Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zeg niet dat zijn seizoen slecht was.

Pogacars seizoen was gewoon veel beter, dat die clowns bij Extra Time koers en sporza iets anders durven beweren is onvoorstelbaar. Zelfs het seizoen van Roglic staat voor mij op gelijke hoogte met dat van Van Aert.
Wat wil je... het is Ruben Van Gucht...

En de rest repliceert er niet op om er zo snel mogelijk vanaf te zijn...

Ik zou er niet bepaald veel waarde aan hechten.

De internationale prijzen die uitgedeeld worden, zullen sowieso voor Pogacar zijn.

Pogacar beste renner met afstand. Zelfs zonder Lombardije al.
13 overwinningen waaronder 2 monumenten en de Tour + 3 ritten.

Wout heeft een goed jaar gehad maar heeft bijna naast al zijn grote doelen gegrepen dit jaar.
Geen Vlaanderen, Roubaix en San Remo.
Wel Wevelgem en Amstel. Leuk om ze op je palmares te hebben maar liever één monument dan 5 van deze wat mij betreft.

Geen wereldkampioen in het veld, geen wereldkampioen op de weg, geen Olympisch kampioen.
De Tour was een dik succes met 3 ritten. Meer kan je niet verwachten. Misschien een groene trui nog..

Dan moet je weten dat sommige renners een moord zouden doen voor Wevelgem of de amstel te winnen. En hun moeder zouden verkopen om ze in hetzelfde seizoen te winnen.

Zegt al genoeg over hoe hoog de verwachtingen liggen bij Wout als dit maar “gewoontjes” wordt natuurlijk :P

Voor mij is Remco de meest gehypte renner van dit seizoen alvast. Hoop dat dit volgend seizoen toch anders wordt.

Van Aert zijn seizoen was ook zeer goed alleen heeft hij zijn eigen doelen niet gehaald. Maar dan nog blijft hij 1 van de beste renners dit seizoen.

Pogacar heeft gewoon een fenomenaal jaar gereden met winst vanaf februari over Tirreno en Tour tem Lombardije. Waardoor hij met stip op 1 staat.

Daarna heb je de Jumbo mannen Roglic en Van Aert. Ook Alaphilippe en Colbrelli ( :eviltongue: ) hun jaar was fantastisch. Dan vergeet ik nog Asgreen, Stuyven, Pidcock, Bernal,…

En ivm meest gehypte renner: negeer eens de Vlaamse media en dat valt best goed mee. Een groot talent die nu vaak de iets kleinere koersen waar hij start wint. Voor zijn val nog een niveau hoger was en mssn volgend jaar terug op de niveau

VA vergelijken met Pogacar.... Tzijn 2 atleten waarvan de ene een zotte ronderenner is en de andere meer allround.
Grote fout van VA is toch meer gaan trainen op klimmen waar hij van zijn explosiviteit verloren heeft. Hij wil te veel ( of gestuurd van de ploeg ), akkoord zijn Ventoux rit was prachtig maar heeft hij dat nog nodig?

Ik zeg helemaal niet dat zijn seizoen slecht of gewoontjes was, niemand zegt dat.
Misschien moet ik nog eens herhalen dat hij een goed seizoen had.

Pogacar is idd de man van het jaar, zijn raid naar Le Grand Bornand staat nog altijd op mijn netvlies gegrift!
Net zoals Van Aert die in de Belgische kampioenentrui de Ventoux tot tweemaal bedwong en een echte bergrit won. (Iets meer glans vond ik dan de andere 2 ritten die hij won)

VA vergelijken met Pogacar.... Tzijn 2 atleten waarvan de ene een zotte ronderenner is en de andere meer allround.
Grote fout van VA is toch meer gaan trainen op klimmen waar hij van zijn explosiviteit verloren heeft. Hij wil te veel ( of gestuurd van de ploeg ), akkoord zijn Ventoux rit was prachtig maar heeft hij dat nog nodig?
Goh, anderzijds levert dat hem toch ook wat op hoor.

Zijn 2e plaats op de OS schat ik zeer hoog in op dat zware parcours. Idem met zijn 2e plaats op het WK vorig jaar. De Tirreno dit jaar is nog zo´n straffe prestatie als je die top 10 bekijkt.

Ok, het zijn allemaal 2e plaatsen, maar als explosieve renner kan je ook tegen een betere renner aanlopen in de RVV

Ik ga er vanuit dat deze VA ook gewoon de RVV en P-R kan winnen hoor. We zullen zien wat 2022 brengt

Voor mij is Remco de meest gehypte renner van dit seizoen alvast. Hoop dat dit volgend seizoen toch anders wordt.
Dat is dan vooral de schuld van de pers en de media.. zoals steeds bij toptalenten van bij ons..

Trouwens 8 overwinningen dit seizoen het jaar na die vreselijke val.. lijkt me niet slecht.. zeer goed zelfs!

akkoord zijn Ventoux rit was prachtig maar heeft hij dat nog nodig?
Wou hij zich niet meer toe richten op kleine rondes van een week? Of was dat een verzinseltje van de media? Deze VA kan P-N en de RvZwitserland winnen. Die van twee jaar terug niet.
Demare dan toch nog eens. Dit seizoen toch meer van verwacht.
Zowaar in de aanval / achtervolging gegaan. Dat heb ik hem zelden zien doen.

Wou hij zich niet meer toe richten op kleine rondes van een week? Of was dat een verzinseltje van de media? Deze VA kan P-N en de RvZwitserland winnen. Die van twee jaar terug niet.

Zowaar in de aanval / achtervolging gegaan. Dat heb ik hem zelden zien doen.
Ja, wilde vooral in Tirreno dit jaar eens testen hoe ver hij kon komen in zo'n kleinere rittenkoers. Kan zoiets zeker winnen als de Pogocar/Roglics van deze wereld niet meedoen of pech kennen. Probleem is natuurlijk moet je daarvoor je kansen op een monument opofferen? Ik schat de RVV of MSR hoger in dan PN of Tirreno.

Ik heb Demare eens zien reageren op een late uitval van Alaphilipe in PN dacht ik. Is natuurlijk een sprinter dus vaak hoeft hij dit niet te doen.

Ja, wilde vooral in Tirreno dit jaar eens testen hoe ver hij kon komen in zo'n kleinere rittenkoers. Kan zoiets zeker winnen als de Pogocar/Roglics van deze wereld niet meedoen of pech kennen. Probleem is natuurlijk moet je daarvoor je kansen op een monument opofferen? Ik schat de RVV of MSR hoger in dan PN of Tirreno.

Ik heb Demare eens zien reageren op een late uitval van Alaphilipe in PN dacht ik. Is natuurlijk een sprinter dus vaak hoeft hij dit niet te doen.
P-N en T-A zijn dan toch weer de oppergaaien - samen met Dauphiné - van de kleine rondes. De eerste Belg die P-N nu wint, wordt voor altijd daaraan herinnerd. Benoot had zijn kans moeten grijpen om VDB van de tabellen te vegen :(. Als je als Belg de RVV, is dat de zoveelste in de rij.
Evenepoel was de eerste Belg sinds Van Looy, die de Coppa Bernocchi won. Geen grote koers, maar toch een mooie en eervolle prestatie.

Demare is naast sprinter, een klassiek coureur, die vaak meedoet in onze contreien en enkele keren in de aanval gaan, zou hem attractiever maken dan hij nu is.
VDP en VA zijn ook snel, maar maken koers. Kristoff. Sprinter, maar in zijn RVV ging hij toch mee met Terpstra, terwijl hij kon wachten en meedrijven in de achterhoede, maar gelukkig maakte hij de goede keuze toen. Heeft Demare dat ooit gedaan in een grote koers?

Demare had ooit de KOM op de Poggio :laugh:

Demare af en toe wel mooie aanvallen zien plaatsen. op bvb het Frans kampioenschap etc. Geen grote koersen maar wel met enkele goeie renners in (Frans kampioenschap is hij Allaphilpe terug gaan halen

Laatst bewerkt:
Daarna heb je de Jumbo mannen Roglic en Van Aert. Ook Alaphilippe en Colbrelli ( :eviltongue: ) hun jaar was fantastisch. Dan vergeet ik nog Asgreen, Stuyven, Pidcock, Bernal,…
'Fantastisch' is voor discussie vatbaar. Ik denk dat je in die discussie ook de afweging moet maken "wie tekent er voor het seizoen voor het palmares van 2021?".

Pogacar obviously maar ook de andere monument mannen: Stuyven (MSR), Asgreen (RvV), en Colbrelli (PR+EK). Voor quasi iedere renner is monument = geslaagd seizoen maar er zijn er toch een aantal in het peloton die voor alleen een monument zonder meer niet tekenen voor het seizoen vermoed ik :unsure:. Ook Carapaz (Tour podium+OS) zal zonder een seconde twijfel getekend hebben. Bernal vermoedelijk ook wel getekend hebben voor Giro winst. Voor de toppers zal het dat zowat zijn voor mannen die geen seconde zouden twijfelen denk ik. Pidcock nog... OS MTB + goed voorjaar, die zal zeker tevreden zijn.

Alaphilippe (WK+WP+Tourrit & geel) zou vermoedelijk ook wel tekenen maar ik vermoed dat hij toch op meer gehoopt/verwacht had dit jaar. Roglic beetje zelfde Vuelta/OS ITT is super mooi maar als die op voorhand weet dat hij kansloos is voor de Tour... twijfelgeval.

En dan heb je Van Aert & van der Poel die eigenlijk een heel goed seizoen rijden naar de normen van een gewone sterveling maar geen van beiden tekent op voorhand voor dit jaar denk ik. Beiden hebben een heel mooie Tour gereden die eigenlijk hun seizoen goed maakt maar als je het van een afstand bekijkt missen ze gewoon al hun grote doelen (2xWK, 2xOS, PR & RvV voor Wout en WK, OS MTB, PR & RvV voor Mathieu). Maar goed, om het met een Bas Tietema quote samen te vatten: "Je wint eigenlijk bijna nooit", met dat in het achterhoofd is het gewoon super lastig om net die 3 koersen te winnen waar je echt naar piekt, zeker als dat een eendagswedstrijd is waar 1001 zaken de uitslag direct beinvloeden, veel sterker nog een eindstand in een grote ronde.

Demare had ooit de KOM op de Poggio :laugh:

Demare af en toe wel mooie aanvallen zien plaatsen. op bvb het Frans kampioenschap etc. Geen grote koersen maar wel met enkele goeie renners in (Frans kampioenschap is hij Allaphilpe terug gaan halen
Ik kan ook mijne GPS in den auto gooien en de Poggio oprijden... dat komt dan op hetzelfde neer :unsure:

Een van de meest schaamteloze/schandalige overwinningen in een monument in de 25 jaar dat ik de koers volg eigenlijk.

Van Aert mist idd zijn doelen maar als je dan ziet wat hij voor de rest allemaal pakt:
Gent-Wevelgem, Amstel, BK, 3x rit in de tour, zilver op OS, zilver op WK TT, top 10 in RVV, PR, MS, Strade, OS TT,... Kan je niet anders zeggen dat het een topseizoen was. 99% van het peloton haalt maar zo'n palmares over hun ganse carrière.

Dan is het jaar van VDP toch heel wat minder, met enkel ritzege in de Tour en Strade als echte uitschieter en voor de rest telkens net niet in de wedstrijden die er toe doen :(

Van Aert mist idd zijn doelen maar als je dan ziet wat hij voor de rest allemaal pakt:
Gent-Wevelgem, Amstel, BK, 3x rit in de tour, zilver op OS, zilver op WK TT, top 10 in RVV, PR, MS, Strade, OS TT,... Kan je niet anders zeggen dat het een topseizoen was. 99% van het peloton haalt maar zo'n palmares over hun ganse carrière.

Dan is het jaar van VDP toch heel wat minder, met enkel ritzege in de Tour en Strade als echte uitschieter en voor de rest telkens net niet in de wedstrijden die er toe doen :(
op de weg was het seizoen van VDP toch wel redelijk goed tot zijn rugblessure. 8 overwinningen waarvan 7 in de WT, 6 dagen gele trui en hij deed mee voor de overwinning in zijn klassiekers (2e in RVV, 3e in PR en E3, 5e in M-SR). dat allemaal op 34 wedstrijddagen.

op de weg was het seizoen van VDP toch wel redelijk goed tot zijn rugblessure. 8 overwinningen waarvan 7 in de WT, 6 dagen gele trui en hij deed mee voor de overwinning in zijn klassiekers (2e in RVV, 3e in PR en E3, 5e in M-SR). dat allemaal op 34 wedstrijddagen.
juist gele trui vergeten :-)

Ik kan ook mijne GPS in den auto gooien en de Poggio oprijden... dat komt dan op hetzelfde neer :unsure:

Een van de meest schaamteloze/schandalige overwinningen in een monument in de 25 jaar dat ik de koers volg eigenlijk.

Was dan ook om te lachen zie de smiley ,
maar dat Frans kampioenschap waar hij Alla 2x ging halen was wel impressionant (met een coquard in zijn wiel die niet overneemt)
(misschien wel zijn mooiste overwinning ooit , qua hoe hij het wint). (vanaf minuut 8 )

En waarom is dat zo? :P
Hij heeft die sprint nog altijd zelf gereden. En of dat verhaal van die drinkbus is ook nooit meer over gesproken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan