Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Erg jammer inderdaad. Zo een korte bergetappe, die liefst nog direct bergop start, mag perfect na een serieus zware etappe. Maar dit zijn wel heel korte etappes vind ik.

Granon, kasseien en het gebrek aan sprintetappes kan ik ook wel pruimen maar voor de rest voelt het niet erg origineel aan.
LPdbF al voor de derde keer in 4jaar...
Daarnaast is er ook maar 1(!!!) bergetappe in het weekend.

De creativiteit van 2020 en 2021 is er precies wat uit op het eerste zicht.
Zullen nochtans de etappes zijn waar de verschillen zullen oplopen. Oorlog oorlog oorlog!

Dewelke?

Uiteraard zijn het de renners die koers maken he ;) Als Pogacar Roglic en Bernal er goesting in hebben kan het potentieel een fantastische route worden.

Ik denk dat er met Hautacam wel wat mogelijk is voor een lange aanval van meer dan enkel de slotklim. De rest lijkt me moeilijk.
Etappes 9, 10, 11 en 12 zijn gewoon vier aankomsten bergop, das net wat teveel van het goede misschien.

Ook geen enkele serieuze bergrit die met een afdaling eindigt precies. Misschien Foix?

Meneer heeft twee jaar geknecht en daardoor mogelijk enkele etappezeges en groene truien misgelopen, en voor wat? De tweede plek van een kopman die zonder zijn werk vermoedelijk ook tweede was geworden?

Dat van mij zijn aannames en praat achteraf. Alleen is het nu wel twee jaar na mekaar van dat. Een derde keer zouden ze mij dat niet meer moeten lappen hoor.

Ik zou als ik Van Aert was duidelijk zijn. Geef hem alle vrijheid en laat de overige 6 renners vol in dienst van de kopman rijden. Op de kopman van Ineos na zou iedere andere kopman in zijn huidige ploeg zou tekenen voor zeg maar Kuss, Foss, Kruijswijk, Gesink, Dennis en bv. Roosen in steun. Dit is ervan uitgaande dat ze Roglic en Vingegaard niet beiden laten starten, want die mannen zijn in mijn ogen ook te goed om te knechten. :unsure:

In elke koers rijden er meerdere kopmannen rond die elk hun knechten hebben die de zeem uit hun koersbroek rijden voor de kopman. En toch staat daar maar één man om het hoogste schavotje. Het werk van die knechten is dan allemaal voor niks?

Dat hij de groene trui zou misgelopen zijn dat zou kunnen, maar ik twijfel daar toch aan.
Want de groene trui pakken is niet zo simpel hoor.
Jumbo-Visma gaat naar daar voor de tour te winnen, niks meer of minder. Heel de ploeg is daar rond gebouwd. Er kan voor etappewinst gegaan worden, maar nooit ten koste van. En als je voor groen wilt gaan en dus mee wilt doen met alle massasprints dan moet je nu eenmaal ook helpers hebben, helpers die er niet zijn aangezien enkel de man voor geel helpers heeft.

Ik denk als je weet dat je voor een team rijdt met gele ambities dat je gaat moet rijden voor de klassementsman.

Je moet ook gewoon eens kijken wie er de laatste 4 jaar groen heeft gepakt. Nooit is dat een team dat voor geel ging. Dus veel geluk om als solo man zou ik zeggen.

2j? 2019 zelf op zijn bakkes en dit jaar de kopman dus quasi meteen vrij spel.
Quizvraag: van welke ploeg was de renner die dit jaar tweede werd in de Tour?
Quizvraag: van welke ploeg was de renner die in 2020 tweede werd in de Tour?

Niet dat Van Aert nog veel heeft moeten knechten na de val van Roglic dit jaar, maar de eerste dagen wel. Mijn punt is eerder dat hij het niet moet pikken dat hij het volgend jaar moet knechten. Met 6 man volledig in dienst van een klassementskopman zou je echt te gek zijn om Van Aert te laten knechten. Die rijdt zelfs op 1 been nog naar groen. En als ze Groenewegen willen meenemen, kan Van Aert maar beter wegblijven uit de Tour.

idd, mag toch gerust minstens 1 bergetappe tussen zitten van 4-5 cols en 200km.
De marmotte is dit jaar zwaarder dan gelijk welke bergetappe :shutup:
Parcours is nogal meh..
Net het parcour gezien... ze rijden de Marmotte min of meer in tegengestelde richting toch? Galibier, Croix-de-Fer, Alpe...

Wat mij nog het meest opviel is dat Santini op die gele trui stond... eindelijk Le Coq Sportif buiten geshot blijkbaar. Die hebben het misschien gehad met het gezeik van Jumbo over hun tijdritpakken elk jaar :unsure:

Quizvraag: van welke ploeg was de renner die dit jaar tweede werd in de Tour?
Quizvraag: van welke ploeg was de renner die in 2020 tweede werd in de Tour?

Niet dat Van Aert nog veel heeft moeten knechten na de val van Roglic dit jaar, maar de eerste dagen wel. Mijn punt is eerder dat hij het niet moet pikken dat hij het volgend jaar moet knechten. Met 6 man volledig in dienst van een klassementskopman zou je echt te gek zijn om Van Aert te laten knechten. Die rijdt zelfs op 1 been nog naar groen. En als ze Groenewegen willen meenemen, kan Van Aert maar beter wegblijven uit de Tour.
Ik ga de vraag nog eens stellen.
Hoe ga je op één been naar groen rijden als je er volledig alleen voor staat?

Trouwens ik betwijfel of santini beter is dan Le Coq maar goed :P

Door het trio Oss, Postelberger, burghardt.
Oké dat is wel helder!
Knap staaltje namedropping. Sagan heeft volgens jou in 2013-2016 dus vier keer groen gewonnen met name dankzij renners die in die periode niet eens bij hem in de ploeg reden en niet dankzij zijn eigen ploegmaats? Sympathiek van jou om toe te geven dat je dus inderdaad geen teammaats nodig hebt om groen te winnen! :P

Laatst bewerkt:
Knap staaltje namedropping. Sagan heeft volgens jou in 2013-2016 dus vier keer groen gewonnen met name dankzij renners die in die periode niet eens bij hem in de ploeg reden en niet dankzij zijn eigen ploegmaats? Sympathiek van jou om toe te geven dat je dus inderdaad geen teammaats nodig hebt om groen te winnen! :p
Hij heeft in 2018 heeft hij ook gewoon nog eens groen gepakt hoor :p
Ik dacht dat Bodnar in 2018 niet zo in vorm was en hij minder aan hem had, maar kan mij ook vergissen. Maar Bodnar is wel een constante dat klopt.

Maar zelfs bij Tinkoff reed hij niet alleen alleen. En het was ook de periode waar hij vaak gebruik maakte van het treintje van een ander, met andere woorden afschuwelijk veel risico’s nam. Persoonlijk zie ik Wout niet op die manier sprinten. En bij cannondale had hij wel helpers.

We gaan nu toch niet doen alsof Sagan veel hulp heeft gehad in zijn strijd om de groene trui hè? Hij zal hier en daar wel een mannetje hebben gehad die hem vooraan bracht in het peloton, maar vanaf dan heeft hij zo goed als altijd z'n eigen weg moeten zoeken. Wout zal ook wel een mannetje krijgen die hem eventueel vooraan in het peloton brengt om daarna z'n eigen weg te zoeken.

Als Sagan een goede trein had a la QS, had die wel meer dan 11 ritten gewonnen in z'n Tour carrière.

Met leegte bedoelde je dan vooral gat in de begroting vermoed ik :unsure:

Duidelijke keuze van Campenaerts om voor eigen rekening te blijven rijden. Zal ook wel goe verdienen terug, Campenaerts blijft commercieel gezien één van de meest interessante Belgen.
Ik gad eerder een move van QS of Jumbo verwacht maar ik vermoed dat Lotto meer zal hebben willen betalen.

Jumbo zal hij zelf niet hebben gewild denk ik. Zou daar toch vooral moeten knechten voor Van Aert en de ronderenner van dienst.

Jammer dat hij terug naar lotto gaat.
Qua team is dat toch het laatste team waar je anno 2021 naartoe wilt. Zal goed zijn boterham verdienen, en de sfeer zal daar tof zijn.
Maar qua begeleiding enzo lijkt mij dat echt wel een wereld van verschil met de echte topploegen.

Toch een logische keuze. Hij geeft aan dat het loon dat op tafel lag overal hetzelfde was, en dat hij puur voor zijn gevoel gekozen heeft. Zo'n renner die zo'n goesting in koersen toonde in het afgelopen seizoen, die is gewoon minder gebaat bij het keurslijf waarbinnen hij binnen Jumbo of DQS zou moeten fungeren.

Als die grote ploegen (waar ze waarschijnlijk ook nog eens van hem zouden verwachten om in één of andere GT wat op kop te gaan rijden) niet echt serieus meer loon op tafel leggen, is Lotto gewoon veruit de beste keuze.

Zie nu net dat LTS ook niet meer met Campagnolo gaat rijden vanaf volgend seizoen, maar met Shimano. Belangrijker nieuws voor het team is dat ze bij Ridley eindelijk luisteren naar de (interne) kritiek en ze in 2022 een nieuwe TT fiets zullen launchen. Goed voor hun betere tijdrijders en om in de toekomst Segaert (en misschien Van Wilder, al betwijfel ik dat dat een optie is) te overtuigen om bij hun te komen rijden, want toch nog toe is Lotto de ploeg waar je vooral niet wilt belanden als tijdrijder met hun 7 jaar oude Ridley Dean.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan