Wielervoorjaar 2022 | Aanloop naar het echte werk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net even snel teruggekeken toen ik zag dat Wellens Quintana had geklopt. Toch wel een indrukwekkende vertoning. Moet lang geleden zijn dat Wellens nog zo goed bergop reed. Vertrouwen in de ploeg doet veel precies.
 
De rest gewoon aan het belachelijk te maken. Ideaal parcours natuurlijk wel, maar Kung en Foss zijn toch heel goede tijdrijders.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat een 5 daagse rittenkoers even een tijdrit van 30km erin steekt tof toch zeker als er niet echt een zware bergrit inzit). Haalt nu toch echt alle spanning weg.
 
De rest gewoon aan het belachelijk te maken. Ideaal parcours natuurlijk wel, maar Kung en Foss zijn toch heel goede tijdrijders.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat een 5 daagse rittenkoers even een tijdrit van 30km erin steekt tof toch zeker als er niet echt een zware bergrit inzit). Haalt nu toch echt alle spanning weg.

Mag ook wel een keer hé. Anders zijn er zo weinig tijdrit kms zelfs grote rondes doen het met minder en minder.
 
Mag ook wel een keer hé. Anders zijn er zo weinig tijdrit kms zelfs grote rondes doen het met minder en minder.

Grote rondes doen het imo onterecht minder en minder maar een koers van 5 dagen zonder echte bergrit hoort imo ook geen 30km tijdrit te hebben, gewoon omdat die ene rit dat te doorslaggevend is. In de Dauphiné heb ik daar bijvoorbeeld geen probleem mee omdat er ook echt zware bergritten inzitten.

Anyways, buitenaardse prestatie gewoon.
 
De rest gewoon aan het belachelijk te maken. Ideaal parcours natuurlijk wel, maar Kung en Foss zijn toch heel goede tijdrijders.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat een 5 daagse rittenkoers even een tijdrit van 30km erin steekt tof toch zeker als er niet echt een zware bergrit inzit). Haalt nu toch echt alle spanning weg.

Doe Evenepoel weg en alles zit op een zakdoek. Had nog spannend ritje geweest morgen.
 
Lekker dagje voor de Belgen :)

In de Tirreno volgt wel een duel met Ganna zeker? Al is die tijdrit eigenlijk te kort...
 
rBLJgbd.png


Gaat lekker!
 
Wordt hij zo niet gewoon te zwaar voor het echte klimwerk?
Als je kijkt naar een grote ronde van 3 weken dan moet je ook nog de absolute wattages trappen in vlakke etappes of om aan de slotklim te geraken. Je wil ook je power behouden voor de tijdritten, daar speelt gewicht relatief gezien een veel kleinere rol als aerodynamica. Sub 60kg zijn ze voor de Giro gegaan, ik vond hem er toen niet goed uit zien.

Hij was vandaag blijkbaar wat te laat om zijn wattages te verbergen op strava. 392w gemiddeld over bijna 40' 🚀
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan