Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Behoorlijk triestig om als 21-jarige uw ploeg waar je met uw volle verstand hebt getekend voor de rechtbank te slepen. Ik weet niet wat er exact scheelt tussen beide partijen, maar dit lijkt me in ieder geval niet de beste oplossing.

Dat gewoon maar eens uitlekt wat daar speelt. Voor hetzelfde geld mogen ze een bepaald product (*kuch*, ketonen, *kuch*) niet gebruiken zoals aangegeven in de media, en wordt dat bij andere ploegen (Jumbo, Ineos, ...) standaard door de ploeg voorzien.

Dat gewoon maar eens uitlekt wat daar speelt. Voor hetzelfde geld mogen ze een bepaald product (*kuch*, ketonen, *kuch*) niet gebruiken zoals aangegeven in de media, en wordt dat bij andere ploegen (Jumbo, Ineos, ...) standaard door de ploeg voorzien.
Dat wist hij ook wel op het moment dat hij getekend heeft natuurlijk...

Ik snap ook niet goed wat ze wensen te bereiken om eerlijk te zijn. We zijn eind oktober, als je nu nog naar de rechtbank moet... tegen dat je daar een uitspraak hebt zijn we minstens nog een paar weken verder. Elk moment dat je daar vanaf nu mee bezig bent is tijd die alle andere profrenners gebruiken om op te bouwen naar 2022. En al ben je er niet fysiek mee bezig, dan wel mentaal.
Zelfs al geraak je weg bij DSM, moet je eerst nog een ander team vinden EN start je bij dat nieuwe team je eerste seizoen met een serieuze handicap. Of heeft Van Wilder niet gezien hoe "dik" Van Aert stond die winter met dat juridisch getouwtrek? Dat was niet (alleen) het wit van die WK trui...

In elke mogelijke uitkomst is dit gewoon een puur verlies scenario voor Van Wilder.

Dat wist hij ook wel op het moment dat hij getekend heeft natuurlijk...

Ik snap ook niet goed wat ze wensen te bereiken om eerlijk te zijn. We zijn eind oktober, als je nu nog naar de rechtbank moet... tegen dat je daar een uitspraak hebt zijn we minstens nog een paar weken verder. Elk moment dat je daar vanaf nu mee bezig bent is tijd die alle andere profrenners gebruiken om op te bouwen naar 2022. En al ben je er niet fysiek mee bezig, dan wel mentaal.
Zelfs al geraak je weg bij DSM, moet je eerst nog een ander team vinden EN start je bij dat nieuwe team je eerste seizoen met een serieuze handicap. Of heeft Van Wilder niet gezien hoe "dik" Van Aert stond die winter met dat juridisch getouwtrek? Dat was niet (alleen) het wit van die WK trui...

In elke mogelijke uitkomst is dit gewoon een puur verlies scenario voor Van Wilder.
Dat waren cortisones hé :unsure:

Behoorlijk triestig om als 21-jarige uw ploeg waar je met uw volle verstand hebt getekend voor de rechtbank te slepen. Ik weet niet wat er exact scheelt tussen beide partijen, maar dit lijkt me in ieder geval niet de beste oplossing.

Weliswaar getekend omdat er zeer veel beloftes werden gedaan die nadien helemaal niet ingelost zijn.

Van Wilder zou goed zijn voor DQST voor de rondeploeg maar Patrick gaat er wijselijk zijn handen vanaf houden met die contractperikelen..

Straks is het de werelduurrecordpoging van Dowsett. Ik volg hem al enkele jaren op youtube en hij maakt wel vaak interessante filmpjes. Nu ook met het oog op het uurrecord. Filmpjes over de training er naartoe, de fiets, de kledij. Allemaal heel open over alle details.

Van Wilder zou goed zijn voor DQST voor de rondeploeg maar Patrick gaat er wijselijk zijn handen vanaf houden met die contractperikelen..
Patrickje heeft ondertussen (oa) voor Vervaeke gekozen (als nieuwe meesterknecht voor Evenepoel)
Deceuninck-Quick-Step hengelt Louis Vervaeke binnen

Ik zou als ik hem was ook zijn handen voorlopig afhouden van Van Wilder. Laat hem eerst het robbertje maar uitvechten met DSM.

Patrickje heeft ondertussen (oa) voor Vervaeke gekozen (als nieuwe meesterknecht voor Evenepoel)
Deceuninck-Quick-Step hengelt Louis Vervaeke binnen

Ik zou als ik hem was ook zijn handen voorlopig afhouden van Van Wilder. Laat hem eerst het robbertje maar uitvechten met DSM.
Mooie transfer voor Vervaeke.
Hoe goed Alpecin ook is, DQS is toch nog een niveau hoger en is ook meer geschikt voor hem als klimmer.

Mooie transfer voor Vervaeke.
Hoe goed Alpecin ook is, DQS is toch nog een niveau hoger en is ook meer geschikt voor hem als klimmer.
Vervaeke is ook gewoon niet goed genoeg om voor eigen rekening te rijden, is prof sinds 2014 en heeft exact 0 overwinningen op zijn naam.
Ik zag ergens in een artikel passeren "vorig jaar werd hij knap 20ste in de Giro". Dat is zowat de laatste plaats van de mannen die het zich aantrekken... nee Vervaeke is gewoon een renner die in dienst van moet kunnen rijden en bij Alpecin heeft hij geen kopman boven zich, dan is QS gewoon een betere keuze.

Ik zag ergens in een artikel passeren "vorig jaar werd hij knap 20ste in de Giro". Dat is zowat de laatste plaats van de mannen die het zich aantrekken
10 jaar geleden deed er nog 20 man moeite voor een klassement, tegenwoordig is het clubje nog selecter geworden en mikken renners gewoon op ritten. De 14e stond al op meer dan 45 minuten. In de tour van dit jaar was het van hetzelfde. De 13e op 38 minuten.

Dus nee, 20e worden in een grote ronde is geen prestatie meer dezer dagen. Dat kan elke prof met klimmers benen, moest hij het willen én als hij de vrijheid kreeg binnen de ploeg.

Tijd voor een loonplafond of een maximum zetten op coureurslonen per ploeg.
Heeft Ineos eigenlijk knechten? De grote hoop is (pseudo)kopman of zou kopman kunnen zijn bij een andere ploeg.
De jongeren reken ik als vrije renners, die hun gang mogen gaan, al lijkt het me logisch dat ze een jaartje knecht spelen, maar toch.
Wurf - Amador - Fraile - Puccio - Rowe als mannen die hun kansen hebben gehad en in dienst mogen gaan tot einde carrière.
Precies Real Madrid + Barçalona in het kwadraat.
Ik begrijp zelfs niet waarom een Padun daarbij zou tekenen. Die kan evengoed de toer opgaan zoals een Kwiatkowski. Blijf toch bij dé ploeg van dit jaar?

Precies Real Madrid + Barçalona in het kwadraat.Ik begrijp zelfs niet waarom een Padun daarbij zou tekenen. Die kan evengoed de toer opgaan zoals een Kwiatkowski. Blijf toch bij dé ploeg van dit jaar?
Ik weet niet, misschien omdat hij daar een massa geld verdient? Kwiatkowski verdient meer als alaphilippe, van aert, van der Poel, Roglic,...

Als je toont dat je goed genoeg bent krijg je bij Ineos heus wel je kans. Froome begon uiteindelijk ook als helper van Wiggins, Thomas heeft ook de tour gewonnen in het tijdperk van Froome.

Van mij mag er gerust een soort loonplafond komen om het speelveld meer gelijk te trekken. In de tour beginnen er meer en meer ploegen voor spek en bonen bij te zijn. Die zelfs niet meer in de buurt van een ritzege kunnen komen.

Wielrenners verdienen niet de grote vetpotten waardoor ze de rest van hun leven op hun gemak zitten. Als je dan beter kan verdienen bij een ploeg als Ineos, maar dan in een meer dienende rol, neem ik renners als Kwiat & co het echt niet kwalijk imo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan