Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
En waarom is dat zo? :p
Hij heeft die sprint nog altijd zelf gereden. En of dat verhaal van die drinkbus is ook nooit meer over gesproken.
Ahnee... ze hebben het bewijs offline gehaald. Snel de power data verborgen op Strava, helaas blijkt het internet nogal sticky en eens bepaalde info er op gestaan heeft blijkt het moeilijk om die nog écht terug weg te krijgen. Maar goed, uiteindelijk zijn dat allemaal verhalen die verdwijnen in de marge, dat is altijd zo. Over 10 jaar kent misschien nog 1% van de mensen die historie van die plakbidon, voor al de rest heeft Démare gewoon MSR gewonnen. Hoe je een bepaalde wedstrijd wint is in 99% van de gevallen onderschikt aan het winnen op zich.

Nee, Démare in Milaan-San Remo was eigenlijk even erg als Nibali in Firenze. Wat was ik content dat Rui Costa daar wereldkampioen werd... niet omdat ik grote fan ben van Rui Costa maar vooral omdat het niet Nibali was.

Van Aert mist idd zijn doelen maar als je dan ziet wat hij voor de rest allemaal pakt:
Gent-Wevelgem, Amstel, BK, 3x rit in de tour, zilver op OS, zilver op WK TT, top 10 in RVV, PR, MS, Strade, OS TT,... Kan je niet anders zeggen dat het een topseizoen was. 99% van het peloton haalt maar zo'n palmares over hun ganse carrière.

Dan is het jaar van VDP toch heel wat minder, met enkel ritzege in de Tour en Strade als echte uitschieter en voor de rest telkens net niet in de wedstrijden die er toe doen :(
MvdP had een net-niet seizoen maar bij Van Aert haal je een resem ereplaatsen aan. Que?

annoyance-gif.gif

Ondertussen in London, foto van vandaag.
Op weightweenies is er een topic over. Er staan nog verhalen op van mensen uit London die van hun fiets geduwd zijn. In San Francisco zijn er blijkbaar ook zo'n overvallen waar men op populaire paden met geweren wacht tot er iemand op een dikke fiets passeert. En in Venento raadt de politie aan om enkel in groep te gaan fietsen. Een mens komt zo nog eens iets te weten.

Pyust5.jpg

Iedereen die in Londen woont of gewoond heeft (zoals mezelf) heeft zoiets al gezien of meegemaakt. Echt een pest die jeugd op een brommertjes. Ofwel rijden / duwen ze u omver ofwel gooien ze al rijdend een bijtend zuur in uw gezicht.

Onze gebuur heeft in haar gezicht een bijtend zuur gekregen om haar telefoon te pakken kunnen krijgen terwijl met met haar baby ah wandelen was. Uitkomst 70% van haar gezicht blijvend 2de graad verbrandt, baby gelukkig niet, en dat voor een gsm van 150 gbp.

Ondertussen in London, foto van vandaag.
Op weightweenies is er een topic over. Er staan nog verhalen op van mensen uit London die van hun fiets geduwd zijn. In San Francisco zijn er blijkbaar ook zo'n overvallen waar men op populaire paden met geweren wacht tot er iemand op een dikke fiets passeert. En in Venento raadt de politie aan om enkel in groep te gaan fietsen. Een mens komt zo nog eens iets te weten.
Soon in a town near you... :unsure:

Gelukkig heb ik weinig ambitie om nog in Brussel of Antwerpen te gaan fietsen. Maar ik kan mij herinneren dat er al mensen in het "toeristen topic" geklaagd hebben over soortgelijke praktijken bij ons aan de kust... niet verrassend tegen de Franse grens aan.

MvdP had een net-niet seizoen maar bij Van Aert haal je een resem ereplaatsen aan. Que?
+ het feit dat hij 3 ritten in de tour, Gent-Wevelgem, Amstel wel degelijk won. Iets wat VDP niet kan zeggen. Vdp was goed in de 1-daags maar steeds net niet. Van Aert ook vaak maar won dan wel GW en Amstel. VDP enkel Strade (weliswaar op een verbluffende manier).

Nee, Démare in Milaan-San Remo was eigenlijk even erg als Nibali in Firenze. Wat was ik content dat Rui Costa daar wereldkampioen werd... niet omdat ik grote fan ben van Rui Costa maar vooral omdat het niet Nibali was.
Whut 😐 iemand die in de beslissende fase van de koers aan de wagen hangt en dan de sprint wint (Démare in Sanremo, Uran in de Tour zelfs vol in beeld toen hij niet meer kleiner kon schakelen en dan de sprint met een banddikte won) vind ik langs geen kanten vergelijkbaar met iemand die na pech/een val in een peloton achter de auto terugkeert in het peloton, op golvend terrein dan nog.

Sinds wanneer is de Cipressa beslissend? Demare kwam na een valpartij terug op de Cipressa. Of dat via een plakbidon, een klink of gelanceerd achter een auto was is nooit bewezen. Als in de Tour een sprinter op 15km van de meet valt en vol achter de auto teruggebracht wordt vindt niemand dat een probleem.
Best gek dat er hier verschillende mensen verkondigen dat hij een KOM reed op de Poggio dankzij de volgwagen :crazy:.

IK had de misse berg in MSR ;) (was toen de KOM op de Cipressa).
Nu het zijn niet enkel de strava segmenten maar ook getuigenissen van andere renners (die niets te winnen hadden met zo een statement).

Ik heb niks tegen plakbidons en stayeren achter een auto na pech.
Maar je moet ook niet overdrijven, als een toen nog goede matthews niet kan terugkeren en jij los naar het peleton rijdt (bergop).

Visconti die zeker beter kan klimmen dan Demare , op zijn aanval uit het peleton aan de top die vol vol was, Rijdt demare op dat stuk eventjes 4km/ uur sneller. op een stuk van 2 km ofzo.

Voor op en na de cipressa ga je MSR niet winnen, maar je kan hem daar zeker wel verliezen.

Daar leren ze het dus maar niet hé. En dat zal dan ook nog eens een peperduur contract zijn. Ploeg met een van de grootste budgetten in het peloton en dan krijg je niet meer dan zo'n triestige bedoening. Hebben die daar een fetish voor oude mannen of zo? Of denkt iemand dat bij Fugslang het beste nog moet komen? Die is 36.

VA vergelijken met Pogacar.... Tzijn 2 atleten waarvan de ene een zotte ronderenner is en de andere meer allround.
Grote fout van VA is toch meer gaan trainen op klimmen waar hij van zijn explosiviteit verloren heeft. Hij wil te veel ( of gestuurd van de ploeg ), akkoord zijn Ventoux rit was prachtig maar heeft hij dat nog nodig?
Bwoh vorig jaar zou ik je gelijk geven, vooral zo werken in de Tour vond ik verkeerd. Volgens mij is hij toch nog altijd heel explosief, het was inderdaad een paar keer net niet op een beslissende helling maar om te zeggen dat hij echt ingeboet heeft... Hij is overall toch gewoon een veel betere renner dan 2 jaar terug en speelt altijd mee.

Daar leren ze het dus maar niet hé. En dat zal dan ook nog eens een peperduur contract zijn. Ploeg met een van de grootste budgetten in het peloton en dan krijg je niet meer dan zo'n triestige bedoening. Hebben die daar een fetish voor oude mannen of zo? Of denkt iemand dat bij Fugslang het beste nog moet komen? Die is 36.
Gilbert won op zijn 37ste nog Parijs-Roubaix. Dus het kan zeker hoor.
Fuglsang won ook vorig jaar gewoon nog ruta del sol en Lombardije. Dus schrijf hem nog niet af hoor.

Aangezien PR toen nog in april gereden werd was hij 36 maar bon. Pr is ook nog eens de klassieker waar je het meest op fond rijdt en het minst explosiviteit.
Renners koersen minder als vroeger dus op zich is het niet onlogisch dat ze hun carrière langer kunnen maken. Maar voorlopig heb ik toch nog geen 2e Valverde gezien. Gilbert is de laatste 2 jaar toch ook maar pelotonvulling.

Geef hem een contract van 1 jaar met optie op een 2e, dat hij kan bewijzen dat 2021 pech was. Maar een (vermoedelijk) dik contract tot zijn 39e. Nee dat snap ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan