Wielervoorjaar 2022 | Aanloop naar het echte werk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op het moment dat Mullen achterom kijkt, zie hij perfect waar hij wel of niet naartoe kan.
Net hnadien schuift het peloton op naar rechts.
Hier voorafgaand zie je op de 8ste rij een soort van kopstoot waardoor het peloton naar rechts plots begint uit te wijken.

Hij had inderdaad beter zijn lijn gehouden, maar zo heel idioot is het ook niet.
Kwestie van de feiten te verdraaien kan dit tellen. Een sprintvoorbereiding is altijd hectisch en gevaarlijk, men probeert lang alle kanten nog naar voor te geraken en aangezien je niet dóór renners kan rijden gebeurt dat altijd langs de zijkant. Dat het peloton daar een meter naar rechts komt is dus alles behalve onverwacht.

Kom kom, laat ons dit soort gedrag zeker niet verdedigen of minimaliseren. Dit is eigenlijk véél erger dan wat Groenewegen doet in Polen, daar kon je enigszins de discussie voeren over intentie of op zen minst argumenteren dat het niet met voorbedachte rade was maar een soort reflex is, hier is de intentie duidelijk en bewust. Mullen zijn werk zit er op, we zitten binnen de laatste kilometer. Er is letterlijk geen enkele geldige reden om daar nog terug in het pak te gaan invoegen in volle sprintvoorbereiding, zet u op kant, blijf daar en begin aan je cooldown.
 
Dit weekend wel heel goed weer. Beetje jammer imo want ik heb zo het gevoel dat dat "nieuwe" parcours nogal makkelijk op een sprint uitdraait als het weer goed is.

Wel (een klein beetje) meewind naar Ninove, dat moet helpen.
 
En Philipsen dan, hogere kans in zo een korte tijdritten natuurlijk, maar toch, knappe notering.
Jammer dat hij niet kan mee doen aan K-B-K met het goede weer. Had goede kansen dan.
Dit weekend wel heel goed weer. Beetje jammer imo want ik heb zo het gevoel dat dat "nieuwe" parcours nogal makkelijk op een sprint uitdraait als het weer goed is.

Wel (een klein beetje) meewind naar Ninove, dat moet helpen.
Typisch. Gans de week slecht weer en wanneer het 'moet', is het zonnig :sarcastic:. Zoals afgelopen weekend moet ook niet.
Af en toe hebben we eens chance, maar ik wil vermoeidere coureurs zien aan de start van de Heilige Week.
 
Jammer dat hij niet kan mee doen aan K-B-K met het goede weer. Had goede kansen dan.

Typisch. Gans de week slecht weer en wanneer het 'moet', is het zonnig :sarcastic:. Zoals afgelopen weekend moet ook niet.
Af en toe hebben we eens chance, maar ik wil vermoeidere coureurs zien aan de start van de Heilige Week.
Tis niet dat de toppers zich hier moe aan gaan maken hé... den helft start al niet en den anderen helft gaat het aanpakken zoals de gemiddelde voetbalploeg den beker aanvat: nobody gives a shit tot ze zonder al te veel moeite de finale in komen en dan zullen ze misschien nen effort doen. Maar er is echt niemand die zich al te moe gaat maken voor een 8ste plaats in de Omloop hoor.
En K-B-K is al helemaal niks. Het lijstje nemen op de erelijst verdoezeld het feit dat het deelnemersveld daar de laatste jaren wel extreem dun gestoffeerd is.
 
Wolfpack says no
Ja omdat dit voor QS een thuiskoers is en omdat klassiekers nog steeds hun core business zijn. Maar er zijn evengoed nen hoop mannen, elk jaar meer, die bij wijze van spreken pas vrijdag den Teide afkomen om zaterdag hier te koersen. Dat doe je niet als de Omloop een belangrijke koers is.
 
Tis niet dat de toppers zich hier moe aan gaan maken hé... den helft start al niet en den anderen helft gaat het aanpakken zoals de gemiddelde voetbalploeg den beker aanvat: nobody gives a shit tot ze zonder al te veel moeite de finale in komen en dan zullen ze misschien nen effort doen. Maar er is echt niemand die zich al te moe gaat maken voor een 8ste plaats in de Omloop hoor.
En K-B-K is al helemaal niks. Het lijstje nemen op de erelijst verdoezeld het feit dat het deelnemersveld daar de laatste jaren wel extreem dun gestoffeerd is.

Ja kom nu ben je wel wat aan het overdrijven. De meeste toppers staan gewoon aan de start. Natuurlijk zijn er enkelen die enkel geven om de Ronde en Roubaix, maar de meeste teams staan zaterdag gewoon met hun sterkste team aan de start.

Over Kuurne geef ik je wel gelijk, maar dat is dan ook gewoon eerder een sprintklassiekers waarbij de sprintersploegen zich elk jaar laten vangen door één solist.

EDIT: net nog eens de voorlopige startlijst gecontroleerd. Ik zie niet echt meteen welke topper ontbreekt? Pedersen, Cort Nielsen, Bettiol en Pogacar? En VdP natuurlijk maarja

Wat is dat team van LTS trouwens, moesten die een afwerker hebben, zouden die zich meteen kunnen meten met Quick Step en JV.
 
Zijn er podcasts die we niet mogen misschien met het openingsweekend in aantocht?
Ik heb gisteren de laatste aflevering van LSRF geluisterd, Thomas Dekker is toch een meerwaarde!
 
EDIT: net nog eens de voorlopige startlijst gecontroleerd. Ik zie niet echt meteen welke topper ontbreekt? Pedersen, Cort Nielsen, Bettiol en Pogacar? En VdP natuurlijk maarja

Wat denk je dat Pogacar hier komt doen?
Gewoon meerijden wedstrijdgevoel krijgen. Die staat hier niet aan de start om te winnen hoor, hem dus in het lijstje met toppers zetten is dus niet nodig.
Vals plat is ook wel de moeite als ze terugkeren naar het vorige format, of het huidige bijsturen. :unsure:
Wat is er mis met vals plat in hun huidige opstelling?
 
Wat denk je dat Pogacar hier komt doen?
Gewoon meerijden wedstrijdgevoel krijgen. Die staat hier niet aan de start om te winnen hoor, hem dus in het lijstje met toppers zetten is dus niet nodig.

Wat is er mis met vals plat in hun huidige opstelling?
Boonen verwacht Pogacar toch voor winst in de ronde hoor
En ik zie ook niet in waarom niet, die jongen kan alles!
 
Wat denk je dat Pogacar hier komt doen?
Gewoon meerijden wedstrijdgevoel krijgen. Die staat hier niet aan de start om te winnen hoor, hem dus in het lijstje met toppers zetten is dus niet nodig.

Als Pogacar start in een klassieker, kunt ge hem maar beter opschrijven :unsure:
In Vlaanderen heb je wel nog iets meer nood aan een goede ploeg, zeker als je zelf niet overloopt van ervaring in de voorjaarsklassiekers. Maar zoals Somedude terecht aangeeft: die jongen kan (quasi) alles, dus ik zou niet verbaasd zijn als 'm zou winnen.

Wat is er mis met vals plat in hun huidige opstelling?

Heel kort gezegd: té lollig, té luchtig en absoluuuuut niet interessant. Max en Sander zijn absoluut niet de mensen om een wielerpodcast te brengen, wat weten zij er nu van? Sander is iig al stevig door de mand gevallen in de eerste uitzending :p

De reacties zijn ook gewoon heel negatief dus ik ben niet de enige die er zo over denkt :p
 
Als Pogacar start in een klassieker, kunt ge hem maar beter opschrijven :unsure:
In Vlaanderen heb je wel nog iets meer nood aan een goede ploeg, zeker als je zelf niet overloopt van ervaring in de voorjaarsklassiekers. Maar zoals Somedude terecht aangeeft: die jongen kan (quasi) alles, dus ik zou niet verbaasd zijn als 'm zou winnen.



Heel kort gezegd: té lollig, té luchtig en absoluuuuut niet interessant. Max en Sander zijn absoluut niet de mensen om een wielerpodcast te brengen, wat weten zij er nu van? Sander is iig al stevig door de mand gevallen in de eerste uitzending :p

De reacties zijn ook gewoon heel negatief dus ik ben niet de enige die er zo over denkt :p
Zou dat niet een beetje raar zijn? De body hebben om een tour te winnen en ook in Vlaanderen winnen?
Ik wil het nog wel eens zien maar dat zou toch gewoon hallucinant zijn. LBL of Lombardije dat snap ik, maar Vlaanderen?

En hoe was hij door de mand gevallen?
Want dat heb ik precies gemist :p
 
Boonen verwacht Pogacar toch voor winst in de ronde hoor
En ik zie ook niet in waarom niet, die jongen kan alles!
Ja maar dat is niet wat er gezegd wordt. Ik verwacht Pogacar ook dicht in Vlaanderen maar Pogacar steekt dan ook niet onder stoelen of banken dat monumenten hoog op zijn lijstje staan.

Dat wil echter niet zeggen dat de Omloop veel meer is dan training voor hem. Als hij in een kansrijke positie komt zal hij wel proberen maar als hij in de finale plat rijdt gaat hij zich niet dubbel plooien vermoed ik. Dan is de UAE Tour voor hem van véél groter belang deze week.

Zou dat niet een beetje raar zijn? De body hebben om een tour te winnen en ook in Vlaanderen winnen?
Als Flupke niet op diej moto rijdt in 2020 wint hij misschien. Wordt ook 4de in de Tour en zat er eigenlijk niet zo gek ver af. Als hij dat kan, waarom zou Pogacar (die intrinsiek nog véél beter is) dat niet kunnen?

Ik zie niet in waarom RvV voor Pogacar zo far fetched zou zijn. De mythe dat je voor de Vlaamse klassiekers minstens 75kg moet wegen is doorprikt. Je moet gewoon wat behendiger zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als Valverde mee met de kopgroep kan finishen in Vlaanderen kan Pogacar dat zeker doen.

Ik denk dat enkel P-R te hoog gegrepen is voor zowat elke renner met klassementsambities in de grote rondes. Tenzij ze bewust spieren (en dus gewicht) gaan bijkweken maar dat is dan weer heel nadelig voor in de bergen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan