Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie finish, een andere tactiek had Teuns ook niet op te winnen. Remco wist bij voorbaat al dat hij kansloos was, maar de frustratie en grinta op het toch nog te proberen siert hem wel.

Wva is goed. Op de juiste moment mee, de koers goed lezen, op de juiste momenten het gaatje dichten op Remco. Dat gaat nog interessant worden voor de tour/olympische spelen

Omdat hij wou winnen.
En hij wist pas aan de meet dat dit niet ging gebeuren?
Teleurstelling is goed, timing komt bij mij over als show.
Wat hebben die nu te zeggen over shirts? Lijkt me vreemd, zeker in buitenlandse wedstrijden

De drager van een nationale kampioenentrui is gerechtigd om de kleur van zijn koersbroek aan te passen aan die van zijn nationale kampioenentrui.
Daarenboven moet de Belgische nationale driekeurige kampioenentrui aan volgende voorwaarden voldoen:

- De trui moet verdeeld zijn in 3 gelijke horizontale delen. Het bovenste deel (vanaf de hals) moet in
het zwart zijn. Het middengedeelte moet geel zijn en het onderste gedeelte moet rood zijn.

- Trui met korte mouwen: mouwstukken moeten in het zwart
- Trui met lange mouwen: mouwstukken moeten verdeeld zijn in 3 gelijke horizontale delen van boven
naar onder (zwart – geel – rood).

De kleuren moeten de volgende zijn:
Zwart:
Pantone Process Black CMYK: 0 – 0 – 0 – 100
Geel:
Pantone 116c
CMYK: 0 – 15 – 95 – 0
Rood:
Pantone 186c CMYK: 0 – 90 – 80 5

De nationale kampioenentrui overhandigd door de KBWB tijdens de officiële huldiging (en enkel deze) moet gedragen worden zolang de officiële huldiging niet is afgelopen. Alvorens de nationale kampioentrui publiekelijk te dragen is elk team of club met renners er aan gehouden om aan de bevoegde commissie van de KBWB een reproductie van zijn officiële kampioenentrui(en) en koersbroek ter goedkeuring te laten geworden.

En hij wist pas aan de meet dat dit niet ging gebeuren?
Teleurstelling is goed, timing komt bij mij over als show.
:sarcastic:. Evenepoel is teleurgesteld dat hij niet wint, klopt op zijn stuur uit frustratie na dat hij over de meet komt. Jij had liever dat hij al 2km op voorhand aant het vloeken was dat hij niet ging winnen of hoe moet ik dat zien? Of je mag geen frustratie/teleurstelling tonen? Komaan seg, dit is gewoon het mooie aan sport. Is net goed dat hij zo gefrustreerd is.

We kunnen ons wel geen mooiere Belgisch kampioen inbeelden. :clap:. Al heeft Dries Debondt de trui zeker geen oneer aangedaan tijdens het seizoen.

Evenepoel was gewoon teleurgesteld dat hij er nog altijd niet in slaagt om het wiel te houden in de sprint :unsure:

Evenepoel was gewoon teleurgesteld dat hij er nog altijd niet in slaagt om het wiel te houden in de sprint :unsure:
Hij stond precies stil in de sprint.
Allez hij is gewoon vernederd want die mannen zetten nog maar aan en hij moet al direct passen. Kom over de meet met een gat van bijna 100m.

Dat hij dan nog eens op zijn stuur klopt is gewoon een beetje belachelijk eh. Hij wist al toen ze met drie naar de meet gingen dat hij niet ging winnen. Wat had hij dan gedacht, dat ze met de remmen dicht gingen sprinten of beide gingen vallen?

Echt, hebben jullie zelf ooit iets van sport gedaan? FFS, hij klopt op zijn stuur omdat hij gefrustreerd is dat hij niet wint. Oh nee, belachelijk!! Tuurlijk wist hij al dat hij niet ging winnen in de sprint maar dan moet je blij zijn? Mag je geen emoties tonen? "Vernederd"? Omdat 2 sprinters hem uit het wiel sprinten :rofl:.

Ik vind het echt hilarisch hoe sommigen hier posten dat ze vinden dat de media al wat Evenepoel doet uitvergroten en dan wel zelf even commentaar geven dat het absurd is dat hij op zijn stuur klopt. Je kan hier toch niet meer achter zoeken dan het is, frustratie dat hij niet wint. Ik begrijp echt niet hoe je zoiets kan overanalyseren. Het maakt toch echt niet uit dat hij op dit parcours met deze finish het minste kans maakte. Als sportman is het toch niet meer dan logisch dat hij ontgoocheld is dat hij niet wint wanneer ze met 3 weg zijn.

Hoe dan ook heel tevreden met de winnaar, prachtige kampioen.

Zoals anderen ook al aangaven nog wel een dikke pluim voor De Bondt. Heeft zijn trui toch alle eer aangedaan vind ik, ik kan mij inbeelden dat hij tevreden kan en moet zijn met zijn prestaties na het veroveren van de titel.

Eerlijk gezegd is er hier vandaag maar enen die op zijn stuur moet kloppen en dat was Theuns. Die krijgt zo'n kans hoogstwaarschijnlijk nooit meer.
Ik vond dat toch ook maar een rare reactie aan de streep. Hij moet daar toch al 3-4 minuten weten dat hij 3de wordt en dat hoor je ook terug in zijn interview na de finish. Maar bon, das zijn temprament ook wa. Tot daaraan toe nog.

In plaats van daarop te focussen kunnen we het even hebben over hoe fucking kansloos al de rest hier weeral was? Komaan: Van Aert rijdt weg met Remco... Stuyven rijdt het gat dicht tot 10m met Benoot en nog 2 ander aan het wiel. Dan denkte: die komen minstens met 6 samen. Just geen kloten: Stuyven blijft hangen en in plaats dat 1 van die 3 letterlijk 2 trappen extra zet tot op het wiel... nope, niet geloven. Komaan je gaat me toch niet vertellen dat je IN HET WIEL zo a bloc zit dat je echt die laatste meters niet effe kan dichtrijden???
Nee, in de plaats daarvan glipt Theuns er nog alleen naartoe en gaat dan het blok erop. Gouden Greg gaat dan wel nog demareren op diezelfde plaats waar je weet dat Remco vooraan zal aanzetten -> nettowinst: 0 meter.

Ik ben content van Van Aert hier wint maar eerlijk vind ik het koersgedrag van veel mannen bedroevend, zeker van al die enkelingen en koppels... worden precies altijd wakker als het kalf verdronken is...

Jumbo kennende gaat het wel geen al te fraaie trui worden :p
Wa zegde gij nu? Die Sloveense Trui van Roglic is de max, die ga ik echt missen.
Die NZ trui van Bennet is trouwens ook niet verkeerd. En zoals gezegd is de Belgische driekleur strikt gereguleerd.

Hoewel: ondanks het feit dat zelfs de exacte kleuren vastliggen is dat toch niet zo strikt. Jolien D'hoore reed in haar Wiggle periode met een BK trui met een oranje (of zéér donker oker) ipv gele middenband.

Ik ben content van Van Aert hier wint maar eerlijk vind ik het koersgedrag van veel mannen bedroevend, zeker van al die enkelingen en koppels... worden precies altijd wakker als het kalf verdronken is...
Vrij triest om zien eerlijk gezegd. Het is precies of niemand wilt zich smijten omdat ze bang zijn krachten te verliezen.
Ik denk dat ze vergeten dat ze op deze manier ook geen schijn van kans maken. Ze zullen echt hun kar moeten keren en meer moeten durven koersen willen ze nog winnen, Van Aert en Evenepoel hebben de inhoud en de body om dit kunstje keer op keer te doen.

het is toch keer op keer op keer opnieuw? Van het mometn dat de beslissende vlucht weg is, dan gaan de GVA's in het peloton ineens proberen het gat nog te dichten. Wat zelden lukt.

Kwestie van de koers niet genoeg te kunnen lezen + denken "sparen sparen sparen" zeker?

Op dat vlak is wielrennen toch ook wel een gekke sport. Als Bora in de Giro het gat niet toekrijgt op Taco dan begint de rest ook pas te helpen wanneer het al te laat is. Of rijdt er 1 man weg uit een groepje van 6 dan halen ze deze nog zelden opnieuw bij.

Evenepoel heeft er wel iets van weg om aan overacting te doen, maar MVP heeft dat ook. Zolang ze hard met de fiets rijden boeit me dat maar weinig. Het blijft toch wel straf dat op zo'n flutparcours hij degene is die als enige van aert kan volgen, meneertje 61kg. Geef die gisteren een parcours in de Ardennen en hij rijdt de rest op minuten.

Remco is toch altijd fantastisch om naar te kijken :) Diene gaat ALTIJD. Tuurklijk weet die al lang dat die niet kan winnen in de sprint, daarmee dat hij nog iets probeert op het einde. Maar het klimmetje was te kort natuurlijk. En who cares dat die op zijn stuur klopt en fuck roept.. Diene wilt gewoon altijd winnen..
Wel heel blij dat Van Aert gewonnen is. Hij verdient het en zo kunnen we hem gemakkelijker herkennen vanuit de helicopter :)

het is toch keer op keer op keer opnieuw? Van het mometn dat de beslissende vlucht weg is, dan gaan de GVA's in het peloton ineens proberen het gat nog te dichten. Wat zelden lukt.

Kwestie van de koers niet genoeg te kunnen lezen + denken "sparen sparen sparen" zeker?
Ik weet het echt niet. Ik hoop echt vooral dat eerste... maar zoals ze gisteren wegrijden kan dat eigenlijk gewoon niet de volledige uitleg zijn. Het zal inderdaad allemaal wel veel gemakkelijker zijn met het overzicht vanuit mijn zetel maar zij zien in de koers toch ook dat daar ne gele en ne kleine van Quick-Step wegrijden? Dan lijkt het mij geen inschatting maar basiskennis om te weten dat je daar mee moet schuiven.
Ik denk dat het in realiteit eerder het 2de is dus "sparen": collectief zitten wachten op een reactie zodat zij niet diegene zijn die met hun neus in de wind komen... en zelfs bij de reactie wachten tot je op het wiel gebracht wordt.

De enige die een serieuze inspanning gedaan heeft was Jasper Stuyven en die zag uiteindelijk Theuns naar voor rijden. Stuyven rijdt dus een goeie koers... maar al de rest? Het was ook niet alleen die situatie met Van Aert en Remco, maar voordien ook al. Ik ben pas beginnen kijken op 40km van de streep maar als Lampaert aanzet en De Bondt mee schuift in tweede instantie mee op 50km van de streep, dan is dat toch een niet zo slecht moment om mee te schuiven... vooral bij Greg & Oli vind ik hun koersgedrag schrijnend. Tot vorig jaar kon ik doorvoor begrip opbrengen maar nu rijden ze met 2 in hetzelfde team en ze rijden eigenlijk rond als 2 enkelingen. Als er iemand weg rijdt wordt er niet gereageerd, en dan plaatsen ze nadien beiden van die kansloze demarrages waarvan je op voorhand weet dat Stuyven, Van Hooydonck en de resterende 8 Quick-Steppers op u wiel gaan plakken. :sop:

Op dat vlak is wielrennen toch ook wel een gekke sport. Als Bora in de Giro het gat niet toekrijgt op Taco dan begint de rest ook pas te helpen wanneer het al te laat is. Of rijdt er 1 man weg uit een groepje van 6 dan halen ze deze nog zelden opnieuw bij.

Evenepoel heeft er wel iets van weg om aan overacting te doen, maar MVP heeft dat ook. Zolang ze hard met de fiets rijden boeit me dat maar weinig. Het blijft toch wel straf dat op zo'n flutparcours hij degene is die als enige van aert kan volgen, meneertje 61kg. Geef die gisteren een parcours in de Ardennen en hij rijdt de rest op minuten.
Ik vond Teuns op zijn minst ook wel indrukwekkend hoe hij naar die twee reed.

En ook ervoor hoe hij Gilbert ging terughalen.

Ik weet het echt niet. Ik hoop echt vooral dat eerste... maar zoals ze gisteren wegrijden kan dat eigenlijk gewoon niet de volledige uitleg zijn. Het zal inderdaad allemaal wel veel gemakkelijker zijn met het overzicht vanuit mijn zetel maar zij zien in de koers toch ook dat daar ne gele en ne kleine van Quick-Step wegrijden? Dan lijkt het mij geen inschatting maar basiskennis om te weten dat je daar mee moet schuiven.
Ik denk dat het in realiteit eerder het 2de is dus "sparen": collectief zitten wachten op een reactie zodat zij niet diegene zijn die met hun neus in de wind komen... en zelfs bij de reactie wachten tot je op het wiel gebracht wordt.

De enige die een serieuze inspanning gedaan heeft was Jasper Stuyven en die zag uiteindelijk Theuns naar voor rijden. Stuyven rijdt dus een goeie koers... maar al de rest? Het was ook niet alleen die situatie met Van Aert en Remco, maar voordien ook al. Ik ben pas beginnen kijken op 40km van de streep maar als Lampaert aanzet en De Bondt mee schuift in tweede instantie mee op 50km van de streep, dan is dat toch een niet zo slecht moment om mee te schuiven... vooral bij Greg & Oli vind ik hun koersgedrag schrijnend. Tot vorig jaar kon ik doorvoor begrip opbrengen maar nu rijden ze met 2 in hetzelfde team en ze rijden eigenlijk rond als 2 enkelingen. Als er iemand weg rijdt wordt er niet gereageerd, en dan plaatsen ze nadien beiden van die kansloze demarrages waarvan je op voorhand weet dat Stuyven, Van Hooydonck en de resterende 8 Quick-Steppers op u wiel gaan plakken. :sop:
lampaert en de bondt hebben wel een verkeerde gok geplaatst (zag je ook aan lampie z'n gedrag eenmaal ze er waren). Die vroege vlucht was ten dode opgeschreven en zij hadden gegokt dat ze toch gingen vooruitblijven.

Wel mooi om te zien en inderdaad daar was wel effort te zien bij beide.

Alpecin Fenix had gewoon een man of 2 in die kopgroep moeten hebben, als de bond daar dan bij komt dan hebben ze ineens een andere koers. nu zijn ze een beetje naar de slachtbank geleid

Remco is toch altijd fantastisch om naar te kijken :) Diene gaat ALTIJD. Tuurklijk weet die al lang dat die niet kan winnen in de sprint, daarmee dat hij nog iets probeert op het einde. Maar het klimmetje was te kort natuurlijk. En who cares dat die op zijn stuur klopt en fuck roept.. Diene wilt gewoon altijd winnen..
Wel heel blij dat Van Aert gewonnen is. Hij verdient het en zo kunnen we hem gemakkelijker herkennen vanuit de helicopter :)
kan Wuyts tot aan zijn pensioen gemakkelijker geilen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan