Wielervoorjaar 2022 | Aanloop naar het echte werk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tour de Guangxi dan ook zo belangrijk?
Win je liever Kuurne of De Panne? Welke koers krijgt het meeste aanzien? De Panne is misschien nu wat boeiender omdat het het WT statuut heeft gekregen, maar is toch zeker niet belangrijker dan Kuurne.

Of een koers al dan niet WT is kan verschillende redenen hebben. Geschiedenis en prestige is dat bij vele koersen (ik moet toegeven dat Frankfurt dat wel heeft, maar qua parcours en renners die daarom geven is dat niets), maar de plaats waar (UCI wilt zeer internationaal bv) en wanneer (over heel het jaar WT koersen) ze gehouden wordt en hoeveel geld ze geven aan de UCI zijn dat ook. De enige reden dat UAE en Guangxi bv WT zijn is omdat de UCI WT koersen wilt op verschillende continenten en omdat die landen dik geld betalen, niet omdat ze belangrijk zijn of veel aanzien hebben. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat als je aan een spurter vraagt of die het liefst een etappe wint in UAE of Kuurne wint dat het overgrote deel voor Kuurne kiest. Maar op wat Belgen na winnen ze dan waarschijnlijk wel weer liever een etappe in Parijs-Nice of de Tirreno.
De ronde van Guangxi valt laat op het jaar, maar ja ook dat is belangrijke wedstrijd die u beloont met 200 uci punten als eindwinnaar en 6 punten elk dag je in de leiderstrui rijdt.
Ook als je daar een etappe wint krijg je 40 punten.
En ja De Panne is een belangrijkere koers dan Kuurne, 300 punten tegenover 200 punten.

Wat een WT-koers een WT-koers maakt is vooral de grote van de wedstrijd, en hoe professioneel deze georganiseerd is. Met andere woorden voor een WT-koers moet je met fors meer geld over de brug komen om te organiseren.
Natuurlijk wilt de UCI over heel de wereld wat koersen hebben, maar de vereisten liggen overal hetzelfde hoor. Een tour down under of een classic De Panne zullen beide met dezelfde professionaliteit moeten georganiseerd worden.
Ook speelt het deelnemersveld een grote rol tussen WT en niet-WT. Bij een WT-koers is men verplicht om te gaan als pro ploeg.

Hoe dan ook win je liever een eendagswedstrijd en geen rit in een ronde, buiten misschien in de tour, maar het liefst win je een eendagskoers van de WT-agenda. Om talloze redenen natuurlijk.
En als je daarbij dan nog eens Kuurne kan meepakken dan is dat mooi.
 
Vanaf vandaag graag verder in de andere thread schattekes.
De firma dankt u.
 
Pogacar weer gewonnen in UAE.

Wint eigenlijk 2 ritten zonder al te veel moeite. Vandaag wel eventjes afgezien door Yates alles of niets speelde, maar voor de rest toch altijd vrij simpel mee geschoven en het afgemaakt in de spurt.
 
Ik was meest onder de indruk in de uae van plapp,

Neoprof die vlotjes meeging naar boven , eerder bekend als tijdrijder. (moest de tijdrit helaas met een gewone fiets afwerken door een crash ik de verkenning)
 
Tis niet dat de toppers zich hier moe aan gaan maken hé... den helft start al niet en den anderen helft gaat het aanpakken zoals de gemiddelde voetbalploeg den beker aanvat: nobody gives a shit tot ze zonder al te veel moeite de finale in komen en dan zullen ze misschien nen effort doen. Maar er is echt niemand die zich al te moe gaat maken voor een 8ste plaats in de Omloop hoor.
En K-B-K is al helemaal niks. Het lijstje nemen op de erelijst verdoezeld het feit dat het deelnemersveld daar de laatste jaren wel extreem dun gestoffeerd is.

Ik zie toch iets anders...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan