En breek me dan de bek niet open over Wout en Matthieu. Die zie ik in de winter in het veld, die zie ik dan even later in de voorjaarsklassiekers, die zie ik in de TdF en die heb ik gisteren opnieuw gezien in het WK. Daar heb ik veel meer respect voor dan voor een coureur die zijn wedstrijdjes er uit pikt. En daarmee viseer ik niet enkel Remco. Jonas Vingegaard is hier even schuldig aan.
Je moet eens opzoeken hoeveel koersdagen Remco reed in 19, 21, 22 en nu 23.
Je zou schrikken denk ik
Er is meer dan enkel maar voorjaarsklassiekers. Enkel de meest prestigieuze zoals LBL is iets voor hem en bied meerwaarde, die wint hij ook tweemaal.
In de Brabantse pijl regende het en het was duidelijk dat dit niks voor hem was, zelden een renner zich zo weten uitspreken daaromtrent.
Als je zegt dat Remco in het verleden vaak kleine rittenkoersen eruit pakte en daar de tegenstand oprolde en wat de zware competitie probeerde te mijden dan heb je gelijk. Een stuk van zijn overwinningen was tegen renners die minstens twee niveau’s lager waren dan hem.
Maar enkel dit jaar rijdt hij al Catalonië en Zwitserland, dan ontwijk je niet de competitie.
De tour is het summum qua tegenstand voor hem, en die ontweek hij.
Maar we moeten ook niet elke koers die Pogacar wint of rijdt minimaliseren omdat Vingegaard er niet rijdt.
Daarbij het is toch al duidelijk dat Remco niet kan wat Pogacar kan.
Maar misschien zien we binnenkort een Remco die dingen kan die Pogacar niet kan.