Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Man man man, Van Wilder wordt serieus gesjareld bij DSM...

Het stuk waarom hij niet "mag" deelnemen aan de Vuelta vind ik tenenkrullend:
Ik lees veel het woord cooperation voor de rest begrijp ik er niet veel van. Waarom hij niet mag deelnemen is me niet echt duidelijker geworden na dat artikel.
Omdat hem niet wil werken voor een ander als in het zo lees?

Almeida en Hindley ook al afgezegd voor Vuelta :cautious:
Hindley zal ook niet mogen meedoen omdat hij naar Bora gaat zeker?

Wat een uitleg. Dat is zoals Kompany die na een 1 op 6 Refaelov wel opstelt, en als ze dan vragen waarom hij dat niet eerder gedaan heeft hij begint over het proces, iedereen zo lang mogelijk fit houden, ik wil het niet over individuele spelers hebben. Alsof het een hogere wetenschap is, 1 goal meer maken als je tegenstander.

Chaves ook niet meer in de selectie. Zo vallen er toch al heel wat goeie renners weg uit de Vuelta :(.
Tis niet dat Almeida, Hindley en Chavez ook maar iets gingen uitsteken in een dik bezette Vuelta. In een Vuelta met Roglic, Landa, Pogacar en een dik Ineos blok (of hebben er daar ook van afgezegd?) etc zijn dat mannen die hooguit voor een top 10 rijden, misschien voor een rit...

Dat interview is wel lekker vaag... vooral dat van dat zadel van SKA... kom op, bij een Neo tot daaraan toe nog maar bij iemand Kragh zijn kaliber verzet je dat punt. De kleine fysieke winst die je boekt met die aanpassing verlies 5x keer mentaal met een renner die niet goed op zen fiets stapt naar zijn gevoel.

Tis niet dat Almeida, Hindley en Chavez ook maar iets gingen uitsteken in een dik bezette Vuelta. In een Vuelta met Roglic, Landa, Pogacar en een dik Ineos blok (of hebben er daar ook van afgezegd?) etc zijn dat mannen die hooguit voor een top 10 rijden, misschien voor een rit...

Dat interview is wel lekker vaag... vooral dat van dat zadel van SKA... kom op, bij een Neo tot daaraan toe nog maar bij iemand Kragh zijn kaliber verzet je dat punt. De kleine fysieke winst die je boekt met die aanpassing verlies 5x keer mentaal met een renner die niet goed op zen fiets stapt naar zijn gevoel.
ze runnen die ploeg zoals een groot bedrijf, voor alles een ticketje aanmaken en 5 maand na de feiten wordt het misschien eens opgelost. imho niet de manier hoe ze een ploeg moeten runnen, lijkt me het andere extreem dan een movistar, en extremen zijn zelden goed

Ook hun resultaten spreken nu niet geweldig voor zich dat ze zich zo hard op de borst moeten kloppen dat dit dé manier is imho.

Pogacar heeft afgezegd.

Anderzijds is het ook vreemd dat je na een paar maand ineens vlak voor een wedstrijd uw zadel omhoog wilt.

Pogacar heeft afgezegd.
Toch raar. Enfin, na zijn seizoen snap ik het wel maar ik dacht dat dit toch al vrij vroeg op het seizoen was aangekondigd dat hij ging starten...
Anderzijds is het ook vreemd dat je na een paar maand ineens vlak voor een wedstrijd uw zadel omhoog wilt.
Uiteraard, en als die renner voor elke koers onnozelheid gaat uitsteken moet je hard zijn maar als er pakweg begin van het seizoen een bikefit is geweest waar het omlaag gezet is en die renner zegt na een tijdje, zet het toch maar een beetje omhoog... alleen voor het mentaal welzijn is dat toch een no-brainer?

Waarom denk je dat DQS zoveel koersen wint? Das echt niet omdat ze de beste renners hebben (op de Fluppe na dan). Die mannen geloven gewoon dat ze elke koers waar ze starten kunnen winnen en Dát is waar het echte verschil gemaakt wordt. Niet met marginal gains van een zadel dat 2mm lager staat.

Na de recente aandacht voor mentaal welzijn bij topsporters zou je denken dat ze toch wel zouden beginnen snappen. Zeker nadat een zekere Tom Dumoulin er volledig onder door ging... toevallig of niet een historie die vooral bij Team Sunweb begonnen is.

Ook hun resultaten spreken nu niet geweldig voor zich dat ze zich zo hard op de borst moeten kloppen dat dit dé manier is imho.
Dit jaar loopt het alllemaal fout ja, maar in het verleden zijn ze toch extreem succesvol geweest met deze aanpak. Enorm indrukwekkend palmares met de vrij beperkte middelen die ze hadden. Dus Spekenbrink is op zich wel een goeie manager denk ik. Is ook pas de laatste 2-3 jaar dat je die kritiek hoort, terwijl Spekenbrink al meer dan 10 jaar bezig is hiermee…
Dat zij veel minder ver willen gaan dan andere ploegen in de medische begeleiding van renners speelt hierin zeker ook een rol

Laatst bewerkt:
Ik weet dat je niet in elk land zomaar kan opleggen dat er geen wagens op de openbare weg mogen staan, maar hoe gevaarlijk was dat in Denemarken. Iedere paar kilometers wel enkele auto's die half of helemaal op straat staan. En dan ook nooit iemand er bij om signaal te geven.

En dan nog een lokaal rondje van 3km met wat kasseien, een recht stuk licht bergaf met aan het eind een haarspeldbocht. Aangezien het zowat de enige plek was om op te schuiven probeerden iedere ronde renners om daar zeer laat in de remmen te gaan. Wat gelukkig 'maar' 1x tot een valpartij leidde.

Omdat hem niet wil werken voor een ander als in het zo lees?
Welnee, hij houdt zich gewoon nog niet voldoende aan zijn eigen taak: trappen. Voor al de rest hebben ze ander volk. Wielrenners die zelf nog willen beslissen wanneer ze van hun bidon slurpen, hoe lang ze aan kop rijden of hoe vaak ze van bil gaan, die staan nog niet ver genoeg in hun cooperation.

Wat moet hij dan zeggen, ik ga naar daar om de hoop te vullen.

Overal waar hij start zal hij waarschijnlijk als kopman beschouwt worden. Op een Ek, als ex-winaar van de tt en met een wegrit van slechts 180km mag hij echt wel hopen op den podiumplaats zowel op de TT als de wegrit.

Laat ons hopen dat hij het op de TT ook waarmaakt. Dan hebben we een derde deelnemer op het WK.

"Ik wil nog iets maken van mijn seizoen" had wellicht de betere formulering geweest dan "Ik wil en kan winnen", maar bon. Ik geef hem nog een jaar. Als het volgend jaar weer niet lukt ondanks een goede voorbereiding, denk ik trouwens dat hij zelf de eerste zal zijn om eens goed na te denken over zijn toekomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan