Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Froome komt niet meer goed vrees ik.. Heeft ook zijn leeftijd tegen. Bewonderenswaardig hoe hij zich blijft inzetten maar de goede wielerjaren zijn helaas definitief gepasseerd.
Mij stoort vooral het feit dat hij blijft verkondigen dat alles nog goed komt en dat hij de TDF nog zou kunnen winnen of het toch zo laat uitschijnen. Niemand zou hem scheef bekeken hebben om na de val die hij heeft meegemaakt gewoon zich nog te focussen op een lager niveau en misschien terug wat te gaan knechten of meer gaan voor een langere ontsnapping. Ik zag hem echt wel nog graag rijden in zijn gloriedagen maar nu krijg ik toch een beetje het "vergane glorie" gevoel.

Froome zegt niet dat hij dit jaar zal winnen maar dat in toekomst zal proberen. (hij zou graag tot zijn 40ste koersen of langer).

Froome is trouwens ook nog altijd bezig met zijn deftige revalidatie.
(ze zijn bij ineos te overhaast geweest om hem toch nog te laten deelnemen in een GT).
Zo was er in Januari nog 20% verschil in spiersterkte tussen linker en rechterbeen. (dit is pas sinds maart opgelost).

Hopelijk kan hij dit jaar in de buurt komen van een ritoverwinning of topknecht zijn.

Trouwens als Froome zelf niet meer laat uitschijnen dat hij het ooit kan doen, wie zal dan ooit zo zot zijn om hem nog 5 mil te geven.

Idd, maar wel echt zonde hoe het gelopen is. Niets zo mooi als er op z'n Indurains brutaal afgereden te worden. Dan de camera pal op dat gedesillusioneerd gezicht zodat we met z'n allen de overdracht van de macht kunnen aanschouwen.

Jammr6!

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat hij er nog wat extra vet heeft afgegooid in de voorbije 2 weken... Die oogkassen zo diep, die kaaklijn scheermesscherp, zo heb ik hem nog nooit gezien.
Ik denk dat Pidcock hem nog eens extra op scherp (ja, inderdaad... :tongue:) heeft gezet daar in Nove Mesto

Dauphiné is wel een heel ander koerske dan vorig jaar precies. Vorig jaar waren dat precies 5 bergritten oid (of was dat om de GC mannen voor de Tour nog een goeie voorbereiding te geven?) nu is het vandaag tijdrit en morgen nog eens zo'n rare soort overgangsetappe. Pas vrijdag beginnen ze er écht aan met 3 aankomsten bergop om af te sluiten.

Ben eens benieuwd hoe Geraint Thomas hier voor de dag komt (en ook wel benieuwd waar Ilan Van Wilder zich kan handhaven).

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat hij er nog wat extra vet heeft afgegooid in de voorbije 2 weken... Die oogkassen zo diep, die kaaklijn scheermesscherp, zo heb ik hem nog nooit gezien.
Ik denk dat Pidcock hem nog eens extra op scherp (ja, inderdaad... :tongue:) heeft gezet daar in Nove Mesto
Je moet hier weer ons topic niet komen hijacken!

For all things MTB, this way => https://www.beyondgaming.be/threads/wereldbeker-mountainbike-2021.4505/ :hug:

Van Ilan Van Wilder verwacht ik wel veel eigenlijk. Die is zich in de schaduw van Remco aan het opwerken tot een echt klassementsrenner. Hopelijk laat de media hem wat gerust.

enlighten me: hoe is het parcours in Tokio?

Inderdaad: korte steile hellingen, niet te vergelijken met die WB wedstijd lijkt me
En toch gaat Vdp volgens mij niet winnen daar in Tokio. Parcours is niet alles.. er zijn nog vele andere omstandigheden die minder in zijn voordeel spreken.

De warmte speelt bv. ook een grote rol en dat verdraagt hij niet goed, dat is al meermaals in het verleden gebleken.

Euhm, interview beluisterd? Gaat ook over zijn plannen voor tds en tdf...
Die scherpte gaat hem daar ook geen windeieren leggen he... de andere punchers zitten al met de slappe kak denk ik dan.
Niet te hoog van de toren blazen op voorhand en hopelijk houd zijn pa Adrie hem wat koest met zijn typisch arrogant gezeik..

Heel erg benieuwd naar Van Wilder vandaag en de komende dagen. Ik denk oprecht dat die deze week een eerste WT top 10 plaats kan bemachtigen, tenminste als het weer wat meezit, want hij lijkt toch een beetje minder te zijn in slecht weer. Heeft alleszins alles om een goede klassementsrenner te worden.

Vorig jaar was slecht door pech en een slechte begeleiding van DSM, maar dit jaar komt hij erdoor en wordt hij ook beter gesteund door zijn team.

Lutsenko 😂 Heeft die hiervoor ooit al top 10 gereden in een tijdrit in de World Tour?
1 keer 10de in de proloog van de Tour 2019. Voor de overige ITT's zie ik eerder noteringen tussen de 20-30ste plaats. :rofl:
Izzagire doet het iets beter in het algemeen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan