Reverz
Well-known member
Ahnee... ze hebben het bewijs offline gehaald. Snel de power data verborgen op Strava, helaas blijkt het internet nogal sticky en eens bepaalde info er op gestaan heeft blijkt het moeilijk om die nog écht terug weg te krijgen. Maar goed, uiteindelijk zijn dat allemaal verhalen die verdwijnen in de marge, dat is altijd zo. Over 10 jaar kent misschien nog 1% van de mensen die historie van die plakbidon, voor al de rest heeft Démare gewoon MSR gewonnen. Hoe je een bepaalde wedstrijd wint is in 99% van de gevallen onderschikt aan het winnen op zich.En waarom is dat zo?
Hij heeft die sprint nog altijd zelf gereden. En of dat verhaal van die drinkbus is ook nooit meer over gesproken.
Nee, Démare in Milaan-San Remo was eigenlijk even erg als Nibali in Firenze. Wat was ik content dat Rui Costa daar wereldkampioen werd... niet omdat ik grote fan ben van Rui Costa maar vooral omdat het niet Nibali was.

iemand die in de beslissende fase van de koers aan de wagen hangt en dan de sprint wint (Démare in Sanremo, Uran in de Tour zelfs vol in beeld toen hij niet meer kleiner kon schakelen en dan de sprint met een banddikte won) vind ik langs geen kanten vergelijkbaar met iemand die na pech/een val in een peloton achter de auto terugkeert in het peloton, op golvend terrein dan nog.
.
(was toen de KOM op de Cipressa).