StruikGewas
Well-known member
12 augustus vanaf 16u30Wanneer is het MTB en wordt dat uitgezonden?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
12 augustus vanaf 16u30Wanneer is het MTB en wordt dat uitgezonden?
Dat van de OS en het WK zou ik toch niet zuiver omschrijven als pech, daar zijn toch enkele dingen misgelopen in de 'voorbereiding'. Zo was er toch duidelijk gecommuniceerd geweest dat dat plankje zou verdwijnen, maar om een of andere reden heeft Mathieu dat niet deftig meegekregen dacht ik? En dat kamerincident had in de eerste plaats ook nooit mogen gebeuren natuurlijk.Ik lees dat veel sinds gisteren "Mathieu heeft altijd sjaans".
Bieles WK wordt er een wereldtitel gestolen door het meest belachelijke parcours aller tijden in het veldrijden. Olympisch quasi zeker podium mountainbike gaat in rook op door dat hij valt en ongelukkig terechtkomt. Vorig jaar kent hij de slechtste nacht die je kunt hebben voor de start van een WK omdat er idioten het nodig vinden om mensen uit hun slaap te houden, in het veldrijden had die ook echt nog wel meer kunnen winnen zonder pech, zijn allereerste Ronde Van Vlaanderen was die rijp om te winnen maar daar valt hij ook meer dan één keer, ... .
Tuurlijk die heeft geluk gehad ook, lekke band Roubaix Van Aert dit jaar en dan nu zelf vallen en toch niks ernstig voorhebben, dat had zomaar een monument en een wereldtitel minder kunnen zijn dit jaar alleen. Maar om nu te zeggen dat dat de geluksvogel himself is... .
Vorig jaar na t WK vond ik eerder dat het pech op pech aan het worden was.
Ja ok dat kan ik nog volgen. Laat ik het dan anders verwoorden en zeggen hij heeft ook al de nodige afspraken gemist waar hij anders heel dichtbij had geweest.Dat van de OS en het WK zou ik toch niet zuiver omschrijven als pech, daar zijn toch enkele dingen misgelopen in de 'voorbereiding'. Zo was er toch duidelijk gecommuniceerd geweest dat dat plankje zou verdwijnen, maar om een of andere reden heeft Mathieu dat niet deftig meegekregen dacht ik? En dat kamerincident had in de eerste plaats ook nooit mogen gebeuren natuurlijk.
Maar ik vind dat helemaal geen verwijt hoor. Het is gewoon iets dat mij op valt. Remco kiest duidelijk voor een heel ander programma en ontloopt daardoor vaak degenen waarvan ik vind dat net die de echte grootheden in de wielersport zijn. Er is niks mis mee dat Remco voor een ander programma kiest, maar zo lang hij niet echt de handschoen opneemt tegen die mannen wacht ik liever af vooraleer hem de nieuwe merckx te noemen.Dat blijf ik toch een heel vreemd verwijt vinden dat hij zich focust op wedstrijden die hij kan winnen. Dat is toch gewoon normaal bij een kopman? Pogacar sloeg toch ook Roubaix over? Vingegaard zie je toch ook niet in eendagswedstrijden. Het zijn geen knechten die ergens de boel moeten opvullen (als je met te weinig renners start betaald de organisator minder vergoeding). En dat hij anderen zou ontlopen hij kan er toch niks aan doen dat er putten in dat waalse wegdek zitten of dat de schoonmoeder van Pogacar overlijd in de week voor LBL of dat wat kinderen de nachtrust van VDP verstoren. Je wint geen GT, WK en 2 monumenten door toppers te ontlopen.
Volledig akkoord, al geef ik @Pinkman toch ook wel gelijk. Die plank was toch ook wel gedeeltelijk de fout van Matthieu zelf. Hij was duidelijk niet aan het opletten geweest tijdens die briefing.Ik lees dat veel sinds gisteren "Mathieu heeft altijd sjaans".
Bieles WK wordt er een wereldtitel gestolen door het meest belachelijke parcours aller tijden in het veldrijden. Olympisch quasi zeker podium mountainbike gaat in rook op door dat hij valt en ongelukkig terechtkomt. Vorig jaar kent hij de slechtste nacht die je kunt hebben voor de start van een WK omdat er idioten het nodig vinden om mensen uit hun slaap te houden, in het veldrijden had die ook echt nog wel meer kunnen winnen zonder pech, zijn allereerste Ronde Van Vlaanderen was die rijp om te winnen maar daar valt hij ook meer dan één keer, ... .
Tuurlijk die heeft geluk gehad ook, lekke band Roubaix Van Aert dit jaar en dan nu zelf vallen en toch niks ernstig voorhebben, dat had zomaar een monument en een wereldtitel minder kunnen zijn dit jaar alleen. Maar om nu te zeggen dat dat de geluksvogel himself is... .
Vorig jaar na t WK vond ik eerder dat het pech op pech aan het worden was.
Maar ik vind dat helemaal geen verwijt hoor. Het is gewoon iets dat mij op valt. Remco kiest duidelijk voor een heel ander programma en ontloopt daardoor vaak degenen waarvan ik vind dat net die de echte grootheden in de wielersport zijn. Er is niks mis mee dat Remco voor een ander programma kiest, maar zo lang hij niet echt de handschoen opneemt tegen die mannen wacht ik liever af vooraleer hem de nieuwe merckx te noemen.
Zijt eerlijk.. 2 zeges in LBL, 2 zeges in de classico San Sebastion en een Vuelta gewonnen. Waar was Remco in de voorjaarsklassiekers ? Als je LBL al op je naam hebt staan probeer je toch eens een andere koers te winnen imo.
OK... hij heeft een WK gewonnen. Op een parcours dat....
Ik lees dat veel sinds gisteren "Mathieu heeft altijd sjaans".
Het feit dat die gisteren derde wordt op een parcours dat eigenlijk niet echt zijn ding is en na een slopende Tour vind ik toch behoorlijk indrukwekkend.Die uitspraken van de nieuwe Merckx zijn gewoon enorm opgeblazen door de pers, er gaat nooit nog een renner bestaan zoals Merckx, tijden zijn veranderd en renners ook. Dat weet iedere wielerliefhebber en iedere wielrenner zelf ook.
Maar waarom zou Remco zich in godsnaam in het voorjaar laten zien? Buiten Tadej is er geen enkele Klassementsrenner die z'n kop laat zien voor de Waalse pijl, Remco heeft trouwens gekozen om Catalunya te rijden, net als Roglic trouwens die andere wereldtopper, ter voorbereiding van de Giro. Het heeft geen zin om wedstrijden te rijden als die niet binnen je doelen passen. Elke kopman doet dat trouwens dus dat is ook helemaal niets nieuws. Het enige wat je kan zeggen is dat Remco "geluk" heeft gehad dat Pogacar twee maal uitvalt voor LBL maar bon, zoals je gisteren en in de tour kon zien is die ook te kloppen hoor.
Remco is een GT renner, of dat ambiëren ze toch. Hij rijdt dan ook voorbereidingen op zijn GT's net zoals alle andere GT renners dit doen. Via etappekoersen (waar hij er al een dozijn van gewonnen heeft) en Waalse voorjaarskoersen. Er is maar eentje die dit niet doet en dat is Pogacar - die ook gewoon een fenomeen is zoals geen ander. Dit is net hetzelfde als zeggen dat Mathieu geen GC ambities toont. En je kan zeggen wat je wil, Remco rijdt overal om te winnen, in elke koers die hij start. Waar waren trouwens veel andere GC/GT renners gisteren? Juist, gewoon thuis. Remco was er weliswaar wel.Maar ik vind dat helemaal geen verwijt hoor. Het is gewoon iets dat mij op valt. Remco kiest duidelijk voor een heel ander programma en ontloopt daardoor vaak degenen waarvan ik vind dat net die de echte grootheden in de wielersport zijn. Er is niks mis mee dat Remco voor een ander programma kiest, maar zo lang hij niet echt de handschoen opneemt tegen die mannen wacht ik liever af vooraleer hem de nieuwe merckx te noemen.
Zijt eerlijk.. 2 zeges in LBL,2 zeges3 zeges in de classico San Sebastion en een Vuelta gewonnen. Waar was Remco in de voorjaarsklassiekers ? Als je LBL al op je naam hebt staan probeer je toch eens een andere koers te winnen imo.
OK... hij heeft een WK gewonnen. Op een parcours dat, net zoals dat gisteren bij Matthieu het geval was, hem perfect lag. Mijn punt is eerder dat je niet kan zeggen dat die of die de beste wielrenner ter wereld is. De vorm van de dag is altijd anders, het parcours is altijd anders, de weersomstandigheden zijn altijd anders. Het zijn allemaal grootheden, stuk voor stuk. En dat is iets dat ik heel vaak mis in de posts van Kimme. Daar moet er toch altijd snel een sneer kunnen gegeven worden naar 1 van de beste renners ter wereld. Als zijnde toch wel minder dan Wout en Remco.
enne... moest je het dan toch een verwijt willen noemen, dan verwijt ik Vingegaard net hetzelfde hoor. Waar is die in al die wedstrijden naast de Tdf ? Daarom ook dat ik het leuk vind dat die in de Vuelta er bij zal zijn. Zal in elk geval de overwinning van degene die ze binnen weet te rijven in elk geval meer cachet geven.
Volgens mij minimaliseer ik zijn resultaten niet. Volgens mij zijn er veel die zijn resultaten overschatten en plaats ik ze waar ze wel thuis horen. Als hij toch een GT renner is... waar was hij dan tijdens de TdF ? Het is niet dat de Wolfpack geen speerpunt kan gebruiken tijdens de grootste GT.Remco is een GT renner, of dat ambiëren ze toch. Hij rijdt dan ook voorbereidingen op zijn GT's net zoals alle andere GT renners dit doen. Via etappekoersen (waar hij er al een dozijn van gewonnen heeft) en Waalse voorjaarskoersen. Er is maar eentje die dit niet doet en dat is Pogacar - die ook gewoon een fenomeen is zoals geen ander. Dit is net hetzelfde als zeggen dat Mathieu geen GC ambities toont. En je kan zeggen wat je wil, Remco rijdt overal om te winnen, in elke koers die hij start. Waar waren trouwens veel andere GC/GT renners gisteren? Juist, gewoon thuis. Remco was er weliswaar wel.
Ik vind dit echt een vreemde post om Remco zijn resultaten te minimaliseren. De nieuwe Merckx kwam trouwens uit de gazetten, en ik denk dat we allemaal weten hoe kwalitatief die zijn.
Maar ik vind dat helemaal geen verwijt hoor. Het is gewoon iets dat mij op valt. Remco kiest duidelijk voor een heel ander programma en ontloopt daardoor vaak degenen waarvan ik vind dat net die de echte grootheden in de wielersport zijn. Er is niks mis mee dat Remco voor een ander programma kiest, maar zo lang hij niet echt de handschoen opneemt tegen die mannen wacht ik liever af vooraleer hem de nieuwe merckx te noemen.
Zijt eerlijk.. 2 zeges in LBL, 2 zeges in de classico San Sebastion en een Vuelta gewonnen. Waar was Remco in de voorjaarsklassiekers ? Als je LBL al op je naam hebt staan probeer je toch eens een andere koers te winnen imo.
OK... hij heeft een WK gewonnen. Op een parcours dat, net zoals dat gisteren bij Matthieu het geval was, hem perfect lag. Mijn punt is eerder dat je niet kan zeggen dat die of die de beste wielrenner ter wereld is. De vorm van de dag is altijd anders, het parcours is altijd anders, de weersomstandigheden zijn altijd anders. Het zijn allemaal grootheden, stuk voor stuk. En dat is iets dat ik heel vaak mis in de posts van Kimme. Daar moet er toch altijd snel een sneer kunnen gegeven worden naar 1 van de beste renners ter wereld. Als zijnde toch wel minder dan Wout en Remco.
enne... moest je het dan toch een verwijt willen noemen, dan verwijt ik Vingegaard net hetzelfde hoor. Waar is die in al die wedstrijden naast de Tdf ? Daarom ook dat ik het leuk vind dat die in de Vuelta er bij zal zijn. Zal in elk geval de overwinning van degene die ze binnen weet te rijven in elk geval meer cachet geven.
Nog eens een herinnering dat Vingegaard voor de Tour al 11overwinningen had binnengehaald.enne... moest je het dan toch een verwijt willen noemen, dan verwijt ik Vingegaard net hetzelfde hoor. Waar is die in al die wedstrijden naast de Tdf ? Daarom ook dat ik het leuk vind dat die in de Vuelta er bij zal zijn. Zal in elk geval de overwinning van degene die ze binnen weet te rijven in elk geval meer cachet geven.
Er zijn meer klassiekers dan LBL. Waarom 2 jaar op rij dezelfde er uit pikken. Waarom geen andere ?Snap ik niet hoor. Je vraagt waar was Evenepoel in de voorjaarsklassiekers terwijl je zin ervoor zegt 2 zeges in LBL, je weet dus dat hij al 2x LBL won dus waarom vraag je dan waar hij was tijdens de voorjaarsklassiekers? Dit jaar was zijn doel trouwens de Giro en is het eigenlijk buitengewoon dat hij er nog LBL bij pakte en die nog won ook. De rest van het Giro peloton zat toen gewoon op een berg de Giro voor te bereiden.
Mja... hij kan die best wel rijden na de TdF over te slaan als GT renner.Nu doet hij het trouwens weer. Terwijl de rest van de Vuelta renners op stage zijn rijd Evenepoel nog het WK na vorige week ook al San Sebastian te hebben gereden en straks ook nog het WK TT.
Maar ik minimaliseer die niet. Dat is zonder twijfel zijn grootste overwinning ooit. En je moet een heel groot renner zijn om een WK te kunnen winnen. Maar alles moet wel mee zitten die ene dag. Je moet een goede dag hebben, et parcours moet je liggen en bovendien moet dame Fortuna aan je kant staan. VdP heeft dit jaar net dezelfde 3 dingen gehad hoor.En hoe kun je nu een WK winst minimaliseren? Het parcours lag hem perfect echt? Die hellingen daar waren toch niks vergeleken met die in LBL of San Sebastian de wedstrijden die gebaseerd op zijn winst percentage hem het best liggen.
Echt ? Ik ken er toch nog enkele dacht ik.Evenepoel is samen met Pogacar de enige in het peloton die zowel monumenten als GTs betwist om net dan Evenepoel te verwijten is er toch wel over.
Dat was ik al eens ergens tegen gekomen ja. Wist niet meer van wie die post was. Ik ga je geen ongelijk geven hoor. Het zal wel zo zijn. Maar van al die 11 wedstrijden heb ik geen enkele gezien. Ik heb dan ook geen idee wat de tegenstand in die wedstrijden voorstelde.Nog eens een herinnering dat Vingegaard voor de Tour al 11overwinningen had binnengehaald.