Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag oliver naesen in de vlucht en die wordt gewoon gelost uit de kopgroep door jimmy janssens en ne random noor.
Die rijdt toch al efkes heel slecht zeg :(

Vandaag oliver naesen in de vlucht en die wordt gewoon gelost uit de kopgroep door jimmy janssens en ne random noor.
Die rijdt toch al efkes heel slecht zeg :(
Ik heb de koers niet gezien, is die echt gelost of heeft hij gewoon laten lopen omdat de ontsnapping toch niet tot het einde ging dragen.

Geen koers op tv dit weekend :eek:
Over twee maanden helemaal geen live wegkoers meer. Laat dat even bezinken :headshake:.
Zijn we verplicht om eerst Aerts; Sweeck; Iserbyt; Vanthourenhout en wat rando' te bekijken. Gevolgd door enkele passages van solist VDP; achtervolger VA en hopelijk / waarschijnlijk Pidcock die zich ertussen of ervoor gooit.

Ben Hermans :clap:
Einde contract bij Israël en nog geen verlenging gekregen, dat is toch ook raar. Na Woods en Martin is hij daar gewoon de beste renner. En dan krijgt hij ook niet eens de kans om een grote ronde te rijden.

Ben Hermans :clap:
Einde contract bij Israël en nog geen verlenging gekregen, dat is toch ook raar. Na Woods en Martin is hij daar gewoon de beste renner. En dan krijgt hij ook niet eens de kans om een grote ronde te rijden.
Altijd leuke renner gevonden. Ook een mooi palmares uitgebouwd, niet van de absolute topkoersen,, maar desalniettemin een pak leuke (en zware) wedstrijden gewonnen. Spijtig dat een rit in een grote ronde nooit gelukt is (en zal moeilijk zijn om nog te behalen).

Denk dat hij de goede keuzes gemaakt heeft in zijn carrière. Ik vermoed dat hij bij Israel wel een mooi loon zal hebben. Had ook een andere pad kunnen kiezen, want hetgeen een Devenyns bij DQS doet, dat moet hij ook kunnen.

Blijven toch ook Bora sponsoren?
Specialized fietsen voor de consument zullen alvast niet goedkoper worden :p
Was ook maar halve waarheid.

Specialized sponsorde in de tijd dat Sagan bij Tinkoff reed zelfs 3 of 4 ploegen: Tinkoff, Astana, QS en ik dacht dat er nog een ploeg was maar kan mij vergissen.

De top fabriekanten sponsoren trouwens vooral renners. Specialized zal alles doen om Sagan te houden, net zoals Canyon alles zal doen om van der Poel te houden. Zolang QS over figuren als de Fluppe en Remco beschikt zal dat voor Specialized zeer interressant blijven. Als je een ploeg vult met figuren als Asgreen die wel koersen winnen maar geen presence hebben wordt dat een stuk minder vermoed ik.

Zelden zo een tactische fail gezien dan gosteren wanty in de tour of norway.
zelfs movistar kon er niet aan tippen

De raarste transfer voor mij is toch Ackermann naar UAE.
Voor UAE is dat allicht om wat punten te pakken in ééndagswedstrijden en ritten mee te pikken in kleinere rondes.
Maar voor Ackermann, die wou toch zo graag de Tour rijden en dan gaat die naar de ploeg van Pogacar. Tenzij ze daar opeens een sprinter gaan meepakken🧐
Begint een verdomd schoon ploegske te worden!

Bora is dan weer bezig met het verzamelen van zoveel mogelijk klassementsmannen van de tweede garnituur. Vlasov, Hindley, Higuita, Buchmann, Konrad, Grossscharner, Kämna.
Allemaal zeer goeie coureurs die ideaal zijn om top10 te rijden.

In 2018 - 2019 hoorde Ackermann gewoon tot de beste 3 sprinters, dan was het maar logisch dat hij richting de Tour wou. In het coronajaar was het al wat minder en dit jaar is het héél plat. Als dan 1 van de rijkste ploegen je een contract aanbiedt (en je weet dat je curve naar beneden gaat) is het wel rap beklonken denk ik.

Bennett naar Bora is ook wel een vreemde transfer als je ziet hoeveel klimmers ze daar aan het binnenhalen zijn. Als ze Bennett meenemen naar de Tour gaan ze toch wel wat van die mannen moeten teleurstellen.

Man man man, Van Wilder wordt serieus gesjareld bij DSM...

Het stuk waarom hij niet "mag" deelnemen aan de Vuelta vind ik tenenkrullend:

Ik lees veel het woord cooperation voor de rest begrijp ik er niet veel van. Waarom hij niet mag deelnemen is me niet echt duidelijker geworden na dat artikel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan