Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Quote van de raadsman van Nuyens... kent die man überhaupt het wereldje wel? Elk jaar hoor je wel verhalen van ploegen die hun renners geen nieuw contract kunnen geven zolang er geen sponsors zijn. Die kerel gaat nu even beweren dat ze eerst renners onder contract leggen en dan sponsors zoeken en dat dat dan nog de normale gang van zaken is... "ok dan". :unsure:

Dat klopt voor de mindere goden. Maar voor de grote namen maakt de toprenners echt wel de sponsoring.
Het is niet voor niks dat Bora met specialized reed toen Sagan voor hen uitkwam en nu hij weg gaat zij volgen en Bora nog maar een jaar op de steun van specialized kunnen rekenen, en daarvoor mogen ze in hun handen wrijven.

Dat klopt voor de mindere goden. Maar voor de grote namen maakt de toprenners echt wel de sponsoring.
Het is niet voor niks dat Bora met specialized reed toen Sagan voor hen uitkwam en nu hij weg gaat zij volgen en Bora nog maar een jaar op de steun van specialized kunnen rekenen, en daarvoor mogen ze in hun handen wrijven.
Sagan en Specialized is gewoon een package deal, is geen kwestie van eerst Specialized vast te leggen, Specialized komt gewoon met Sagan, net als zijn broer en Oss.

Is hetzelfde met Mathieu en Canyon.

Knechten voor Remco in de grotere rittenkoersen (grote rondes, dauphine, Romandië, ...) en kopman/vrije renner in de kleinere rittenkoersen
Euhm, gaat Remco ook niet voor die kleine rittenkoersen?
Allez na de giro van dit jaar denk ik wel dat hij eerst gaat trachten top kleine rittenkoersen te winnen voor hij vol gaat voor de grote 3.
Je zit ook nog altijd met Pogacar, en met de info die we nu hebben schat ik deze toch hoger in.

Euhm, gaat Remco ook niet voor die kleine rittenkoersen?
Allez na de giro van dit jaar denk ik wel dat hij eerst gaat trachten top kleine rittenkoersen te winnen voor hij vol gaat voor de grote 3.
Je zit ook nog altijd met Pogacar, en met de info die we nu hebben schat ik deze toch hoger in.

Remco zal in elke rittenkoers start als een van de favorieten en met zijn temperament zal hij die ook proberen winnen. Maar ze moeten niet in elke wedstrijd met hun sterkste ploeg aan de start staan om hem te ondersteunen.
Een jong talent zoals Van Wilder kan en mag je niet een heel jaar laten knechten, die moet ook zijn eigen grenzen leren kennen. Neem hem mee om te knechten in een grote ronde en de grotere worldtour rittenkoersen zoals Parijs-Nice en Dauphine, maar een koers zoals de ronde van Denemarken of Artic Norway Race moet hij wel als vrij element of zelfs kopman kunnen rijden.

Remco zal in elke rittenkoers start als een van de favorieten en met zijn temperament zal hij die ook proberen winnen. Maar ze moeten niet in elke wedstrijd met hun sterkste ploeg aan de start staan om hem te ondersteunen.
Een jong talent zoals Van Wilder kan en mag je niet een heel jaar laten knechten, die moet ook zijn eigen grenzen leren kennen. Neem hem mee om te knechten in een grote ronde en de grotere worldtour rittenkoersen zoals Parijs-Nice en Dauphine, maar een koers zoals de ronde van Denemarken of Artic Norway Race moet hij wel als vrij element of zelfs kopman kunnen rijden.
Een vrije rol ok. Maar als kopman? Die jongen heeft bij de prof nog niks echt bewezen eh.
Allez laat ons die jongen nu ook al niet te zwaar onder druk zetten.

En pas op Mauri Vansevenant rijdt daar ook nog rond. Toch ook iemand die een beetje kan klimmen en een kleine ronde kan winnen.

Een vrije rol ok. Maar als kopman? Die jongen heeft bij de prof nog niks echt bewezen eh.
Allez laat ons die jongen nu ook al niet te zwaar onder druk zetten.

En pas op Mauri Vansevenant rijdt daar ook nog rond. Toch ook iemand die een beetje kan klimmen en een kleine ronde kan winnen.
Vansevenant die moet in mijn ogen dezelfde vrije rol krijgen als Van Wilder.

Podium in de toekomstronde als eerstejaars, dit jaar 4e in de lastige tt in Romandië, top 10 in het klassment in de copi e bartali. En dat op een half seizoen eigenlijk.

Vansevenant is meer een renner om ritten en eendaagse koersen te winnen. Om hem echt te richten op rondjes van een week is zijn tijdrit veel te beperkt.

Natuurlijk onzin dat Lefevre heeft "afgewacht". Zit al weken rond de tafel met Van Wilder en DSM (hetzelfde geldt voor Lelangue btw), maar DSM wilde steeds meer geld. Wel een uitstekende transfer voor QS natuurlijk. Afwachten of het voor Ilan zelf goed uitdraait (hoeveel gaat hij moeten knechten, etc.), maar als goeie tijdrijder zit hij zeker goed daar (toch veel beter dan bij Lotto imo).

Ik stel me wel vragen bij het verdere verloop van Vansevenants carrière bij QS als Van Wilders potentieel eruit komt. Gaat dan toch vaak een rol als luxeknecht moeten vertolken aangezien zowel Remco als Ilan een veel betere tijdrit in de benen hebben. Nu, ik kijk waarschijnlijk al wat te ver vooruit, valt nog te zien of Van Wilder ook in het gebergte zijn mannetje kan staan. Tijdrijden heeft hij al bewezen, klimmen niet echt (bij de profs).

Na het vertrek van Almeida zullen er wel genoeg kansen zijn zeker. Die 3 gasten zijn tenslotte allen 21 of 22.
Laten we van Van Wilder ook niet meteen een tweede Evenepoel maken. Hij heeft al flarden van zijn talent laten zien maar moet het dit seizoen toch verder bevestigen.
In februari heb je quasi tegelijkertijd UAE Tour, Algarve en Ruta Del Sol. Ze zullen toch niet alle 3 hetzelfde programma krijgen lijkt me. En dan tijdens het klassieke voorjaar zwaar bezette koersen als Baskenland en Catalonië. Begin daar eens met top 10 te rijden. Dat is toch nog wel andere koek als Romandië.

Vansevenant die moet in mijn ogen dezelfde vrije rol krijgen als Van Wilder.

Podium in de toekomstronde als eerstejaars, dit jaar 4e in de lastige tt in Romandië, top 10 in het klassment in de copi e bartali. En dat op een half seizoen eigenlijk.

Vansevenant is meer een renner om ritten en eendaagse koersen te winnen. Om hem echt te richten op rondjes van een week is zijn tijdrit veel te beperkt.
10de in Copi e Bartalli. Leuk, waren het dat het een 3de rangs ronde is EN vooral dat Honoré daar 2de was en ook Mauri daar voor hem stond. Das dus niet meteen de uitslag waar je een vrije rol mee opeist.

Wout mag dus voluit gaan voor groen in de Tour. Eindelijk dan toch!

Maar man toch dat interview, de Wolf die daar weer niet kan stoppen met babbelen en eigenlijk dat interview verkloot. Irritante trend aan het worden die gast 🤦

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan