Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je geen fan bent laat u dat waarschijnlijk Siberisch koud.Of je nu fan van hem bent of niet: met Evenepoel start hier ons grootste rondetalent in lange, lange tijd voor het eerst in een grote ronde. Dat maakt het sowieso boeiend om te volgen. Heel veel zin in de komende 3 weken.

Aha! Ik doe ook al twee jaar mee aan wcs. Ik join de poule sowieso als die er komt.Moesten er mensen hier mee spelen kunnen we ook een beyondgaming groepje maken
World Cycling Stats
Online wielerstatistieken en wielerspellen van UCI wegwedstrijden over de hele wereld.www.worldcyclingstats.com

Het seizoensbegin ging heel goed, maar de laatste weken zie ik regelmatig 'zekerheidjes' over het hoofd bij het samenstellen van mijn ploeg. 
Ge hebt nog Landa, Soler, Almeida etc ook maar Landa wint zo moeilijk en Soler & Almeida over 3 weken... ik geloof er niet echt in. Almeida kwam vorig jaar in de 3de week alleszins schromelijk te kort als het écht om de knikkers ging en dan waren alle grote kanonnen eigenlijk lang naar huis.
Anderzijds was deelnemersveld wel stuk minder als nu (nou ja beste zijn allemaal weggevallen)Schromelijk? 1 moeilijk moment op de Stelvio. Kwam die rit nog gewoon als 7e binnen samen met Nibali om in de slotbergrit 4e te worden enkel Hart, Hindley en Dennis moest hij toen voor zich laten. Dat viel allemaal wel mee hoor. Ik zie hem ook niet winnen top 5 rijden zou al sterk zijn maar dat hij vorig jaar schromelijk te kort kwam is een zware overdrijving.
in sommige podcasts nadien wel gehoord dat qua snelheid, dit zeker geen trage giro was (en zelfs bij de snellere behoorde). Dus echt pannekoeken reden daar ook niet rond5 minuten verliezen in 1 rit vind ik wel 'schromelijk tekortkomen'. Zeker als je naar (met alle respect) het deelnemersveld kijkt. Hij finishte in +/- dezelfde tijd als Bilbao die ook al de Tour had gereden.
Normaal geef ik niet zo af op een deelnemersveld, maar zelfs als Fuglsang- en Nibalifan van het eerste uur, durf ik te zeggen dat dit voor mij de minst indrukwekkende top 10 in een grote ronde van de 21ste eeuw was.
Jep, dat heb ik ook gehoord. Toch vind ik dat je moeilijk kan zeggen dat Almeida, Hart, Hindley en Kelderman dit seizoen al iets hebben laten zien tegen de renners die de andere grote rondes betwist hebben vorig jaar. Almeida is dan zowat nog de beste en die werd in de UAE Tour door Yates en Pogacar in de eerste bergrit ook belachelijk gemaakt.in sommige podcasts nadien wel gehoord dat qua snelheid, dit zeker geen trage giro was (en zelfs bij de snellere behoorde). Dus echt pannekoeken reden daar ook niet rond
Dit dus.5 minuten verliezen in 1 rit vind ik wel 'schromelijk tekortkomen'. Zeker als je naar (met alle respect) het deelnemersveld kijkt. Hij finishte in +/- dezelfde tijd als Bilbao die ook al de Tour had gereden.
Normaal geef ik niet zo af op een deelnemersveld, maar zelfs als Fuglsang- en Nibalifan van het eerste uur, durf ik te zeggen dat dit voor mij de minst indrukwekkende top 10 in een grote ronde van de 21ste eeuw was.
Wat zegt de snelheid op zich? Hoe is dat bepaald, is dat gewoon de algemene gemiddelde snelheid van de Giro vs andere Giro's? Want dat zegt dus letterlijk niks.in sommige podcasts nadien wel gehoord dat qua snelheid, dit zeker geen trage giro was (en zelfs bij de snellere behoorde). Dus echt pannekoeken reden daar ook niet rond
Komaan dat geloof je toch zelf niet?Met die snelheid werd snelheid op beklimmingen bedoeld. Er werd zelfs in zware bergritten met meerdere cols een stuk sneller bergop gereden dan Nibali, Basso, Contador en anderen tijdens hun zeges. En niet zomaar in 1 bergrit, maar in (zo goed als) allemaal.
Natuurlijk zegt dat niet alles, maar rekening houdend met de omstandigheden moesten Hart, Kelderman en Hindley met hun (geschatte) wattages per kilogram niet onderdoen voor Pogacar en Roglic in de Tour.
De cijfers leken aan te tonen dat de top 3 echt waanzinnig gereden had, maar daar zien we dit seizoen voorlopig nog niets van terug.

Allez jong, voor casual naar de winkel te gaanSchoon pakskes van EF alweer voor de Giro. Ik fiets zelf niet, maar als ik zou fietsen zou het in zoiets zijn.![]()
Ik ben er ook fan van!!Schoon pakskes van EF alweer voor de Giro. Ik fiets zelf niet, maar als ik zou fietsen zou het in zoiets zijn.![]()
Heb je die cijfers ergens? Want als ik het goed lees is dat nu een beetje van horen zeggen in een podcast? Das een beetje vaag en mensen zeggen van alles (kijk naar mezelfMet die snelheid werd snelheid op beklimmingen bedoeld. Er werd zelfs in zware bergritten met meerdere cols een stuk sneller bergop gereden dan Nibali, Basso, Contador en anderen tijdens hun zeges. En niet zomaar in 1 bergrit, maar in (zo goed als) allemaal.
Natuurlijk zegt dat niet alles, maar rekening houdend met de omstandigheden moesten Hart, Kelderman en Hindley met hun (geschatte) wattages per kilogram niet onderdoen voor Pogacar en Roglic in de Tour.
De cijfers leken aan te tonen dat de top 3 echt waanzinnig gereden had, maar daar zien we dit seizoen voorlopig nog niets van terug.
)