Wielervoorjaar 2022 | Aanloop naar het echte werk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als Valverde mee met de kopgroep kan finishen in Vlaanderen kan Pogacar dat zeker doen.

Ik denk dat enkel P-R te hoog gegrepen is voor zowat elke renner met klassementsambities in de grote rondes. Tenzij ze bewust spieren (en dus gewicht) gaan bijkweken maar dat is dan weer heel nadelig voor in de bergen.
Hinault woog maar ietsje meer dan 60kg en heeft evenzeer PR gewonnen.
Intuitief denk ik ook wel dat PR het lastigst is om te winnen, maar niet zozeer door zijn gewicht, wel door de tegenstand.
 
Op zo'n aankomst valt er weinig te beginnen tegen Pogacar natuurlijk. Weinig energie verspild ook want ik denk dat hij gemakkelijk had kunnen wegrijden.
 
Denk niet dat het hier al stond


Geen Renaat dus bij de grote voorjaarswedstrijden. Zal dus Karl - José worden. Of zou Karl die gaan vervangen door Nys :unsure:
Renaat zit echt te graag op de motor.
Niet erg dat Eddy wordt afgelost, verandering van spijs doet eten, maar De Backer vind ik nu ook niet bepaald een vooruitgang. Ging die trouwens niet naar VTM?
 
Het is dat Karl perse commentaar wou geven of het werd ook Renaat voor de klassiekers. Jammer genoeg is Karl de nr 1 die gewoon mag kiezen wat hij doet. En dan mag Renaat overgebleven zaken doen
 
Hinault woog maar ietsje meer dan 60kg en heeft evenzeer PR gewonnen.
Intuitief denk ik ook wel dat PR het lastigst is om te winnen, maar niet zozeer door zijn gewicht, wel door de tegenstand.
Andere tijden, de wereldtop was toen veel smaller. De toppers hadden véél meer marge t.o.v. de subtop. Nu zijn er wat? Pakweg 400 WT profs? Toen waren er waarschijnlijk 20 profs en was de rest in hoofdberoep bakker of beenhouwer...

Ik zeg niet dat P-R onmogelijk is voor een renner van 60kg maar het is bv toch ook niet toevallig dat Alaphilippe wel ambitie toont naar RvV toe maar HET monument, in zijn thuisland dan nog, links laat liggen...
 
Andere tijden, de wereldtop was toen veel smaller. De toppers hadden véél meer marge t.o.v. de subtop. Nu zijn er wat? Pakweg 400 WT profs? Toen waren er waarschijnlijk 20 profs en was de rest in hoofdberoep bakker of beenhouwer...

Ik zeg niet dat P-R onmogelijk is voor een renner van 60kg maar het is bv toch ook niet toevallig dat Alaphilippe wel ambitie toont naar RvV toe maar HET monument, in zijn thuisland dan nog, links laat liggen...

Not. even. close.
Massasprinter en klassiek renner wint bergetappes in de Tour. GC-winnaar rijdt klassiekers en wint ze,... Hoezo andere tijden?

Ik denk dat Alaphilippe de kasseien eerder laat liggen omdat het hem misschien niet ligt, of dat 'm liever de uitdaging uitgaat met Luik en daarna RVV (rijdt hem bv zit jaar niet hé). Het is altijd wat kiezen. Er is uiteindelijk ook een reden waarom Pogiboy niet meedoet in PR: kleine kans om te winnen.

Enige wat ik zeg is dat zijn gewicht hem niet parten hoeft te spelen met Hinault als extreem voorbeeld. Pogiboy weegt 66kg volgend wikipedia - en ik ga er even van uit dat dat het gewicht is tijdens de Tour. Gilbert weegt er ook geen 70 en ook hij heeft PR kunnen winnen. O-grady en Knaven waren ook verre van zwaargewichten :p

't Is geen Quintana/Higuita die enkel goed is bergop hé.
 
Not. even. close.
Massasprinter en klassiek renner wint bergetappes in de Tour. GC-winnaar rijdt klassiekers en wint ze,... Hoezo andere tijden?
En toch. In de tijd van Hinault werd er niet gepiekt. Je had minder profs dan een peloton groot was dus elke prof reed alles, er werd niet gepiekt, en al helemaal niet waarmee men dat nu kan op basis van data.

Resultaat: alle toppers reden quasi alles. Dat is nu gewoon niet meer mogelijk. Kijk naar Alaphilippe in 2019: begon zijn voorjaar super vroeg maar zakte tegen L-B-L eigenlijk door zijn benen, zowel Mathieu als Wout die vorig jaar belange niet op hun allerbeste niveau reden (onder andere) door gebrek aan rust.

Pogacar wint de Tour + 2 monumenten maar dat is ook omdat die koersen mooi gespreid liggen. L-B-L, Tour, Lombardije zijn perfect combineerbaar. Strade, RvV, P-R en L-B-L zijn dat niet omdat niemand al die wedstrijden rijdt en die periode ook te lang is (in een jaar dat niet 2011 is :unsure:). Je bezorgd jezelf dus een competitief nadeel als je het wel doet.
 
. GC-winnaar rijdt klassiekers en wint ze,
Dat is toch niks nieuws?
Nibali won ook Lombardije en Sanremo.
Geraint Thomas won ook de E3.

Maar ik zie Pogacar echt niet PR winnen. Het is meer dan enkel gewicht dat meespeelt, die body die je moet hebben die heeft hij niet in mijn ogen.
Dat is geen schande natuurlijk want in de waalse klassiekers zie ik niet waar hij niet kan winnen.
 
Lotto-Destiny dus vanaf volgend jaar. Imo wel goed nieuws dat de ploeg 100% Belgisch blijft.

De truitjes gaan wel aanpassen worden.
 
En K-B-K is al helemaal niks. Het lijstje nemen op de erelijst verdoezeld het feit dat het deelnemersveld daar de laatste jaren wel extreem dun gestoffeerd is.
Ik denk dat sprinters (die een heuvel over geraken) sneller tekenen voor winst in K-B-K dan in de UAE Tour.
Oké, het is "gemakkelijk" winnen in die ronde, omdat je je geen zorgen hoeft te maken over eendagrenners.
Wie weet er nog welke sprinter een rit win in de UAE Tour volgend jaar? Bij K-B-K is dat wel anders.
Dat wil echter niet zeggen dat de Omloop veel meer is dan training voor hem.
?
UAE Tour is t.e.m. zaterdag. Of heb jij weet dat Pogacar vrijdag eruit stapt en meedoet in de Omloop :smile:?
 
Lichaamsbouw alleen al verraadde dat Philipsen en Pogacar de UAE zouden domineren.

FMXN6l1XwAAOdx2
 
?
UAE Tour is t.e.m. zaterdag. Of heb jij weet dat Pogacar vrijdag eruit stapt en meedoet in de Omloop :smile:?
Ik weet niet... ik had precies opgevangen dat Pogacar naast de RvV ook de Omloop ging rijden precies maar dat kan idd niet kloppen als dat overlapt met UAE. Zou het Dwars door Vlaanderen geweest zijn dan? :unsure:
 
Wie weet er nog welke sprinter een rit win in de UAE Tour volgend jaar? Bij K-B-K is dat wel anders.

Dat is ook wel omdat wij er met een Belgische/vlaamse bril op staan te kijken.

Voor velen Belgen/vlamingen staat KBK dan ook hoger dan Cadel evans Road race of grote prijs Frankfurt terwijl die van groter belang zijn op de UCI ranking en voor australiërs en duitsers.
 
Dat is ook wel omdat wij er met een Belgische/vlaamse bril op staan te kijken.

Voor velen Belgen/vlamingen staat KBK dan ook hoger dan Cadel evans Road race of grote prijs Frankfurt terwijl die van groter belang zijn op de UCI ranking en voor australiërs en duitsers.

Slechte voorbeelden wel hé. Natuurlijk kijken wij er met Vlaamse bril naar en natuurlijk zijn die belangrijker voor ons dan voor wielerliefhebbers uit andere landen, maar die UCI ranking betekent niets hé. Ga na bij eender welke koersliefhebber die niet uit Australië komt en vraag welke koers hij het belangrijkste vindt. Ze gaan allemaal Kuurne zeggen hoor. 't Is niet omdat een koers geen WT is dat bepaalde koersen die wel WT zijn belangrijker zijn.
 
Slechte voorbeelden wel hé. Natuurlijk kijken wij er met Vlaamse bril naar en natuurlijk zijn die belangrijker voor ons dan voor wielerliefhebbers uit andere landen, maar die UCI ranking betekent niets hé. Ga na bij eender welke koersliefhebber die niet uit Australië komt en vraag welke koers hij het belangrijkste vindt. Ze gaan allemaal Kuurne zeggen hoor. 't Is niet omdat een koers geen WT is dat bepaalde koersen die wel WT zijn belangrijker zijn.
Nee hetgeen wat jij zegt is foutief.
Een world tour koers dat wordt je niet zomaar. Het heeft dus een reden waarom KBK geen WT is en grote prijs Frankfurt wel.
En dus is die laatste gewoon belangrijker op elk vlak, punt uit.
 
Nee hetgeen wat jij zegt is foutief.
Een world tour koers dat wordt je niet zomaar. Het heeft dus een reden waarom KBK geen WT is en grote prijs Frankfurt wel.
En dus is die laatste gewoon belangrijker op elk vlak, punt uit.

Tour de Guangxi dan ook zo belangrijk?
Win je liever Kuurne of De Panne? Welke koers krijgt het meeste aanzien? De Panne is misschien nu wat boeiender omdat het het WT statuut heeft gekregen, maar is toch zeker niet belangrijker dan Kuurne.

Of een koers al dan niet WT is kan verschillende redenen hebben. Geschiedenis en prestige is dat bij vele koersen (ik moet toegeven dat Frankfurt dat wel heeft, maar qua parcours en renners die daarom geven is dat niets), maar de plaats waar (UCI wilt zeer internationaal bv) en wanneer (over heel het jaar WT koersen) ze gehouden wordt en hoeveel geld ze geven aan de UCI zijn dat ook. De enige reden dat UAE en Guangxi bv WT zijn is omdat de UCI WT koersen wilt op verschillende continenten en omdat die landen dik geld betalen, niet omdat ze belangrijk zijn of veel aanzien hebben. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat als je aan een spurter vraagt of die het liefst een etappe wint in UAE of Kuurne wint dat het overgrote deel voor Kuurne kiest. Maar op wat Belgen na winnen ze dan waarschijnlijk wel weer liever een etappe in Parijs-Nice of de Tirreno.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan