Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mag ik zeggen dat Cian Uijtdebroeks zijn WK volledig voor 200% mislukt is? Hij heeft natuurlijk enorm véél pech gehad, door een val thuis en nu een val na amper 50 meter ... ik hoop dat hij hier later sterker van terug komt .. maar dit was een WK om te vergeten voor hem.

Bwa toch nog afwachten. Bij de profs gaat het er wel wat anders aan toegaan.

Wel vaker WK's waar iemand bij de beloften/junioren solo kan winnen, maar het bij de profs gewoon een sprint wordt met een groep.
Toch maar opletten... kijk naar Richmond. Dat was ook een sprint met héél grote groep... alleen reed er daar wel eentje vooruit die 5 seconden nam op een helling en die ze niet meer terugnamen. 23rd street is daar ook maar een inspanning van 25-30 seconden...

De vergelijking met wat die Noor vandaag doet is niet eens zo gek. Je hebt trouwens niet veel nodig ook hé. Als je daar vooraan de Wijnpers op draait en ze haken op plaats 6 ineen...

Als Wout samen met Evenepoel en Campenaerts op pad kan gaan dan zien ze die 3 nooit meer terug. Zijn 3 van de beste tijdrijders die er zijn en kunnen samen heel lang een hoog tempo aanhouden.

Maar dan moeten ze wel weg geraken zonder goeie sprinters erbij natuurlijk. Probleem is dat heel het peloton Wout in de gaten zal houden en wegrijden zo goed als onmogelijk zal zijn en ik zie VDP of een Alaphilippe daar wel van profiteren.

Respect voor Uijtdebroeks! Wat een held!
Benieuwd naar zijn eerste profjaar. Er staan in ieder geval een fantastische kop op
Dat is waar. :) Kansloos na 50 meter en gewoon doortrekken zonder om te zien tot aan de finish ... de meesten hadden gewoon opgegeven ..

Toch maar opletten... kijk naar Richmond. Dat was ook een sprint met héél grote groep... alleen reed er daar wel eentje vooruit die 5 seconden nam op een helling en die ze niet meer terugnamen. 23rd street is daar ook maar een inspanning van 25-30 seconden...

De vergelijking met wat die Noor vandaag doet is niet eens zo gek. Je hebt trouwens niet veel nodig ook hé. Als je daar vooraan de Wijnpers op draait en ze haken op plaats 6 ineen...
Ja, het is niet uit te sluiten. Straks eens kijken wat het bij de beloften geeft.

Zal natuurlijk afhangen van het koersverloop van daarvoor. Als het lang gesloten blijft, zie ik het niet gebeuren. Als ze al heel vroeg koers beginnen maken (zoals wel vaker tegenwoordig), dan kan je inderdaad het verschil misschien wel maken (op z'n minst toch met een groepje renners).

Conclusie: er zijn veel scenario's mogelijk op dit parcours :p

De grote vraag die ik mij blijf stellen is de volgende.
Stel dat een Alaphillipe vooruit geraakt, gaat een Lampaert of een Remco dan vol rijden? Of zullen er slechte benen gevijnsd worden?

Voor mij is het simpel, dat gegeven van landenteams dat werkt niet. In een sport waar teambelangen zo een grote rol spelen en de selectie ook gestuurd wordt door de teams kan je gewoon geen eerlijke koers hebben. Je mag het misschien niet zeggen maar je weet nu al dat Patlef luidop zit te dromen van een scenario waar Wout uitgeschakeld wordt en ze vol op Remco gaan rekenen. Of dat er mannetje van zijn team voorop raakt en Lampaert en Remco de handrem optrekken. Hij heeft het zelf in Vive le velo gezegd, hij zou teleurgesteld zijn als een renner van zijn ploeg een andere renner van zijn ploeg gaat terughalen.

Remco zit intussen volledig in de zak van bullebak Lefevre, die laatste zal wel al zijn orders gegeven hebben. En ook het karakter van Pat begint em jammer genoeg te kopiëren. Hoe geweldig hij ook kan fietsen, ik vind het karakter van Remco steeds hatelijker worden.

Van mij mag dat toch zo blijven. Heeft z'n charme. Maakt deze koers ook specialer. De ploegbelangen die achterliggend meespelen zorgen toch ook voor een extra dynamiek

Het argument van Bakelants dat 'de beste renners aan de start moeten staan' volg ik niet helemaal. Welke toppers missen we zondag dan voor dit parcours?

Als ploegen als INEOS, Jumbo, UAE, DQS, ... 8 renners moeten afvaardigen voor een WK, dan vallen er ook veel goede renners af

Of wat met een renner uit een niet-WT ploeg die een fantastisch jaar heeft? Nu kan die tenminste nog geselecteerd worden door zijn land?

Van mij mag dat toch zo blijven. Heeft z'n charme. Maakt deze koers ook specialer. De ploegbelangen die achterliggend meespelen zorgen toch ook voor een extra dynamiek

Het argument van Bakelants dat 'de beste renners aan de start moeten staan' volg ik niet helemaal. Welke toppers missen we zondag dan voor dit parcours?

Als ploegen als INEOS, Jumbo, UAE, DQS, ... 8 renners moeten afvaardigen voor een WK, dan vallen er ook veel goede renners af.

Of wat met een renner uit een niet-WT ploeg die een fantastisch jaar heeft. Nu kan die tenminste nog geselecteerd worden door zijn land?
Greg en Olli! :unsure:

Jonges toch... vallen gelijk vliegen. En dan komen ze af van "vanaf jonge leeftijd koersen is toch wel een voordeel"... ja, amai mijn frak. :unsure:

Ik stel mij die vraag ook bij Roglic.
Onterecht, dit is toch gewoon nooit relevant? Van Aert is namelijk nooit de man die achter Roglic gaat moeten rijden dus wat vraag je je hierbij af?

De enige situatie waar Van Aert achter Roglic gaat "moeten" rijden is eentje waar Roglic alleen weg is en Van Aert daarachter geïsoleerd zit. Op dat moment kan je Van Aert niet eens kwalijk nemen dat hij een beetje minder fanatiek over neemt, als hij daar te vol in de achtervolging gaat effent hij misschien wel het pad voor iemand anders... + gaat ook nooit een issue zijn, Roglic gaat nooit alleen vooruit geraken. Alaphilippe daarentegen... die situatie is minder ondenkbaar en dan wil ik het toch nog even zien.

Jonges toch... vallen gelijk vliegen. En dan komen ze af van "vanaf jonge leeftijd koersen is toch wel een voordeel"... ja, amai mijn frak. :unsure:

Onterecht, dit is toch gewoon nooit relevant? Van Aert is namelijk nooit de man die achter Roglic gaat moeten rijden dus wat vraag je je hierbij af?

De enige situatie waar Van Aert achter Roglic gaat "moeten" rijden is eentje waar Roglic alleen weg is en Van Aert daarachter geïsoleerd zit. Op dat moment kan je Van Aert niet eens kwalijk nemen dat hij een beetje minder fanatiek over neemt, als hij daar te vol in de achtervolging gaat effent hij misschien wel het pad voor iemand anders... + gaat ook nooit een issue zijn, Roglic gaat nooit alleen vooruit geraken. Alaphilippe daarentegen... die situatie is minder ondenkbaar en dan wil ik het toch nog even zien.

Ik bedoel een Roglic die achter Van Aert gaat rijden, ik zie hem dat eerlijk gezegd niet doen na hetgeen hem vorig jaar (onterecht) verweten werd.

Om een naam te noemen, Van Der Poel zou er bv niet bij zijn moest het WK gereden worden met de WT-ploegen.

Nu ja, dat zou je nog kunnen oplossen door de top 3 pro continentale teams (volgens de huidige ranking) ook uit te nodigen.

Maar dan ontstaan er waarschijnlijk ook wel regels dat het organiserende land nog 1 of 2 wildcards mag geven ofzo :unsure:

Tja, een WK met merkenploegen... Dan krijg je toch weer andere problemen? Gaat een team bijvoorbeeld nog voor een kopman rijden als die al getekend heeft voor een andere ploeg?

De enige situatie waar Evenepoel achter Alaphilippe gaat "moeten" rijden is eentje waar Alaphilippe alleen weg is en Evenepoel daarachter geïsoleerd zit. Op dat moment kan je Evenepoel niet eens kwalijk nemen dat hij een beetje minder fanatiek over neemt, als hij daar te vol in de achtervolging gaat effent hij misschien wel het pad voor iemand anders...

Alle, gewoon de beiden namen veranderd en de situatie is exact dezelfde. Hetzelfde geldt dus ook gewoon voor elke andere renners die in dezelfde situatie komt dat een ploegmakker voorop zit. Sénechal zal dan ook niet achter Remco rijden moest die alleen weg zijn?

De enige manier dat Remco hier (én in de media) niet alle stront over zich gaat krijgen is dat hij de laatste 50-60km alle gaten toe rijdt met Wout in zijn wiel en hem perfect afzet op 200m van de finish.

Nu ja, dat zou je nog kunnen oplossen door de top 3 pro continentale teams (volgens de huidige ranking) ook uit te nodigen.

Maar dan ontstaan er waarschijnlijk ook wel regels dat het organiserende land nog 1 of 2 wildcards mag geven ofzo :unsure:

Wildcards, zoals ze bij andere koersen of grote rondes doen.

Dan nog bereik je niet de exoten die nu wel meerijden en die ook zorgen voor de mondialisering en vooral groei van het wielrennen in hun land.

Patje is dan wel tegen de landenploegen, maar vergeet wel te zeggen dat dankzij de landenploegen 16 man van zijn team aan de start staat. Met kanshebbers in verschillende landen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan