Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een lelijk manoeuvre van Zabel vandaag zeg... ik denk niet dat het heel veel verschil uit maakt voor de uitslag maar dat was naar mijn gevoel bewust en als je ziet met wat voor een bende ze daar komen aanstormen... levensgevaarlijk.
Er zijn 19 WT ploegen als hij zijn eigen sponsors had waarom eindigde hij dan niet bij een van die andere teams? Dat is toch omdat PL iets unieks heeft op gebouwd.
Omdat Quick-Step, na het ontbinden van Highroad/HTC/Columbia het team is waar hij zijn grootste successen heeft gehaald? Omdat hij de omkadering kent? Omdat hij weet het dat het een team is dat zeer sterk inzet op zeges in kwantiteit en de ploeg daar ook op voorzien is.
Al die dingen samen maken dat Quick-Step voor hem de logische keuze was om zijn carrière af te sluiten omdat er geen enkel ander team is waar hij nog zoveel kansen zou krijgen op winst, al was het maar in de Ronde van Turkije. En uiteindelijk is dat toch waarvoor iemand als Cav nog koerst.
Vanavond eens m'n Giro gids doornemen. Ik dacht dat er wel een goed aantal kansen voor sprinters inzaten?
Alleszins voldoende voor Caleb Ewan om alle 3 de grote rondes te rijden. Als er in de Giro maar 2 kansen zitten laat die de Giro wel schieten en rijdt hij gewoon Tour/Vuelta me dunkt.
stel u voor dat em naar de tour gaat en toch nog het record van merckx pakt. Dat zou best wel iets zijn dan!
It's not gonna happen. Om Merckx te evenaren heeft hij nog 4 stuks nodig.
Quick-Step gaat nooit Bennet aan de kant schuiven voor de Tour (tenzij die van de trap valt een week voor de Tour :unsure:). En dan zijn er toch een aantal mannen die intrinsiek gewoon sneller zijn op dit moment: Ewan, Merlier, Demare (weet echter niet, wie wel en niet de Tour rijdt). En dan zijn er nog nog nen hoop mannen waar ik Cav niet noodzakelijk tegen zie winnen als ze in vorm zijn: Pedersen, Nizzolo, Laporte, Ackermann... Van Aert, van der Poel?

In de hypotetische situatie waar we Bennet even wegdenken en Cavendish krijgt zijn kans kan het zeker nog dat hij een rit wint. Maar 4, laat staan 5? No way in hell. Alanya is Parijs niet.

Trivia fact: Cavendish heeft zijn minst productieve Tours in dienst van Quick-Step gereden. 3 overwinningen op 3 deelnames. Bij Sky deed hij dat in 1 jaar, bij Qhubeka in het jaar na Quick-Step pakte hij er 4. HTC 20 op 4 jaar...

Ik heb een abonnement op Procycling Magazine. Heel handig voor de grote rondes, maar vooral ook erg interessante artikels buiten de grote rondes en prachtige foto's :)

Wat een lelijk manoeuvre van Zabel vandaag zeg... ik denk niet dat het heel veel verschil uit maakt voor de uitslag maar dat was naar mijn gevoel bewust en als je ziet met wat voor een bende ze daar komen aanstormen... levensgevaarlijk.

Omdat Quick-Step, na het ontbinden van Highroad/HTC/Columbia het team is waar hij zijn grootste successen heeft gehaald? Omdat hij de omkadering kent? Omdat hij weet het dat het een team is dat zeer sterk inzet op zeges in kwantiteit en de ploeg daar ook op voorzien is.
Al die dingen samen maken dat Quick-Step voor hem de logische keuze was om zijn carrière af te sluiten omdat er geen enkel ander team is waar hij nog zoveel kansen zou krijgen op winst, al was het maar in de Ronde van Turkije. En uiteindelijk is dat toch waarvoor iemand als Cav nog koerst.

Alleszins voldoende voor Caleb Ewan om alle 3 de grote rondes te rijden. Als er in de Giro maar 2 kansen zitten laat die de Giro wel schieten en rijdt hij gewoon Tour/Vuelta me dunkt.

It's not gonna happen. Om Merckx te evenaren heeft hij nog 4 stuks nodig.
Quick-Step gaat nooit Bennet aan de kant schuiven voor de Tour (tenzij die van de trap valt een week voor de Tour :unsure:). En dan zijn er toch een aantal mannen die intrinsiek gewoon sneller zijn op dit moment: Ewan, Merlier, Demare (weet echter niet, wie wel en niet de Tour rijdt). En dan zijn er nog nog nen hoop mannen waar ik Cav niet noodzakelijk tegen zie winnen als ze in vorm zijn: Pedersen, Nizzolo, Laporte, Ackermann... Van Aert, van der Poel?

In de hypotetische situatie waar we Bennet even wegdenken en Cavendish krijgt zijn kans kan het zeker nog dat hij een rit wint. Maar 4, laat staan 5? No way in hell. Alanya is Parijs niet.

Trivia fact: Cavendish heeft zijn minst productieve Tours in dienst van Quick-Step gereden. 3 overwinningen op 3 deelnames. Bij Sky deed hij dat in 1 jaar, bij Qhubeka in het jaar na Quick-Step pakte hij er 4. HTC 20 op 4 jaar...
De Cavendish van bij HTC en bij Qhubeqa, dat was de allerbeste Cav.
Bij Quickstep nooit die absolute dominantie gehaald in de tour...maar dat waren toen ook wel jaren waarbij Kittel en Greipel op hun top waren. Aan het begin van zijn carriere bij HTC had hij eigenlijk geen concurrentie... Hushovd, Alejet, Farrar... dat was toch een niveauke lager dan Cav

Bij Quickstep nooit die absolute dominantie gehaald in de tour...maar dat waren toen ook wel jaren waarbij Kittel en Greipel op hun top waren. Aan het begin van zijn carriere bij HTC had hij eigenlijk geen concurrentie... Hushovd, Alejet, Farrar... dat was toch een niveauke lager dan Cav
Volgens CQ ranking was zijn beste seizoen ooit zijn 1ste seizoen bij Quickstep.

Tja, de 2de snelste man op dat moment was André Greipel en aangezien die in dezelfde ploeg reed kwam dat (bijna) nooit in conflict.
Daarnaast had Cavendish bij HTC gewoon de ziekste sprinttrein die er ooit heeft rondgereden: Martin, Hincapie, Eisel, Renshaw... en Rogers stak soms ook nog een handje toe. Die mannen pakten vaak gewoon de kop op 3km van de streep en daar kwam niemand nog op of over.

Maxime Monfort, waar een paar pagina's geleden nog een beetje mee gelachen werd, was toen trouwens de Julien Vermote/Tim Declerq van dienst maar kreeg daar belange zoveel aandacht niet voor.

Volgens CQ ranking was zijn beste seizoen ooit zijn 1ste seizoen bij Quickstep.
Niet moeilijk als je 260 punten krijgt om 6 keer van Doha naar Doha te rijden terwijl een Tour rit maar 80 punten oplevert.

Cavendish zijn beste seizoen is 2009 by far (MSR, 6 Tour ritten en 4 Giro ritten) gevolgd door 2011 (WK, 5 Tour ritten en 3 in de Giro). Dat is zelfs geen discussie waard.

CQ is een goeie indicatie voor een aantal zaken maar het feit dat een Tour rit 80 punten geeft en Giro/Vuelta 70 punten is gewoon compleet scheef getrokken. Dat suggereert dat een Giro/Vuelta rit bijna gelijk is in waarde aan een Tour rit en dat klopt gewoon niet, not even close.

Als je drie keer op rij de betere bent van Philipsen, moet je eigenlijk naar een grote ronde durven gaan.

Als je drie keer op rij de betere bent van Philipsen, moet je eigenlijk naar een grote ronde durven gaan.

Een grote ronde moet er zeker nog inzitten, maar als ik DQS was, zou ik hem gewoon naar de Vuelta sturen. In de Giro alles op Evenepoel of Almeida en in de Tour kan je gewoon niet naast Bennett.

Cav gaat natuurlijk met dat record nog wel in z'n achterhoofd zitten, maar een Tour-sprint tegen de wereldtop is nog iets anders dan wat ritten in Turkije tegen Philipsen natuurlijk

Een grote ronde moet er zeker nog inzitten, maar als ik DQS was, zou ik hem gewoon naar de Vuelta sturen. In de Giro alles op Evenepoel of Almeida en in de Tour kan je gewoon niet naast Bennett.
Goh, de Vuelta is wel nog lang natuurlijk. Ik vind het ook wat dubbel om naar de Giro te trekken met een volledig team rond Evenepoel, dan leg je die jongen toch veel te veel druk op terwijl die letterlijk nog geen kilometer competitie in de benen heeft? Almeida heeft natuurlijk wel wat "recht van spreken", maar maakt die echt kans? Geen idee eigenlijk, heb hem niet echt gevolgd dit jaar.

Cav gaat natuurlijk met dat record nog wel in z'n achterhoofd zitten, maar een Tour-sprint tegen de wereldtop is nog iets anders dan wat ritten in Turkije tegen Philipsen natuurlijk
Ja, tuurlijk. En in de Tour of zelfs de Vuelta gaat hij er ook niet zomaar drie op rij winnen hé. Het zal sowieso een beetje moeten meezitten, maar nog eens uitpakken op een echt hoog niveau moet toch zeker nog te doen zijn voor hem als je hem nu bezig ziet.

Ik begrijp niet goed waarom Quick-Step met een volledige klassementsploeg naar de Giro zou gaan eigenlijk. Dat doen je toch alleen maar als je er van uit gaat dat je het gewicht van de koers wil/moet gaan dragen? Zouden de signalen bij Remco zó goed zijn dat ze dat toch goed zien komen? Almeida reed vorig jaar een verdienstelijke Giro maar eerlijkheidshalve was dat een zwaar onthoofde Giro (zeker na de exit van Thomas, Kruijswijk en Yates). Als je de huidige startlijst ziet met oa Bernal, Sivakov, Carthy, Pinot, Landa, Simon Yates en Bardet (misschien wel bevrijd van het Franse juk?)... dan zou ik er als Quick-Step zijnde niet vanuit gaan dat je direct de koers moet gaan dragen, tenzij Remco dus ver boven verwachting progressie maakt dus. Of willen ze net die ploeg hebben om er een guerilla van te maken?
Aan de andere kant is het misschien niet wenselijk van Cav zonder loods naar Italië te sturen en om dan direct 2 of zelfs 3 plaatjes voor de sprints te reserveren is natuurlijk wel een moeilijkere zaak. Maar als Cavendish er voor te vinden is van als eenzaat mee te gaan naar de Giro en zijn eigen weg te zoeken dan zou ik toch niet twijfelen en een plaatsje vrijmaken.

Maar laat ons vooral ook realistisch blijven, nog eens: Turkije is geen WT, not even close. Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar van die hele top 10 van vandaag ken ik maar 2 namen. Halvorsen rijdt ook nog ergens in Turkije rond maar na hem en Philipsen stopt het redelijk snel (Greipel das definitief voorbij). En laat ons eerlijk zijn: De Cauwer mag dan grote fan zijn, maar Philipsen is nu ook weer niet hét grote kanon. In een echte heads-up massasprint is Philipsen gewoon kansloos, dat is zeer duidelijk uit zijn rechtstreekse duels met oa Sam Bennet, en het is nu niet dat Cavendish Philipsen hier echt degradeert... dit is dus echt nog wel een paar serieuze stappen verwijderd van GT winst tegen de echte kleppers. Maar... hij wint wel. Dat op zich is al een gigantisch contrast met de laatste jaren.

Cav 3 op een rij. Philipsen voor de 3x op rij geklopt. Dat stelt toch teleur, had er meer van verwacht maar dat komt vooral omdat onze commentatoren daar dikwijls zo lyrish over doen die jongen zou alles moeten kunnen klassiekers en sprinten maar dat valt toch wat tegen. Nu heeft nog de jeugd natuurlijk.

DQS in de Giro is meer dan enkel Evenepoel en Almeida hé, ook Knox, Bagioli en Honoré zijn jeugdige talenten die mogen ook eens hun kans krijgen.

Trouwens nu staat Hodeg ook op de lijst

Vreemd. Als je Cav meeneemt heb je ook nog een leadout of 2 nodig en wie laat je er dan uit? Dus misschien maar best zo.

Ik denk trouwens dat Bennet zowel Tour als Vuelta doet.

Wat is dat met Michel jong vandaag, zit precies constant zijn neus op te trekken.

Allé, Cavagna is er aan begonnen... nu moeten er stilaan toch een aantal alarmen beginnen afgaan. Honoré alvast in een zetel nu.
Cav 3 op een rij. Philipsen voor de 3x op rij geklopt. Dat stelt toch teleur, had er meer van verwacht maar dat komt vooral omdat onze commentatoren daar dikwijls zo lyrish over doen die jongen zou alles moeten kunnen klassiekers en sprinten maar dat valt toch wat tegen. Nu heeft nog de jeugd natuurlijk.

DQS in de Giro is meer dan enkel Evenepoel en Almeida hé, ook Knox, Bagioli en Honoré zijn jeugdige talenten die mogen ook eens hun kans krijgen.

Trouwens nu staat Hodeg ook op de lijst

Vreemd. Als je Cav meeneemt heb je ook nog een leadout of 2 nodig en wie laat je er dan uit? Dus misschien maar best zo.

Ik denk trouwens dat Bennet zowel Tour als Vuelta doet.
Ik had Hodeg ook op die lijst zien staan maar op die lijst staat 10man. Met hoeveel mogen ze starten? 8? Ik kan mij niet voorstellen dat ze Hodeg gaan mee pakken toch? Als ze Hodeg wel meepakken kunnen ze beter Cavendish meenemen lijkt mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan