Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, Stuyven was misschien niet de sterkste vandaag, maar met dat killerinstinct dat hij vandaag toonde is hij meer dan de verdiende winnaar. Slimme coureur, hopelijk komt het er dit seizoen nog een paar keer uit.

Hij zegt nochtans het tegendeel.
Hij zat ongeveer waar hij moest zitten op moment dat ze gaan, alhoewel dat nog 2-3 plaatsen te ver was. Maar daarvoor heeft hij zeker 10-15 plaatsen moeten opschuiven, ok in wiel mohoric maar dan nog.

Feit is dat hij qua positionering toch minder is dan VA imo

MSR blijft toch echt een koers van niks voor de kijker. Doe deze maar monument af en maak de Strade maar monument. Die is tenminste interessant buiten de laatste 10 min.

Wel knap van Jasper natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Ontzettend mooi voor Stuyven. Sterk gerecupereerd nadat hij helemaal dood leek te zitten net voor de laatste kilometer. Wel al het geluk van de wereld dat die Andersen om één of andere reden zich helemaal leeg rijdt voor hem. Anders wint Ewan gewoon.

Ook wel blij voor Lotto dat ze een kopman hebben die er tenminste staat. Natuurlijk een unieke kans op een winst in een monument, maar je weet ook wel dat als er een groep van 15 samenkomt net na de top en Ewan is daarbij, dat niemand gewoon gaat doorrijden met hem. Ewan was ontzettend sterk op de Poggio, maar daarna had die eigenlijk geen andere keus dan een wiel kiezen (Van Aert in dit geval) en pokeren (die hoopte waarschijnlijk dat Bora of Bahrain dat gat dichtrijden). Toch nog altijd maar 26 dus die komt terug om dit te winnen.

Ewan was ook wel belachelijk sterk voor zijn doen. Had daar een van de andere Lotto "kopmannen" (Wellens, Gilbert of Degenkolb) nog bijgezeten, het had voor hem geweest.

Dit zijn die mooie momenten in de koers. Iedereen kijkt naar de favorieten en de underdog gaat er mee lopen.

Als dan blijkt dat de underdog een belg is kan het feest weer losbarsten!

Ik vond VdP niet heel fris ogen, die explosiviteit van Strade of Tirreno hebben we niet gezien. Misschien toch iets te veel gedaan in die laatste?

De grote drie leken mij toch ook niet top, Van Aert was wel goed maar toch ook maar dat imo. Andere twee vielen me ronduit tegen. Als Ewan hoe sterk die ook was zo vlot meekan is er iets niet helemaal juist.

imo

Fantastische uitslag, met Sagan op vier! De durver wordt hier beloond, Alaphilippe en Van der Poel durfden de kop niet te nemen en werden er voor afgestraft. Helaas was hierdoor voor Van Aert de derde plek het maximum.

Fantastische uitslag, met Sagan op vier! De durver wordt hier beloond, Alaphilippe en Van der Poel durfden de kop niet te nemen en werden er voor afgestraft. Helaas was hierdoor voor Van Aert de derde plek het maximum.
Flupke heeft de laatste 2km het meeste kopwerk gedaan volgens mij...
VdP heb ik idd wel niet op kop gezien.

De grote drie leken mij toch ook niet top, Van Aert was wel goed maar toch ook maar dat imo. Andere twee vielen me ronduit tegen. Als Ewan hoe sterk die ook was zo vlot meekan is er iets niet helemaal juist.

imo
VA was echt goed maar had niet het geluk dat JA z'n cartouche te zwak was.

Ewan was ook wel belachelijk sterk voor zijn doen. Had daar een van de andere Lotto "kopmannen" (Wellens, Gilbert of Degenkolb) nog bijgezeten, het had voor hem geweest.

Nja Wellens heeft wel gewoon veel werk gedaan in dienst van zowel Ewan en Degenkolb. Degenkolb kunt ge ook ni echt van verwachten dat die daarbij zit. Was rond positie 20 op de top, toch ook ni slecht. Gilbert is gewoon slecht en moet zo snel mogelijk op pensioen zodat er budget vrijkomt. Want nu is het toch gewoon hopen op overwinningen van Ewan, wat ereplaatsen van Wellens/Degenkolb en wat interessante top 10s van Vanhoucke. Dat is gewoon niet genoeg voor een World Tour ploeg (ok, eentje met weinig budget, maar toch). Lelangue heeft puur sportief gezien gewoon een enorme fout begaan door Gilbert aan te trekken, en dat hadden velen wel zien aankomen.

'T is ook een beetje jammer voor Ewan dat Bahrain (Mohoric) en Bora (Schachmann) geen mannetje opofferen.

imo
Ja en nee. Ewan is gewoon bij de beste 6 op de Pogio, dat had gewoon niemand verwacht. Maar het is wel zo dat de koers in het algemeen niet zo heel hard was. Veel volk nog aan de voet van de Poggio en 15 man mee net na de top is veel inderdaad.

Blij dat men fantasy tactieken er volledig naast zaten.wel 1 voorspelling juist Mathieu kan zich niet positioneren als het druk is in het peleton.
Mooie winnaar in ieder geval !

Jumbo was toch terug uitermate zwak (niemand meer mee na de cipressa zelf )

Ik denk als er een sterk groepje weg was met enkele Ineos pionnen dat ze niet meer terugkwamen

Koers niet heel hard? Heb je Ineos de hele tijd zien rammen? Juist daarom denk ik dat de grote drie hier ook niet helemaal uit de verf zijn gekomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan