Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
lampaert en de bondt hebben wel een verkeerde gok geplaatst (zag je ook aan lampie z'n gedrag eenmaal ze er waren). Die vroege vlucht was ten dode opgeschreven en zij hadden gegokt dat ze toch gingen vooruitblijven.

Wel mooi om te zien en inderdaad daar was wel effort te zien bij beide.

Alpecin Fenix had gewoon een man of 2 in die kopgroep moeten hebben, als de bond daar dan bij komt dan hebben ze ineens een andere koers. nu zijn ze een beetje naar de slachtbank geleid
Ik denk dat Lampaert vooral enorm gefrustreerd was dat er niet werd meegewerkt. De Bondt mocht niet en de ander 4 waren waarschijnlijk gewoon piepedood al op dat moment, dat zag je ook aan de manier waarom Lampaert zonder echt te demarreren ineens enkel De Bondt en Tosh op het wiel had.
Nu hoefde dat op zich niet het probleem te zijn... soms komt het peloton tot op 20 seconden, springen er een paar nieuwe mannen naartoe en rijden ze gewoon weg met een mix van mensen die al vooraan zaten en een paar frisse mannen van achteruit, nu hadden ze gewoon de pech dat ze als peloton gewoon tot op het wiel reden. Vermoedelijk ook omdat ze er eigenlijk bij kwamen als het nog iets te ver van de finish was.

Ik vond Teuns op zijn minst ook wel indrukwekkend hoe hij naar die twee reed.
Dat is het typische aan Theuns. Op x-aantal kilometer van de streep kan die een gat dichtrijden dat indrukwekkend is / even demonstreren op één helling en that's it. Dan valt hij spijtig genoeg dikwijls terug en zien we hem niet meer.

Ik heb hem nooit zo teleurgesteld geweten bij een interview. Had er compassie mee. Hij lachte zijn tranen weg, had ik de indruk.
Eerlijk gezegd zijnde heb ik liever een Van Hecke; De Bondt; Debusschere in een nationale trui dan een Gilbert; Van Aert; Evenepoel. Die mannen hebben andere truien om naar uit te kijken op hoger niveau (leiderstruien GT' en OS / WK), met meer aanzien :biglaugh:.

Dat is het typische aan Theuns. Op x-aantal kilometer van de streep kan die een gat dichtrijden dat indrukwekkend is / even demonstreren op één helling en that's it. Dan valt hij spijtig genoeg dikwijls terug en zien we hem niet meer.

Ik heb hem nooit zo teleurgesteld geweten bij een interview. Had er compassie mee. Hij lachte zijn tranen weg, had ik de indruk.
Eerlijk gezegd zijnde heb ik liever een Van Hecke; De Bondt; Debusschere in een nationale trui dan een Gilbert; Van Aert; Evenepoel. Die mannen hebben andere truien om naar uit te kijken op hoger niveau (leiderstruien GT' en OS / WK), met meer aanzien :biglaugh:.
disagree,

laat de Belgische trui maar schitteren in winst in de tour enzo. een Van Hecke is leuk, maar dat is echt wel gerommel in de marge (daarbij doe ik niets af van de prestaties van deze gouwgenoot)

Ik ben toch ook blij dat een échte kampioen de trui heeft. Van Hecke was eigenlijk maar triest IMO.
Die had beter Le Samyn of Nokere eens gewonnen ipv die Belgische driekleur. Zo'n one-off prestatie vind ik maar een afknapper.
Een BK is om de beste Belgische renner van die moment te vinden, niet om een carriere award te geven aan iemand die vaak hard heeft gereden maar zelden/niet wint.

Van De Bondt vond ik ook maar een teleurstelling. Had gehoopt dat dit de kans zou zijn om zich nog meer te ontpoppen en in een vrije rol tenminste af en toe een mooie actie op te zetten (al was het zonder grote overwinning).

Ik ga blij zijn als in de Tour of een grote klassieker de man met de Belgische kampioenentrui de handen in de lucht kan gooien.

De Bondt in hetzelfde rijtje zetten als Van Hecke vind ik wel een beetje onrespectvol. Die laatste was toch vaak wat aanmodderen in de marge zoals Rofco zegt.

Ik vind dat De Bondt die Belgische trui op zijn manier toch alle respect heeft aangedaan. We hebben die trui toch vaak gezien, ook op het hoogste niveau: tijdens het voorjaar, in de Giro... niet voor winst maar toch erg vaak in beeld.

Maar inderdaad... voor Van Aert, Gilbert, Boonen en Evenepoel doet die Belgische trui niks buiten dan de eer. Voor die mannen als Roelandts, Debusschere... die mannen hebben daar een bom extra geld mee verdiend in hun carrière. Ook voor De Bondt zal dat toch een pak schelen in zijn verdere carrière. Van Hecke zal wa minder geweest zijn... was al redelijk fin de carrière en bij Topsport zal hij niet veel extra gehad hebben.

laat de Belgische trui maar schitteren in winst in de tour
Er is maar één dag die telt in de Tour in de nationale trui en dat is ook alweer een lange tijd geleden. Als je op de nationale feestdag wint, dat verbleekt in het niets bij drie andere overwinningen in de Tour in die trui.

Een WK-trui rond Belgische schouders schittert feller :love:.
De BK-trui is voor onze klassiekers en laat de minder bekenden boven zich uit stijgen, behoudens een Van Hecke misschien, maar bon, je kan niet alles willen.
Van De Bondt vond ik ook maar een teleurstelling. Had gehoopt dat dit de kans zou zijn om zich nog meer te ontpoppen en in een vrije rol tenminste af en toe een mooie actie op te zetten (al was het zonder grote overwinning).
Hij reed toch een meer dan goede Giro voor zijn doen? Tevens zijn eerste GT. Ik ben alvast fan geworden van hem. Stel dat hij gisteren mocht meerijden met Lampaert, dan hadden we misschien WVA; Evenepoel; Theuns en die andere twee erbij gehad in de finale. Zou meer dan top geweest zijn van De Bondt om zijn trui te verdedigen. Ging jammer genoeg niet door.

Die laatste 2 dat was toch vaak wat aanmodderen in de marge zoals Rofco zegt.
Debusschere reed een degelijk najaar in 2014, voor zijn kunnen toen.
Het jaar erna - snel even nagekeken zonet - vijfmaal top-twaalf in de voorjaarklassiekers. Sterke prestatie. Die trui heeft hem vleugels gegeven.

Tja, Van Hecke, misschien wat overdreven, maar goed :biglaugh:.

Debusschere reed een degelijk najaar in 2014, voor zijn kunnen toen.
Het jaar erna - snel even nagekeken zonet - vijfmaal top-twaalf in de voorjaarklassiekers. Sterke prestatie. Die trui heeft hem vleugels gegeven.

Tja, Van Hecke, misschien wat overdreven, maar goed :biglaugh:.
Ben direct na mijn post ook effe gaan spieken en won ook een rit in de Tirreno dat voorjaar als ik goed gekeken heb, daarom dat ik mij post ook snel een klein beetje had aangepast maar niet snel genoeg om niet gequote te worden hierop blijkbaar :tongue:

Show? Dat is gewoon ontgoocheling van een échte kampioen.. is ook maar een momentopname. Ok, op dit parkoers winstkansen bijna nihil voor Remco maar hij heeft toch tenminste geprobeerd..

Hij stond precies stil in de sprint.
Allez hij is gewoon vernederd want die mannen zetten nog maar aan en hij moet al direct passen. Kom over de meet met een gat van bijna 100m.

Dat hij dan nog eens op zijn stuur klopt is gewoon een beetje belachelijk eh. Hij wist al toen ze met drie naar de meet gingen dat hij niet ging winnen. Wat had hij dan gedacht, dat ze met de remmen dicht gingen sprinten of beide gingen vallen?
Wat een trieste reactie zeg.. wat dan gezegd van Vdp.. die stapt af in het NK dat is pas een vernedering..

Wat een trieste reactie zeg.. wat dan gezegd van Vdp.. die stapt af in het NK dat is pas een vernedering..
Als een ploeg van 15 man enkel maar op je wiel rijdt. Als iets triestig was het aan het NK was het wel de manier van koersen van Jumbo.
Ik begrijp dat je man tegen man niet kan winnen, maar als er 1 groep weg is met enkele van je renners, laat het dan zo. Neen, dan gaan ze uit het groepje van VDP om de beurt van achter zijn gat demarreren, ik had al veel sneller afgestapt of iemand de gracht in gereden.

Als een ploeg van 15 man enkel maar op je wiel rijdt. Als iets triestig was het aan het NK was het wel de manier van koersen van Jumbo.
Ik begrijp dat je man tegen man niet kan winnen, maar als er 1 groep weg is met enkele van je renners, laat het dan zo. Neen, dan gaan ze uit het groepje van VDP om de beurt van achter zijn gat demarreren, ik had al veel sneller afgestapt of iemand de gracht in gereden.
dat was misschien wel het voordeel van WVA dit jaar, dat zeer veel hem mentaal al afgeschreven hadden. Anders had die garantie ook wel wat schaduwen gehad.

Cavendish nu toch naar de Tour
En Lefevere zoals van ouds weer een class A douchebag ivm Bennet...
Moest mijnen baas dit soort uitspraken en insinuaties over mij doen, in de media dan nog... tzou niet zomaar passeren.

Dat is toch gewoon nummeriek overwicht uitbuiten, en de rest wat koeioneren en lastig maken?
Uiteindelijk doet Quick-Step hier net hetzelfde: mannen meesturen en dan met 3man 3de, 4de en 5de gaan rijden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan