Wielervoorjaar 2022 | Aanloop naar het echte werk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Benieuwd naar Wellens in de Omloop. Paar jaar geleden toch podium gereden na een hele goeie Ruta Del Sol. Vorig jaar ook goed gereden in Bessèges, maar dan ziek gevallen. Ik gun het hem wel om eens een betekenisvolle wedstrijd te winnen in het voorjaar.

 
Groenewegen zat toch gewoon aan de verkeerde kant?

Hij duikt wel duidelijk van zijn lijn af, als Groenewegen het gat neemt is er nog plaats genoeg , als hij klaar is om er naast te gaan niet.

Ik denk dat het niet bewust is wegens de grote snelheid aan 80km/uur. Want hij vloog bijna zelf die barrière binnen.

Het is gewoon frappant dat ze richeze wel naar declasseren en Philipsen niet voor exact hetzelfde manoeuvre.

Meeus wijkt bvb minder van zijn lijn af dan Philipsen en richeze en wordt ook gedeclasseerd omdat Kristoff er al naast zit.

En dan met Milan Jonathan die overduidelijk een duw geeft gebeurt er niks, terwijl als er 1 niet oplet ligt heel het peloton op de grond.
 
Het is gewoon frappant dat ze richeze wel naar declasseren en Philipsen niet voor exact hetzelfde manoeuvre.

Het is hoe de official het aanvoelt zeker... maar je hebt absoluut een punt. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom ze dit niet gewoon relatief zwart wit kunnen maken. Fictieve lijn trekken, afwijkingsmarge toelaten en klaar. Ik denk ook niet dat hij bewust afwijkt, maar het kan ook instinctief zijn dat hij het doet. Als je in de jeugd of eerder bij de profs al 100keer de deur hebt mogen sluiten, dan zit dat er in gebakken.
 
Ik vind het feit dat Cavendish ook dit seizoen gewoon blijft winnen bijna even verrassend als zijn wederopstanding vorig jaar.

Na de ongelooflijke Tour en zeker na zijn val in het Kuipke hield ik er rekening mee dat hij terug stilletjesaan naar het niveau van zijn Bahreinperiode zou afzakken. Wat een carrière heeft die man al gehad man zeg.
 
Nog eentje in de Tour dan he :D Al zullen de plaatsjes duur worden met Jakobsen die in vorm altijd mee moet.
Ik ben écht benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken binnen de ploeg. Door die flow en het nakend record voor Cavendish, heb je gigantisch veel publiciteit mee. Eén overwinning van Cavendish levert (bij wijze van spreke) al meer publiciteit op dan als Jakobsen er drie zou winnen.

Langs de andere kant, Jakobsen niet meenemen lijkt me ook te zot voor woorden.
 
Ik ben écht benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken binnen de ploeg. Door die flow en het nakend record voor Cavendish, heb je gigantisch veel publiciteit mee. Eén overwinning van Cavendish levert (bij wijze van spreke) al meer publiciteit op dan als Jakobsen er drie zou winnen.

Langs de andere kant, Jakobsen niet meenemen lijkt me ook te zot voor woorden.

Cav staat gepland voor de Giro dus Jakobsen zal wel de Tour rijden.
 
Het is gewoon frappant dat ze richeze wel naar declasseren en Philipsen niet voor exact hetzelfde manoeuvre.
Richeze in die rit die Gaviria won vorige week? Ik ben redelijk streng en ik vind vaak dat ze veel sneller moeten ingrijpen en dat ze veel te veel toelaten maar daar vond ik eigenlijk toch wel héél erg weinig aan (om niet te zeggen niks). Cav koos daar een kant en Richeze koos daar gewoon dezelfde kant en daardoor ging de deur dicht.
 
Richeze in die rit die Gaviria won vorige week? Ik ben redelijk streng en ik vind vaak dat ze veel sneller moeten ingrijpen en dat ze veel te veel toelaten maar daar vond ik eigenlijk toch wel héél erg weinig aan (om niet te zeggen niks). Cav koos daar een kant en Richeze koos daar gewoon dezelfde kant en daardoor ging de deur dicht.
Daar speelt (opnieuw) de reputatie van Richeze een rol natuurlijk.
Er zijn wel meer loodsen die zich 'bewust' hinderend laten uitzakken, maar die worden zelden bestraft.

Hetzelfde met Bouhanni. Als die nog maar de indruk geeft dat ie ergens iemand gehinderd heeft, 90% kans op DSQ.
 
Over sprint en DQ's gesproken: dit zou gewoon een 6 month insta-ban moeten zijn van de UCI.

Waar gaat zo'n manoeuvre zelfs over? Bij een sprinter kan je vaak nog argumenteren dat het in the heat of the moment gebeurt met een overdosis adrenaline in het systeem of zelfs dat het instinctief is maar DIT? Dat is gewoon met 100% voorbedachte rade, levensgevaarlijk manoeuvre. Dat is gedrag dat geen enkele renner van een andere renner zou moeten tolereren en als de UCI echt in zat met de veiligheid van de renners zou dit gedrag keihard afgestraft worden. Maar nee, laat ons anders aan de aankomst meten om niemand zen sokken te hoog opgetrokken heeft :sop:

EDIT: toch wel onder de indruk van Philipsen ook. Ik was tijdens de Tour van vorig jaar héél hard, dat Philipsen het type was dat nooit reeksen ging rijden in een GT maar eerder zoals Kristoff af en toe eens ging winnen maar now I'm not so sure. Begint gisteren van veel verder zijn sprint en komt uiteindelijk maar 3/4 wiel tekort. De 2 snelste mannen van de hoop zijn hier dan wel niet aanwezig maar het is momenteel moeilijk in te schatten wat het verschil is tussen Ewan/Jakobsen en de rest.
 
Laatst bewerkt:
Zal Ganna Bissegger net als vorig jaar nog nipt kunnen pakken? We doen vaak terecht lyrisch over de jeugd, maar die Bissigger kan toch ook echt al een stukje hardrijden hé, nog altijd maar 23!
 
Over sprint en DQ's gesproken: dit zou gewoon een 6 month insta-ban moeten zijn van de UCI.

Waar gaat zo'n manoeuvre zelfs over? Bij een sprinter kan je vaak nog argumenteren dat het in the heat of the moment gebeurt met een overdosis adrenaline in het systeem of zelfs dat het instinctief is maar DIT? Dat is gewoon met 100% voorbedachte rade, levensgevaarlijk manoeuvre. Dat is gedrag dat geen enkele renner van een andere renner zou moeten tolereren en als de UCI echt in zat met de veiligheid van de renners zou dit gedrag keihard afgestraft worden. Maar nee, laat ons anders aan de aankomst meten om niemand zen sokken te hoog opgetrokken heeft :sop:

EDIT: toch wel onder de indruk van Philipsen ook. Ik was tijdens de Tour van vorig jaar héél hard, dat Philipsen het type was dat nooit reeksen ging rijden in een GT maar eerder zoals Kristoff af en toe eens ging winnen maar now I'm not so sure. Begint gisteren van veel verder zijn sprint en komt uiteindelijk maar 3/4 wiel tekort. De 2 snelste mannen van de hoop zijn hier dan wel niet aanwezig maar het is momenteel moeilijk in te schatten wat het verschil is tussen Ewan/Jakobsen en de rest.
Onwaarschijnlijk dat zoiets niet bestraft wordt. Wtf zelfs. Als die mannen van DSM niet zo snel reageren ligt half het peloton volgens mij tegen de vlakte. Wat een idioot.
 
Onwaarschijnlijk dat zoiets niet bestraft wordt. Wtf zelfs. Als die mannen van DSM niet zo snel reageren ligt half het peloton volgens mij tegen de vlakte. Wat een idioot.

Op het moment dat Mullen achterom kijkt, zie hij perfect waar hij wel of niet naartoe kan.
Net hnadien schuift het peloton op naar rechts.
Hier voorafgaand zie je op de 8ste rij een soort van kopstoot waardoor het peloton naar rechts plots begint uit te wijken.

Hij had inderdaad beter zijn lijn gehouden, maar zo heel idioot is het ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan