Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eurosport zet vaak samenvattingen van de koers op hun algemeen youtube kanaal, dus dat maakt niks uit waar ze wel of geen uitzendrechten hebben.

Patrick Lefevre heeft ooit is een twitter relletje gehad met José Been over een illegale stream. Meer info mag ik hier niet geven :shutup:.

Zitten er precies allemaal goed door enige die nog echt een sprint had was VDP rest gewoon wiel aan wiel over de meet. Die regen zal geen deugd hebben gedaan.

Aangezien er geen actief veldrittopic is en ze volgende week ook op het BK start. We hebben een opvolgster voor Sanna Cant, welkom Marion :tongue:

Tratnik op de Zoncolan; Carusa, D tweede in de Giro; Colbrelli, die met wat geluk vier ritten kon winnen afgelopen week en nu Padun die een gans peloton in frutten rijdt :thinking:. Als Landa fit geraakt voor de Tour, zou ik mijn geld inzetten op Landa. Zoniet, is de Vuelta-winnaar gekend.
Landal gaat toch nooit een grote ronde winnen, elke keer heeft die een paar etappes waar het potentieel zichtbaar is. Maar op de momenten dat het echt moet kan ik mij niets herinneren.

Landa over pogacar en Roglic is gewoon een schenking aan uw gokbedrijf.

Landal gaat toch nooit een grote ronde winnen
Daar hou ik u aan op het einde van zijn carrière :biglaugh:.
Landa over pogacar en Roglic is gewoon een schenking aan uw gokbedrijf.
Zou wedstrijdfixing eigenlijk al gebeurd zijn in het WT-wielrennen? Dan heb ik het niet over renners die een (thuis)overwinning afkopen, maar gokbedrijven of hooggeplaatste derden die wat geld toestoppen / beloven tijdens de race aan een ploegmanager, als er eentje op kop is en zich laat terugzakken of vertraagt op verdachte wijze? Of afdreigen (de Italiaanse maffia om als voorbeeld te nemen)?

In wielrennen is dat moeilijk zeker. Teveel variabelen om echt een wedstrijd of voorhand te fixen. Dan is een tenniswedstrijd een stuk makkelijk je hebt maar 2 variabelen. Eentje geld geven om te verliezen et voila match gefixt.

En tijdens de wedstrijd beginnen fixen lijkt me onbegonnen werk. Die communicatie systemen werken ten eerste al maar matig en ten tweede zijn die redelijk open afluisteren is niet ongehoord. Bovendien zit een ganse ploeg op het zelfde systeem dus als je aan renner A zegt niet rijden horen de andere 6 van je ploeg dat ook. nah matchfixing in de World Tour lijkt me niet echt een mogelijk probleem.

Qua betting is wielrennen een marginaal kleine sport. Op onze Belgische websites vind je dat nog wel terug, maar als je met groot geld begint te spelen limiteren ze direct. Bij de grote spelers? Buiten de Tour de France is het gene vette. En dan nog met heel lage limieten, max 150 euro inzet ofzo. Als je op 2 accounts inzet verspringen de odds al 0,05 :laugh: Daarvoor gaat geen maffiabaas iemand afdreigen. Als er geen volume is is de kans op matchfixing nihil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan