Wie verdient bij jou het meest?

Wie verdient in jullie relatie het meest?

• De man (werken beide voltijds)

Stemmen: 100 47,8%
  • De vrouw (werken beide voltijds)

Stemmen: 31 14,8%
  • De man (vrouw werkt deeltijds)

Stemmen: 43 20,6%
  • De vrouw (man werkt deeltijds)

Stemmen: 1 0,5%
  • Geen relatie/geen verschillend geslacht of andere geslachtelijke situatie :)

Stemmen: 20 9,6%
  • geen betekenisvol verschil

Stemmen: 14 6,7%

• Totaal aantal stemmers
    209
Ik verdien meer, mijn vrouw zit nog in haar 3de master en verdient dus niets. Volgend jaar zal zij meer verdienen.

Ik werk 25j fulltime 38u als autotechnieker. Mijn vrouw aan 80% tewerkstelling als zorgkundige in een rusthuis na een recente omscholing.
Netto verdien ik ongeveer het dubbele.

Ik ben ook de grote kostwinner thuis met een grote marge. Beide voltijds tewerkgesteld.
Basisloon is al een hele brok hoger. Maar alles buiten het basisloon (premies, extra’s, voordelen) maakt het verschil echt wel significant.

Alles bij elkaar zal mijn netto pakket een 3 tot 4 keer hoger liggen dan bij mijn vrouw, die weliswaar deeltijds werkt. Moeilijk te vergelijken met verschillen in balans tussen carrière en gezin. Uiteindelijk is dat ene pot.

Ben arbeider in de metaal industrie, sta wel in ploegen maar m’n vriendin werkt wel weekends. Moeilijk te vergelijken dus. maar netto heb ik toch tussen de 500-600 meer als haar.

ik ben op dezelfde positie gebleven en heb zelfs een kleine loonsopslag gekregen (5%) wegens inflatie etc.
Zij heeft een andere job gevonden die veel meer oplevert.
Ah, dan heb ik het verkeerd begrepen. Omdat je schreef dat je tot juli 25% meer verdiende tov jouw loon.

Idd wel een serieuze sprong gemaakt dan je partner.

Ik verdien meer. Veel meer. Maar ik heb de laatste jaren ook onze keuken, badkamer, schuifraam, dak, reizen, ... zelf betaald. Dus als koppel maakt dat eigenlijk geen hol uit.

Ik ben daar heel makkelijk in, misschien iets te makkelijk. Ik ben wel 8 jaar ouder en had al een financiële voorsprong toen we 15 jaar geleden bij elkaar waren. Ik zou dit bij een andere vrouw trouwens nooit doen. Ik weet dat dit mijn laatste vrouw is. She's the one.

Uiteindelijk verdient zij dat. Die heeft echt al belachelijk veel voor mij gedaan 💕

Ik verdien doorgaans toch redelijk wat meer dan mijn vrouw. We zijn natuurlijk beide zelfstandig, maar ik zit in een commerciële functie waardoor ik in een topjaar echt wel een veelvoud verdien dan haar. Maar zij heeft wel het voordeel dat ze per uur rekent, dus elk uur gewerkt is elk uur verdiend. Bij mij is dat puur op commissie, geeft toch wat meer stress in tijden waar het wat moeilijker gaat (zoals het eerste Covid jaar of nu met de materialencrisis).

Maar in een top jaar kan het zijn dat ik toch 4x zoveel verdien als haar, niet slecht voor iemand met een diplomaatje avondschool Syntra vs iemand met een master en ma-na-ma. :tongue:

Maar, net zoals @Horse hierboven, wat van mij is is van haar en omgekeerd. Wij maken daar dus geen onderscheid in, we staan er samen voor en gaan er samen door, als ik ooit door omstandigheden in moeilijk vaarwater kom zal ik ook op haar moeten rekenen, we schelen ook 6 jaar en zij zal trouwens dankzij haar 2 diploma's jaar na jaar meer gaan verdienen en ze heeft gewoon ook veel meer zekerheid.

Tot december 2021 ik, toen was het even gelijk (na verandering van werk van madam, ik heb wagen, zij iets meer bruto) en nu loop ik 5 indexatie's achter :p

Terug
Bovenaan