Wie of wat verdient er nog schoon geld?

Ik zal het nog maar eens herhalen.
Voor de technisch onderlegden die graag 28 weken verlof willen, 70k + per jaar willen verdienen : de offshore wind business.
Kan vanaf een TSO diploma in de techniek.
Wel bij vermelden dat er ongeveer 24 weken niet thuis geslapen wordt. Hoewel ik in de beginjaren met de oude Esvagt boot nooit langer dan een week op zee ben gebleven.

Waar moet ik zijn?
Bij de fabrikanten Vestas of SiemensGamesa of bij de klanten Parkwind, Otary, C-power, etc.
Als je wat van hoogspanning kent kan je bvb ook kijken bij Muelhan of AllNRG.

Je moet wel wat karakter hebben. Als je hoogtevrees hebt of bang bent van water redt je het niet.
Ook een werkdag van 12 uur hoort erbij.

Bij de fabrikanten Vestas of SiemensGamesa of bij de klanten Parkwind, Otary, C-power, etc.
Als je wat van hoogspanning kent kan je bvb ook kijken bij Muelhan of AllNRG.

Je moet wel wat karakter hebben. Als je hoogtevrees hebt of bang bent van water redt je het niet.
Ook een werkdag van 12 uur hoort erbij.
Ik had meer hoogtevrees in de mast van mijn schoonma haar zeilboot dan op het dak van een V164. De veiligheid is toch enorm vond ik. Meest tricky is de transfer van ctv tot wtg bij slechter weer...

De slager hier in een typische Vlaamse gemeente moet volgens mij toch echt dik zijn boterham verdienen. Door thuiswerk kom ik daar op elk moment van de week, en nog nooit heb ik daar alleen gestaan.

De slager hier in een typische Vlaamse gemeente moet volgens mij toch echt dik zijn boterham verdienen. Door thuiswerk kom ik daar op elk moment van de week, en nog nooit heb ik daar alleen gestaan.
Vooral 2020 was een goed jaar maar dat heeft niets te maken met het feit dat mensen tijdens de corona niet met cash betaalden :)

Slagerij jos in Ninove doet het niet slecht BE 0859.656.560.
Daar sta je ook nooit alleen in de winkel.
Niet slecht zeg jij...

eigen vermogen winst schulden
2020-06-30 Jaarrekening (N) € 1,629,994 € 438,410 € 308,571

Zo zijn ze wel niet allemaal zunne.

Niet slecht zeg jij...

eigen vermogen winst schulden
2020-06-30 Jaarrekening (N) € 1,629,994 € 438,410 € 308,571

Zo zijn ze wel niet allemaal zunne.
Uiteraard, ik neem extreme voorbeelden.
Slagerij Vandycke op de Lippenslaan doet het ook niet slecht ; 0458.660.243

Slager is big business, maaaaaaaaar keihard werken. Meeste slagers zijn halve traiteurs. De tijd van een toog van 3 meter breed met wat vleeswaren is voorbij. Nu is een toog 10m breed. Een goeie slager is ook op zondag open, sommigen de hele dag...

Slager is big business, maaaaaaaaar keihard werken. Meeste slagers zijn halve traiteurs. De tijd van een toog van 3 meter breed met wat vleeswaren is voorbij. Nu is een toog 10m breed. Een goeie slager is ook op zondag open, sommigen de hele dag...
Mijn vader is slager geweest, mijn nonkel heeft altijd een slagerij gehad. Er is geld mee te verdienen (zoals met zoveel), maar je moet een serieuze initiële investering doen. Want het probleem van die "toog van 10m" zit em niet in het feit dat je nu meer vlees/keuze moet maken, maar dat je een veel grotere winkel nodig hebt en quasi onmiddellijk moet starten met personeel.
Klein starten en opbouwen, dat zit er eigenlijk niet meer in.

Een ander nonkel heeft een paar bedrijven die tomaten kweken en groenten inpakken (oa voor Lidl). Ik heb de boekhouding van 1 bedrijf gezien: 55 miljoen omzet en 1 miljoen winst per jaar. Niet slecht voor een bedrijf met enkel gezinsleden als aandeelhouder... (En dat is dus maar 1 van de 4 bedrijven, en dan hebben we het nog niet over marktwaarde van de bedrijven). Maar dat is dan weer na 40 jaar opwerken in de sector en slimme investeringen doen.

Als je deftig gerief hebt niet. Bij onze plaatselijke slager staat er dag in, dag uit een rij. Terwijl op nog geen 2 km een buurtslager, renmans en enkele warenhuizen zijn.

De kwaliteit is natuurlijk het belangrijkste. Maar ik denk dat in onze huidige drukke tijden het ook een rol speelt dat je in een supermarkt met grote versafdeling snel alles in één keer kan meenemen terwijl je voor een slager vaak nog moet omrijden en je er in veel gevallen zelfs niet kan parkeren. In tijden van thuiswerk waarin je door de dag makkelijk met de fiets of te voet om je dagelijkse portie vlees kan, dan is de slager natuurlijk wel de beste optie.

De ketens halen er imho de "zwakste" zelfstandigen uit, zeker bij die ambachtelijke beroepen zoals slager, bakker.

Een goeie ondernemende bakker zit op een goudmijn, zoals de bakker in de wijk van mijn ouders. Die laat het wel vrij breed hangen als je z'n instagram/twitter volgt.

Terug
Bovenaan