Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik blijf erbij, iedereen bij WVA ze hebben de power in het team om zo goed als de volledige koers te dragen

El tractor tempo onderhouden tot in leuven of verder
Benoot, Campenaerts , Lampaert, Teuns, (als ze zelf kopman mochten zijn reden ze zo goed als allemaal top 20) zo ver mogelijk de koers onder controle houden
Evenepoel als laatste topknecht houden om alles bij elkaar te houden
Stuyven trekt de sprint aan voor wout en de klus is geklaard. ( :clap:makkelijker op papier dan in het echt natuurlijk).

Het enigste dat ze moeten zorgen is dat Ewan en zoveel mogelijk snelle mannen eraf liggen.

De kans dat ze in een groepje aankomen is vrij groot.
Dan zou ik toch proberen met stuyven en of wout in die eerste groep te zitten.

Evenepoel kan het gewoon niet maken na die OS en EK om aan te vallen. Als het lukt goed voor hem, maar wat als het OPNIEUW niet lukt, voor een renner als remco is het niet goed genoeg om wout in een zetel te plaatsen (dat is eerder de rol voor een lampaert vind ik). Evenepoel moet Wout in een winnende stelling brengen.

Ik denk eigenlijk dat Evenepoel een groot stuk van zijn zeges net op soortgelijke parcoursen heeft behaald. Sterker nog: de drie ritten in lijn die hij dit jaar won, waren op een soortgelijk of zelfs iets minder selectief parcours. Die kan als geen ander een hoog tempo volhouden net na een stomme puist.
Maar ook mindere renners , het waren mooie zeges op een hele knappe manier. (Wil hier geen nieuwe discussie over opwekken hoeft niet).
Maar dit peleton is effectief een pak sterker (bvb. in overijse waren de beste renners niet in zijn ploeg Ewan , Wellens , Laporte).

Dat scenario bestaat zeker wel. Stuyven en Lampaert hebben dat waarschijnlijk al een aantal keer in hun hoofd afgespeeld de laatste dagen. :tongue:
Als iedereen op Wout zijn wiel zit te rijden, is op een bepaald moment aanvallen met een andere landgenoot misschien zelfs de beste kans om de koers te winnen.
Nope. Dan controleer je met Stuyven en Lampaert om Van Aert in sprintmodus naar de finish te brengen. Die mannen gaan echt niet de laatste 30km in een ontsnapping meegaan he

Ik wil wel eens zien op dit parcour hoe je in de finale de koers kan controleren, volgens mij gaat dat allemaal dik tegenvallen. Afgaande van hoe er tegenwoordig gekoerst wordt zou het wel eens enorm harde koers kunnen worden waar de werkmieren snel zullen afhaken.

Bij de Belgen zie ik naast Van Aert in Stuyven toch de enige die het kan afmaken in de sprint na zo een parcours, heeft hij dit voorjaar nog bewezen. Wat een solo betreft zijn Wout en Remco beiden tijdrijders, als er achteraan goed afgestopt wordt hebben die zeker een kans om voorop te blijven.

We moeten uiteraard ook altijd naar de tegenstand blijven kijken. Ik heb het gevoel dat er zondag één man gaat zijn die iedereen zal verrassen, Mathieu van der Poel.

Dus je zegt dat de media niet lyrisch zal zijn als een andere Belg dan Van Aert wint voor eigen publiek? Ik kan mij weinig situaties inbeelden waar een Belg wint en er geen gigantisch volksfeest losbarst.

De media gaan zeker lyrisch zijn. Maar ze gaan ook stoken en luidop de vraag stellen of wel volop de kaart van Van Aert werd getrokken. De andere Belgen krijgen nu al kritische vragen van de pers: je gaat toch volle bak voor Wout rijden hé? Ik heb het dan in het bijzonder over Evenepoel. Mocht die winnen dan zullen zijn critici (en zo zijn er veel) niet plots gaan zwijgen, integendeel. Ze zullen het aangrijpen om hem de grond in te boren als egoïstische renner die enkel zijn eigen zin doet. Dan wordt hij misschien beter eens wereldkampioen op een zwaar parcours waar hij sowieso de nummer 1 van de ploeg is. ;-)

de laatste dagen, nu iedereen het parcours heeft kunnen verkennen in "wk-modus", hoor je toch van alle kanten dat het een groepssprint gaat worden met 40-50 man en dat het niet selectief genoeg is om goeie sprinters als Ewan er af te rijden.
Dus ik ben echt benieuwd of de Belgen kunnen/willen meegaan in dit verhaal. In principe moet Wout ook de topfavoriet zijn in een peletonsprint na zo een lange wedstrijd. Maar er kan natuurlijk veel meer foutlopen in zo een situatie...

Ik denk eigenlijk dat Evenepoel een groot stuk van zijn zeges net op soortgelijke parcoursen heeft behaald. Sterker nog: de drie ritten in lijn die hij dit jaar won, waren op een soortgelijk of zelfs iets minder selectief parcours. Die kan als geen ander een hoog tempo volhouden net na een stomme puist.
Kan altijd hé, maar dit is een absoluut topdeelnemersveld. Ze zullen hem niet zomaar laten vertrekken. De kans dat er een goede renner in zijn wiel plakt, lijkt me groot. En geraak er dan nog maar eens vanaf... In dat geval zou hij toch langere beklimmingen nodig hebben volgens mij.

Als zijn aanval goed getimed is, dan is het mogelijk. Maar dat gaat ook niet gebeuren. Hij zal wel gewoon bij Wout blijven en/of springen op alles wat beweegt in de finale.

De media gaan zeker lyrisch zijn. Maar ze gaan ook stoken en luidop de vraag stellen of wel volop de kaart van Van Aert werd getrokken. De andere Belgen krijgen nu al kritische vragen van de pers: je gaat toch volle bak voor Wout rijden hé? Ik heb het dan in het bijzonder over Evenepoel. Mocht die winnen dan zullen zijn critici (en zo zijn er veel) niet plots gaan zwijgen, integendeel. Ze zullen het aangrijpen om hem de grond in te boren als egoïstische renner die enkel zijn eigen zin doet. Dan wordt hij misschien beter eens wereldkampioen op een zwaar parcours waar hij sowieso de nummer 1 van de ploeg is. ;-)
Dat is zever hoor, de winnaar heeft altijd gelijk... Er zullen inderdaad kritische noten te horen zijn, maar die worden wel overstemd door de overwinnaarstrom... Als Remco de regenbootrui pakt dan krijgen we een absolute Remco-mania, die wordt echt niet de grond ingeboord dan. Remco is trouwens het lievelingentje van een heel groot deel van de vlaamse pers, zie ook zijn exclusieviteitscontract met DPG Media...

Dat is zever hoor, de winnaar heeft altijd gelijk... Er zullen inderdaad kritische noten te horen zijn, maar die worden wel overstemd door de overwinnaarstrom... Als Remco de regenbootrui pakt dan krijgen we een absolute Remco-mania, die wordt echt niet de grond ingeboord dan. Remco is trouwens het lievelingentje van een heel groot deel van de vlaamse pers, zie ook zijn exclusieviteitscontract met DPG Media...
Tcho Remco-mania... Van Aert is een "veilige" figuur weet je. Er zijn velen grote fan en relatief weinig mensen die uitgesproken anti zijn. Remco polariseert veel meer en heeft naast veel uitgesproken fans veel mensen die er uitgesproken niet van moeten weten.
Het is niet omdat Remco hier zondag wereldkampioen wordt dat die uitgesproken "niet-fans" plots hun kar gaan keren. Zeker niet in een scenario waar hij Wout opzichtig stokken in de wielen zou steken om zelf te kunnen winnen. Ik stel mij trouwens de vraag of de Remco-mania nóg veel groter kan dan ze dit seizoen al geweest is. Zou er één renner zijn waar dit jaar meer over geschreven is als Remco?

En als Remco zichzelf hier in een scenario moest werken waar hij Wout buitenspel zet en het dan niet zelf kan afmaken dan staat de hakbijl klaar. We moeten niet flauw doen, als Remco zelf wereldkampioen kan worden dan zou hij zot zijn van dat te laten liggen maar ik denk dat hij zelf ook héél goed zal beseffen dat een herhaling van het EK-scenario zondag compleet uit den boze is en dat zoiets wel eens een groot probleem zou kunnen worden naar bereidwilligheid om in dienst te rijden de komende jaren...

Op een paar stukjes na, vind ik het eigenlijk helemaal geen mooi parcours... mag ik dat zeggen? :unsure:
Tuurlijk.

Het is jammer dat Antwerpen alweer eens de start naar zich moet toetrekken, anders was er in Hageland echt wel een prachtig parcours mogelijk als het dan toch in en rond Leuven moest zijn.

Tuurlijk.

Het is jammer dat Antwerpen alweer eens de start naar zich moet toetrekken, anders was er in Hageland echt wel een prachtig parcours mogelijk als het dan toch in en rond Leuven moest zijn.
Antwerpen heeft hier eigenlijk niks mee te maken. Je gaat me toch niet vertellen dat die aanloop van ocharme 40km op een parcours van 270km het verschil gaat maken tussen een zwaar parcours en dit zeker? Het eindresultaat is hetzelfde imo... als je op het einde nog 40km rondjes gaat draaien over een parcours voor een veredelde kermiskoers (ik overdrijf) dan kan je in België ook maar zoveel doen. Het zou helemaal iets anders geweest zijn als ze de Smeysberg en de Moskensstraat veel dieper in de finale nog hadden laten terugkeren.

Trouwens: Leuven zal maar wat blij geweest zijn dat Antwerpen de start wou organiseren zodat ze daar toch wat extra inkomsten konden halen waar ze anders ook nog zelf voor hadden moeten opdraaien...

BK in Leuven dat Nuyens won was ook klein groepje dat weg was
Bij de junioren schieten er toch ook niet zoveel meer over (mede door valpartijen).

Laten we eerlijk zijn zoveel andere Belgische kanshebbers zijn er niet. Die moeten al echt een superdag hebben en/of geluk hebben dat de koers raar verloopt.

Evenepoel is de enige die het nog kan afmaken, maar moet altijd alleen aankomen. Dat zal absoluut niet evident zijn op dit parcours. Een solo van Evenpoel zou ik alleen maar riskeren als er nog andere Belgen bij Wout zitten, anders kan Remco ook beter in zijn buurt blijven, lijkt me.

Wout is dus de enige logische keuze. Zelfs als ze met 2-3 Belgen in een kleine groep overblijven, zullen ze altijd de kaart Van Aert trekken en niet slag om slinger gaan demarreren.

Maar moest er toch een andere Belg winnen, gaat die echt niet met pek en veren overladen worden. Waarom zou dat in godsnaam gebeuren?
OF Wout moet een megaslechte dag hebben en zelf (een vooraf afgesproken) teken geven aan Remco van: Ga maar, ik ben slecht ..
Maar anders? Alles op Wout. Amen.

Wout kan ook een sprint winnen, dus ook al is Remco beter of even goed, als Wout er nog aan hangt, en ze gaan sprinten heeft Wout 100x meer kans dan Remco.

Ik snap wel waarom daar gevallen wordt aan de voet van de Wijnpers(?)... Benieuwd of daar bij de profs ook averij van komt, want zij gaan in de finale waarschijnlijk nog veel talrijker zijn

Bwa toch nog afwachten. Bij de profs gaat het er wel wat anders aan toegaan.

Wel vaker WK's waar iemand bij de beloften/junioren solo kan winnen, maar het bij de profs gewoon een sprint wordt met een groep.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan