Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Supporteren is veel gezegd, maar dat een 40 jarige nog mee kan doen bij de besten bewijst toch ook zijn liefde voor de sport.
We moeten ook niet te hypocriet worden. Voor de rest draait iedere radiozender nog de muziek van Michael Jackson de pedo.

Alpecin-Fenix zal meer zeges rijden dan veel WT-ploegen. Dat zegt imo al veel.
Zij kunnen rekenen op minstens drie zeer goede sprinters én een leider waar je met alle plezier voor werkt, aangezien die bijna altijd top-tien haalt en regelmatig wint.
IWG hebben (maar) Pasqualon en geen topfiguur in hun rangen. Ze hebben zelfs in hun ploeg geen winnaars. Denk dat hun beste vijf coureurs misschien in de laatste twee jaar, twee of drie koersen hebben gewonnen :laugh:.

Zij kunnen rekenen op minstens drie zeer goede sprinters én een leider waar je met alle plezier voor werkt, aangezien die bijna altijd top-tien haalt en regelmatig wint.
IWG hebben (maar) Pasqualon en geen topfiguur in hun rangen. Ze hebben zelfs in hun ploeg geen winnaars. Denk dat hun beste vijf coureurs misschien in de laatste twee jaar, twee of drie koersen hebben gewonnen :laugh:.
Alpecin is gewoon geen WT omdat het hun beter uitkomt:
- overal startrecht maar geen plicht
- minimumloon is 10k minder
- zeggen 'wij zijn kleine ploeg dus rijden niet mee op kop' is makkelijker

Moesten ze nu toch de Europe tour niet winnen zullen ze op meeste plaatsen nog altijd mogen starten ze, zeker als Matthieu meedoet

Moesten ze nu toch de Europe tour niet winnen zullen ze op meeste plaatsen nog altijd mogen starten ze, zeker als Matthieu meedoet
Een WT-ploeg heeft ook gewoon meer verplichtingen natuurlijk.
Ik heb altijd de indruk dat het bij de broeders roodhooft nog vrij semi-professioneel aan toe gaat. Ik bedoel dan naar opvolging van de renners en omkadering.
Ik zie een Lefevre, Brailsford of een Plugge niet met een blauwe bomber op een cross in Loenhout staan brullen naar gasten die door de modder aan het rijden zijn.

overal startrecht maar geen plicht
Gaat wat schelen in frisheid. Benieuwd of ze alle drie de GT' gaan rijden. Vuelta of Giro links laten liggen, gaat beter uitkomen.
Giro rijden en terug knallen in de najaarklassiekers of Vuelta rijden tegen de wat meer vermoeide WT-renners.
zeggen 'wij zijn kleine ploeg dus rijden niet mee op kop' is makkelijker
Voorlopig rijden ze WT-waardig in de koers m.b.t. dit punt. In de GT' gaan ze hopelijk dit argument wel gebruiken.
minimumloon is 10k minder
De Roodhoofts hebben dat goed bekeken :D.

De bron niet vergeten quoten 😉

Verder wel een goede column

Je hebt nu gewoon gekopieerd wat Patrick Lefevre in zijn laatste column schreef

Ik ben toch eens benieuwd hoe het gaat uitdraaien met MVDP.

Dus nu gaat hij zich in april en mei volledig focussen op het MTB.
Om dan in juni terug de weg op te gaan in de Ronde van Zwitserland + NK.

Aansluitend rijdt hij met de Tour dan zijn eerst grote ronde.
1 week na de Tour staat de OS MTB op het programma.

Allemaal ideaal lijkt me dat toch niet? Of zou hij de Tour niet helemaal uitrijden?
Anderzijds zien we in het baanwielrennen op de OS ook vaak dat wegrenners die uit de Tour komen daar ook stevig kunnen knallen.

Mooi, het is hem van harte gegund!
Een tourrit zal wel te hoog gegrepen zijn maar Philipsen (én Greipel :unsure:) kloppen is toch zeker niet min.

Philipsen zat precies wel weer heel vroeg op kop, en kijkt dan ook nog eens om op 200 meter voordat hij echt stevig aan zet.

Maar ik ben content voor Cav.

Mooi mooi. Na al die tijd dan toch nog. Toch wel sterk karakter dat hij bleef volhouden na toch wel een ramp jaar vorig jaar. En een hele mooie sprint gereden tussen door slalommen straf.

Verdiende overwinning voor Cavendish!

Het is niet alsof hij het verleerd is natuurlijk. Met ouder te worden iets minder explosief, maar hij had zeker nog marge om niet te zakken tot een pannenkoek. Een goed team, een goeie fiets en een goeie moraal is ook niet onbelangrijk natuurlijk.

Knappe sprint, ik had niet gedacht dat hij op zo'n manier nog een koers ging winnen in zijn carrière. Eerder door de sterke trein op 150m afgezet te worden.

Hoe vreemd van Philipsen om bij het aanzetten nog eens achterom te kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan