Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van Aert sterkste man in koers. Vorig jaar moest hij een gaatje laten op de Poggio... nu plakte hij gewoon op het wiel.

Wel logisch ook dat Wout hier het gat niet dicht rijdt, wie rijdt verliest. Dan kan hij idd beter gokken en hopen + zoals gezegd denk ik dat Stuyven Van Aert wel overeen komen. Ge ziet ook op het podium dat Wout staat te lachen en content is voor Jasper...

Ewan en Sagan hebben mij verrast. Ewan natuurlijk goed geplaatst, als je ziet dat ze allemaal achter elkaar de Poggio oprijden dan koop je jezelf wel een pak sliding space door als 3de/2de te rijden. Sagan nog de snelste spurt, in de wielen wel. Van Aert sneller dan Ewan maar weer te laat aangezet (zat wel wat ingesloten), daar was hij terecht minder content over.

Mooie laatste 30km. Het ging hard.

Van Aert liet me de beste indruk van de favorieten. Had 't ook kunnen dichtrijden, maar ging dan door Ewan geklopt worden waarschijnlijk.

Ewan uitzonderlijk sterk hoe die bergop mee ging.

Niet geheel overtuigd van Vanderpoel.

Geweldig van en voor Stuyven!!

Mooie laatste 30km. Het ging hard.

Van Aert liet me de beste indruk van de favorieten. Had 't ook kunnen dichtrijden, maar ging dan door Ewan geklopt worden waarschijnlijk.

Ewan uitzonderlijk sterk hoe die bergop mee ging.

Niet geheel overtuigd van Vanderpoel.

Geweldig van en voor Stuyven!!
Ik had net dat koersgedrag bij Matthews verwacht. Die ontgoochelende me toch wat. Toch iemand van telkens net-niet aan het worden.

Van Aert sterkste man in koers. Vorig jaar moest hij een gaatje laten op de Poggio... nu plakte hij gewoon op het wiel.

Wel logisch ook dat Wout hier het gat niet dicht rijdt, wie rijdt verliest. Dan kan hij idd beter gokken en hopen + zoals gezegd denk ik dat Stuyven Van Aert wel overeen komen. Ge ziet ook op het podium dat Wout staat te lachen en content is voor Jasper...

Ewan en Sagan hebben mij verrast. Ewan natuurlijk goed geplaatst, als je ziet dat ze allemaal achter elkaar de Poggio oprijden dan koop je jezelf wel een pak sliding space door als 3de/2de te rijden. Sagan nog de snelste spurt, in de wielen wel. Van Aert sneller dan Ewan maar weer te laat aangezet (zat wel wat ingesloten), daar was hij terecht minder content over.
Ben het volledig eens met uw analyse. Ewan zeer sterk vandaag en heeft blijkbaar ook intens en specifiek getraind op kortere klimmetjes met inspanningen van 5 tot 10min a blocque zei hij achteraf in het interview. Van Aert sterkste man in koers dat was meer dan duidelijk vond ik. Jasper Stuyven zeer slim gereden en op het gepaste moment gedemarreerd! Het wordt nog een mooi voorjaar en er zijn zeker nog andere renners dan "de grote drie" :thumb: .. Benieuwd naar de kasseiklassiekers

Als PR door gaat, hij geen pech kent en Wout kan deze vorm houden...dan zal er in principe weinig aan te doen zijn in Roubaix.

Ik had net dat koersgedrag bij Matthews verwacht. Die ontgoochelende me toch wat. Toch iemand van telkens net-niet aan het worden.
Grappig eigenlijk... zag toevallig van de week een filmpje met hem op het Tour De Tietema Youtube kanaal. De man heeft wel 8 ritten in grote rondes gewonnen + groene trui. Hoezo nét niet eigenlijk?

Ik snap wat je bedoelt maar toch... dat is een dik palmares voor elke renner.

Net de laatste 20km gekeken, klote late shift op’t werk. Zotjes da Stuyven wint! Was ik wel super content om. Heel veel chance dat SKA idd bleef rijden om hem perfect af te zetten. Als die 2 seconden vroeger zijn benen stil houdt komt Ewan erover...

Grappig eigenlijk... zag toevallig van de week een filmpje met hem op het Tour De Tietema Youtube kanaal. De man heeft wel 8 ritten in grote rondes gewonnen + groene trui. Hoezo nét niet eigenlijk?

Da's zoals Sagan zeker :unsure:

Roepen en wenen voor de tv vanmiddag met de Jappe :love:

van der Poel zal zich toch moeten leren plaatsen als hij ooit Milaan-Sanremo wil winnen. Dat is nu twee keer na mekaar dat die de koers verliest door in dertigste positie de Poggio aan te vatten, waar het tempo nooit zakt.

Mogelijk verteert die ook zulke superlange ritten minder goed dan anderen, al kan je dat moeilijk zeggen over iemand die al twee keer mee de beste man in koers was in de Ronde van Vlaanderen en op een waanzinnige manier de Amstel won.

van der Poel zal zich toch moeten leren plaatsen als hij ooit Milaan-Sanremo wil winnen. Dat is nu twee keer na mekaar dat die de koers verliest door in dertigste positie de Poggio aan te vatten, waar het tempo nooit zakt.

Mogelijk verteert die ook zulke superlange ritten minder goed dan anderen, al kan je dat moeilijk zeggen over iemand die al twee keer mee de beste man in koers was in de Ronde van Vlaanderen en op een waanzinnige manier de Amstel won.
Denk niet dat San-Remo een probleem is als je Vlaanderen wint en L-B-L net niet bij de besten bent.

Maar positionering is super belangrijk. Als ge als 20ste op draait op de Poggio en alles zit op 1 lijn dan rijde wel 40 meter achter een ontketende Ganna, probeer dan maar eens 25meter op te schuiven naar het wiel van Alaphillipe zonder u cartouche daar eigenlijk al te verschieten.

Mooie koers maar jammer van de Nederlandse commentaren, laatste maanden meer en meer Nederlanders op tv, geen interessante Belgen meer, geen werk in Nederland, Nederlanders goedkoper, wie zal het zeggen.

Wat is er juist mis met Nederlandse commentatoren?
Niets, maar andersom kan je ook de vraag stellen: 'Wat is de meerwaarde ervan'?
Zeker in het geval van bv. een Tankink, die moeilijker verstaanbaar is dan iemand met een zware West-Vlaamse tongval. Hetzelfde probleem had ik met Boskamp indertijd qua voetbalanalyses.

Inhoudelijk hebben die misschien best een interessante mening, maar op tv moet je dat ook deftig kunnen overbrengen.

Niets, maar andersom kan je ook de vraag stellen: 'Wat is de meerwaarde ervan'?
Zeker in het geval van bv. een Tankink, die moeilijker verstaanbaar is dan iemand met een zware West-Vlaamse tongval. Hetzelfde probleem had ik met Boskamp indertijd qua voetbalanalyses.

Inhoudelijk hebben die misschien best een interessante mening, maar op tv moet je dat ook deftig kunnen overbrengen.
Bij Bram Tankink valt dat toch heel goed mee hoor. Verandering van spijs doet eten zeg ik dan.

In de klassiekers toch telkens net-niet. Zeker na die indrukwekkende beklimming in de Tirreno. Had er meer van verwacht. Doet niks af van zijn palmares maar ik verwacht altijd meer van hem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan