Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allee, nu de Tour en de OS achter de rug zijn en de julifans hebben ingepakt kunnen we hier hopelijk terug op een normale manier over de koers lullen.

Zaterdag is het de Klasika!
En dat deelnemersveld in de Vuelta is toch weer echt fantastisch.

Maar vooral; de oranje wortels van Euskaltel zijn terug :love2:

Laatst bewerkt door een moderator:
Allee, nu de Tour en de OS achter de rug zijn en de julifans hebben ingepakt kunnen we hier hopelijk terug op een normale manier over de koers lullen.

Zaterdag is het de Klasika!
En dat deelnemersveld in de Vuelta is toch weer echt fantastisch.

Maar vooral; de oranje wortels van Euskaltel zijn terug :love2:
Die voorselectie van Ineos voor de Vuelta is alvast indrukwekkend :crazy:
Maar zal nog wel aan gesleuteld worden.

De Plus heeft nog eens van zich laten horen, op Twitter dan wel.
Weer een virale infectie en de focus op rusten, je zou denken dat hij al uitgerust was? Toch ook maar een vreemde situatie. Geen topaankoop van Ineos.

Deelnemersveld in San Sebastian is wel heel mager door de OS.

De Vuelta daarintegen, kan iets worden om vingers bij af te likken..

Ik vind niet meteen beelden (videos) maar in de uitslagen en op de fotos zie ik ze inderdaad niet meteen in elkaars buurt. Beetje vreemd zijn toch 4 massasprints geweest kan toch niet steeds zijn dat er altijd ene iets voorhad. Nu goed waren 2 jaar terug 2 van de beste sprinters ter wereld dus goed voor de kwaliteit van de massasprints dat ze beiden op de terugweg zijn.
Die twee hebben de ruzie volgens mij nog altijd niet volledig bijgelegd. Dat is echt géén toeval dat ze allebei op andere dagen sprinten.
Maar ze gaan elkaar niet altijd kunnen blijven ontwijken natuurlijk.

Stel dat ze in de toekomst allebei naar de Tour gaan, gaat de ene dan echt inhouden tijdens een belangrijke sprint als de andere er nog bij zit?

Deelnemersveld in San Sebastian is wel heel mager door de OS.

De Vuelta daarintegen, kan iets worden om vingers bij af te likken..
Zelfs Teunske doet niet mee. Je zou denken dat dit toch een ideale wedstrijd was als die nog een beetje Tour-vorm in de benen had...

Die twee hebben de ruzie volgens mij nog altijd niet volledig bijgelegd. Dat is echt géén toeval dat ze allebei op andere dagen sprinten.
Maar ze gaan elkaar niet altijd kunnen blijven ontwijken natuurlijk.

Stel dat ze in de toekomst allebei naar de Tour gaan, gaat de ene dan echt inhouden tijdens een belangrijke sprint als de andere er nog bij zit?
Ik heb geen beelden gezien dus weet niet of er iets gebeurt is of ze geprobeerd hebben om te sprinten maar door omstandigheden er telkens eentje niet aan te pas kwam of zo ik heb geen idee. Zou vreemd zijn dat ze het zo hebben afgesproken dat kun je niet blijven doen.

Beste vrienden gaan het nooit worden natuurlijk, de rechtstzaak is ook nog altijd lopende. Jakobsen heeft een pak inkomsten gemist door die zware val zo verloor hij vorig jaar bijna een gans seizoen en ook dit seizoen is grotendeels gewijd aan herstel terwijl die toch ferm op weg was voor zijn val om een van de sprinters te worden. Zonder die val rijd Cav de Tour niet maar Jakobsen.

Tijdrit op 9 september en wegrit op 12 september.

Tijdrit van slechts 22.4km en wegrit maar 179km... op die manier ga je dat EK niet opwaarderen natuurlijk, wat een triestige bedoening. In de wegrit zit een 1 langere klim (7km aan 5,8%), maar top ligt al na 60km, daarna dalen ze af en rijden ze 7 keer een lokaal rondje met een helling helemaal aan het begin van het rondje... eigenlijk een parcours voor een snelle man met body genre Kristoff, Trentin, Matthews...

Ik weet niet wat de toppers van zin zijn... gaan die zich bezig houden met zo'n EK? Op zich ligt het niet zoooo heel slecht: na de Vuelta en 2 weken voor het WK. Tzijn ook geen lange koersen dus gaat niet meteen strepen op de carrosserie zetten denk ik.

Vorig jaar was ook al zo'n triest parcour zeker. Heeft VDP toen niet een paar keer geprobeert met een aanvalletje en uiteindelijk rolden de Italianen de boel op dacht ik. Zo erg boeit dat EK dat ik amper nog weet wat er vorig jaar is gebeurt.

Maar het land dat goud pakt op het EK TT mag dus met 3 naar het WK TT? Of hoe zat het juist?
Elk land mag 2 renners sturen. De huidige werledkampioen, Olympische kampioen en alle regionale kampioenen mogen meedoen en tellen niet mee als renner voor hun land. Zo mogen wel niet vervangen worden. Italie bv mag 2 + Ganna sturen.

Vorig jaar was ook al zo'n triest parcour zeker. Heeft VDP toen niet een paar keer geprobeert met een aanvalletje en uiteindelijk rolden de Italianen de boel op dacht ik. Zo erg boeit dat EK dat ik amper nog weet wat er vorig jaar is gebeurt.
Hetgeen ik het beste heb onthouden was Campenaerts die bowling speelde met de Belgische ploeg. Twas gene strike maar het scheelde niet veel :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan