat ik gepost had was ik inderdaad niet erg tevreden over wat ik geschreven had. Ongeveer hetzelfde als wat jij nu zegt. Daarmee die edit.

Je kan Wout/Matthieu en Remco inderdaad heel moeilijk vergelijken. Totaal verschillende renners die zich focussen op totaal verschillende wedstrijden. En ik heb niks tegen Remco. Ik hoop dat hij een hele grote wordt. Enkele jaren geleden werd hij reeds aangekondigd als "de nieuwe Merckx". Maar tot nu toe zie ik vooral een renner die zich toch echt toe legt op de wedstrijden waar hij de andere grootheden mee uit de weg gaat, en bovendien op parcoursen die hem beter liggen.
Ik weet het. Ik verwacht misschien al te veel. Hij is nog heel jong. Maar geef hem dan ook de tijd om zich nog helemaal te ontplooien en te bewijzen alvorens hem de nieuwe Merckx te noemen. Voorlopig is de nieuwe Mercx voor mij in elk geval Pogacar. Hij is de enige die zowel de klassiekers als de TdF weet te winnen.
Ik hoop dat je beseft dat Remco al meer prof overwinningen heeft dan bv. een Wout en Mathieu. Waaronder een GT, WK en 2 monumenten. Dus ja, uw verwachtingen liggen veel te onrealistisch hoog imo.

Dat blijf ik toch een heel vreemd verwijt vinden dat hij zich focust op wedstrijden die hij kan winnen. Dat is toch gewoon normaal bij een kopman? Pogacar sloeg toch ook Roubaix over? Vingegaard zie je toch ook niet in eendagswedstrijden. Het zijn geen knechten die ergens de boel moeten opvullen (als je met te weinig renners start betaald de organisator minder vergoeding). En dat hij anderen zou ontlopen hij kan er toch niks aan doen dat er putten in dat waalse wegdek zitten of dat de schoonmoeder van Pogacar overlijd in de week voor LBL of dat wat kinderen de nachtrust van VDP verstoren. Je wint geen GT, WK en 2 monumenten door toppers te ontlopen.

Godverdomme toch. Matje heeft ook altijd geluk! Bij die val was iemand anders de derailleur 100% stuk! Doeme toch 😀
Die bochten zijn mede ook de reden waarom hij zo uitliep op de rest. Wout alleen in de achtervolging had veel dichter gebleven. Zie maar hoe traag mads die bochten nam en Wout in no time een serieuze voorsprong had.
Maar dan nog had VDP gewonnen, toch frustrerend voor Wout en voor de Belgen. Als je zelf fietst weet je wel hoe pijn het deed bij Wout toen hij in zijn zadel ging zitten bij die aanval van VDP.
Hopelijk pakt Wout goud in de tijdrit.

Lotte 😍😍😍 wat een madame! Hoedje af.

Zie ook wel uit naar MTB strijd. Ben toch niet zo zeker dat pidcock zo'n goede VDP er af krijgt.

Pidcock weegt 20 kg minder dan VDP, da's een dwerg van 58kilo.

Gewicht is in het MTB'en gigantisch veel belangrijker dan in het klassieke wielrennen. Daar spreek je niet over hellingen van 10% hé, maar continu +30%.

Veel coureurs die nooit echt gaan MTB'en, zoals bijvoorbeeld in Houffalize of La Roche, beseffen dat niet. Daar heb je hellingen waar je een 34-52 (lees: 34 vooraan, 52 achteraan ;)) moeilijk rond kan krijgen. Of waarbij je gewoon achterover valt als je niet op de tip van je zadel gaat zitten.

Pidcock weegt 20 kg minder dan VDP, da's een dwerg van 58kilo.

Gewicht is in het MTB'en gigantisch veel belangrijker dan in het klassieke wielrennen. Daar spreek je niet over hellingen van 10% hé, maar continu +30%.

Veel coureurs die nooit echt gaan MTB'en, zoals bijvoorbeeld in Houffalize of La Roche, beseffen dat niet. Daar heb je hellingen waar je een 34-52 (lees: 34 vooraan, 52 achteraan ;)) moeilijk rond kan krijgen. Of waarbij je gewoon achterover valt als je niet op de tip van je zadel gaat zitten.
En ook technisch is Pidcock wss beter

Terug
Bovenaan