Wie verdient bij jou het meest?

Wie verdient in jullie relatie het meest?

• De man (werken beide voltijds)

Stemmen: 100 47,8%
  • De vrouw (werken beide voltijds)

Stemmen: 31 14,8%
  • De man (vrouw werkt deeltijds)

Stemmen: 43 20,6%
  • De vrouw (man werkt deeltijds)

Stemmen: 1 0,5%
  • Geen relatie/geen verschillend geslacht of andere geslachtelijke situatie :)

Stemmen: 20 9,6%
  • geen betekenisvol verschil

Stemmen: 14 6,7%

• Totaal aantal stemmers
    209
70% meer netto dan haar, en dat is exclusief de extra-legale voorwaarden gerekend zoals bedrijfswagen.
Ze doet soms wel flexijob dus dat maakt het verschil iets kleiner.

Ik verdien meer maar dat is voornamelijk omdat ik een mobiliteitsbudget heb (en dat is dus redelijk wat extra netto per maand) en zij een bedrijfswagen. Ter compensatie daarvan stort ik in een gemeenschappelijke spaarpot. Als ik dat verreken zullen we ongeveer gelijk verdienen, dus heb voor 'geen betekenisvol verschil' gekozen.

Vind ik wel makkelijk zo aangezien we ook alle kosten 50/50 dragen. Er is nooit een groot verschil in verloning geweest, maar ik plan wel op middellange termijn 4/5e te gaan werken (als man, dus over een paar jaar zal mijn vrouw meer verdienen).

Hier verdient de madam het meest, maar zij werkt meer dan voltijds (bijberoep) en ik gewoon voltijds (die optie staat er niet bij). Enkel met onze voltijdse job zou ik het meeste verdienen.

De vrouw, en veel (meer dan het dubbele). Dat ligt omdat ik onderbetaald ben (komt verandering in in 2023), en zij gewoon een heel goed betaalde job heeft. Maar bij mij is het op 40h/week en na 17h ook echt gewoon gedaan, zij werkt defacto 24/7, en redelijk wat meer dan 40h/week.

Kijken we zuiver netto dan verdien ik meer. Maar de echtgenote heeft een bijzonder succesvolle zaak en als we rekenen inclusief liquidatiereserves is zij zeker de grootverdiener.

Een situatie die ik niet kon ingeven in de poll:
  • Ik werk voltijds aan +- €2800 netto per maand als bediende.
  • Mijn vrouw werkt 4/5e aan +- €5000 netto per maand als zelfstandige.
Ik heb de poll ingevuld alsof mijn vrouw voltijds werkt, maar dan zou haar inkomen wel stijgen tot +- €6500 netto per maand.

Moeilijke situatie. Allebei hebben we een bv. Zij is arts ik heb een eigen bedrijfje met 10 werknemers.
Kijk je dan naar de EBITDA van de bedrijven of naar wat je jezelf uitkeert? :)

Moeilijke situatie. Allebei hebben we een bv. Zij is arts ik heb een eigen bedrijfje met 10 werknemers.
Kijk je dan naar de EBITDA van de bedrijven of naar wat je jezelf uitkeert? :)
Naar hoeveel je denkt waard te zijn op basis van de gegevens die je hebt.
Je uitkering zal vast niet het maximale zijn dat je kan uitkeren uit je bedrijf.
Ik zou denken dat je dan wel ruwweg kan inschatten wie het meeste waard is op financieel vlak.

Extra optie hier: De man (Man werkt deeltijds)

Ik werk 4/5 en verdien meer dan m'n vrouw die voltijds werkt.

Allebij voltijds.
Vriendin verdient netto 2.2x meer hier.
Ik heb wel bedrijfsauto & maaltijdcheques. Dat is er niet bijgerekend.

Als ik die 2 meetel aan enerzijds 130€/m maaltijdcheques en 400€/m auto, verdient ze 1.8 keer meer.

Zal ongeveer gelijk zijn denk ik. Wederhelft verdient tikje meer op maandbasis, maar mijn bonus ligt hoger + ik krijg al eens een onverwachte bonus ook.

Zij werkt wel een stuk minder, ook niet onbelangrijk!

Vrouw verdient 4100 bruto = 2500 netto
Ik 3200 bruto = 2200 netto.

Ieder kwartaal heb ik echter commisie dat varieert, maar gemiddeld ~ 5000 bruto = 2000 netto

Tot ik deze zomer van job ben veranderd had zij een stuk meer. Nu verdien ik het meeste… Voorlopig dragen we gelijk bij, maar dat zal nog wel veranderen :)

Terug
Bovenaan