Wie of wat verdient er nog schoon geld?

Ja inderdaad en je als je weet dat bij sommigen meerdere 3assers in de hakseltrein zitten zijn dat enorme kapitalen die rondrijden.
De terugverdientijd is ook niet enorm.
Zo'n hakselaar bv. wordt deze periode een kleine 2 maanden gebruikt en in de mais een dikke 2 maanden.
plus dat die 3assers voor silage eigenlijk ook maar daarvoor kunnen gebruikt worden. Dat is dus meer dan de helft van uw kapitaal dat ge in een termijn van 4 maand per jaar moet proberen terug te verdienen. Enkel de tractoren kunt ge het jaar door gebruiken (maar als ge enkel loonwerk doet is dat dan een maand of 8, grondverzet kan het ganse jaar door maar dan moet ge bijna tractoren hebben enkel voor grondverzet aangezien je niet enkel die 4 maanden kan werken voor veel firma's, die verwachten dat je doorheen het jaar beschikbaar bent en niet enkel in de winter). Nee, van loonwerk zal je imo niet rijk worden (ik heb de kans gehad om een loonwerkbedrijf over te nemen maar heb wijselijk die kans laten voorbij gaan).

Ik kan u in elk geval bevestigen dat de verkaveling van ons huis gekocht is van een familie die hier vroeger een boomgaard hadden staan. En die boomgaard is dan verkaveld in 56 bouwgronden. Die allemaal tussen de 120k en 170k zijn gegaan.
Dus dat is een totaal van 8 miljoen euro he...

Als ge het geluk had dat u stukken verkaveld konden worden wel ja. Maar veel landbouwgronden liggen in agrarisch of zelfs beschermd natuurgebied en dat zou in geen honderd jaar bouwgrond geworden zijn.

Iemand die toevallig ooit een cremekar heeft gehad (of iemand kent) Ik versta niet hoe dat rendabel kan zijn. Het is meer dan de helft van het jaar slecht weer. De cremekar zelf is maar enkele weken per jaar dat die echt 's avonds kan rondrijden. Je hebt een vergoeding voor de chauffeur nodig, je hebt de kosten van de bestelwagen en diesel, je hebt de materiaalkost van het ijs etc.
Ik kan mij weinig slechtere zakelijke modellen bedenken eigenlijk.

Iemand die toevallig ooit een cremekar heeft gehad (of iemand kent) Ik versta niet hoe dat rendabel kan zijn. Het is meer dan de helft van het jaar slecht weer. De cremekar zelf is maar enkele weken per jaar dat die echt 's avonds kan rondrijden. Je hebt een vergoeding voor de chauffeur nodig, je hebt de kosten van de bestelwagen en diesel, je hebt de materiaalkost van het ijs etc.
Ik had van iemand gehoord dat die in het winter seizoen overschakelen op poffertjes/wafels.

En 's avonds? Ik zag die gewoon om 15u30 aan de basisschool staan. Pak dat er nog een school in de buurt is die om 16u sluit en dan doorkarren naar een secundaire school die om 17u uit is en je hebt al redelijk wat klantjes gezien denk ik..

Hier op de Zeedijk doet cremekot gouden zaken, je betaalt 2 euro per bol maar krijgt royaal veel ijs en geen brol. De uitbater heeft een BMI van 40 en schept goed door.

Hier op de Zeedijk doet cremekot gouden zaken, je betaalt 2 euro per bol maar krijgt royaal veel ijs en geen brol. De uitbater heeft een BMI van 40 en schept goed door.
Wat is de meerwaarde om het stuk in vet te vernoemen?
Ik koop mijn frieten ook niet per se bij een dikke uitbater :tongue:

De lokale kreemkar verkocht bollen. Alle soorten bollen. Ze zijn er voor veroordeeld.

In de winter overschakelen naar ijsverkoop in dozen/leveren aan restaurants/kerstbuches maken?

Er is zoveel meer in de ijsbusiness dan enkel rondkarren

EPB/Stabilisatiestudies/Veiligheidscoördinator/Ventilatieverslaggeving.

Iedereen die een bouwvergunning aanvraagt is verplicht beroep te doen op die diensten. En sommigen die wat geroutineerd zijn verdienen vlotjes veel geld met minimum aan inspanning.

EPB/Stabilisatiestudies/Veiligheidscoördinator/Ventilatieverslaggeving.

Iedereen die een bouwvergunning aanvraagt is verplicht beroep te doen op die diensten. En sommigen die wat geroutineerd zijn verdienen vlotjes veel geld met minimum aan inspanning.

Totaal niet.

Ik ben zelf EPB-verslaggever en ik twijfel heel hard om er in bijberoep mee te beginnen omdat de verdiensten echt niet hoog liggen. Hoeveel kost een standaard EPB-verslag tegenwoordig? € 800? Ruwweg het equivalent van nauwelijks 1 werkdag. Dat is om een ingenieursprofiel te betalen die:
- Van bij de ontwerpfase al vragen zal krijgen van bouwheer en architect om te bekijken wat haalbaar is qua E-peil, S-peil, etc. en wat niet
- Het tekenen van uw huis in SketchUp om met het 3D-model de volumes te bepalen, de oppervlaktes te bepalen van elk verliesoppervlak, om overstekhoeken van elk raam te gaan bepalen, enzovoort.
- Startverklaring opstellen
- Startverklaring indienen op de energieprestatiedatabank, laten ondertekenen door alle partijen, achteraan zitten, ... ken je dat
- Als je al spontaan alle stavingsstukken binnenkrijgt van de bouwheer en er niet achteraan moet zitten, dan moet je ze minstens allemaal controleren. Dus foto's, facturen, technische fiches, ... verifiëren.
- Overleg met ventilatieverslaggever
- Opstellen eindaangifte
- Indienen eindaangifte, opnieuw met wat administratie
- En dan heb ik het nog niet over een werfbezoek die strikt genomen niet verplicht is maar die je beter wel doet
- En dan heb ik het nog niet over de overheadkosten zoals een verzekering afsluiten om u in te dekken tegen beroepsrisico's en schadeclaims, de jaarlijkse verplichte bijscholing, enzovoort.

Neen, rijk zal je er niet van worden. Hoogstens een matige bijverdienste voor heel veel extra kopzorgen. Alleen al de gigantische hoeveelheid input die je moet verkrijgen van architect en bouwheer, waarvan die laatsten totale leken zijn en die bovendien door hun (ver)bouw(ing) al tot over hun oren in het werk zitten. Daar zie ik al tegenop qua kopzorgen en frustraties.

Laatst bewerkt:

JE kan lang rijden met een bestelwagen. Toch van de meeste van die cremekars dat ik zie, is toch maar een vrij oude cremekar.
Laat daar een jobstudent meerijden.
Ijsverkopers worden daarnaast forfaitair belast.

Om een keer een voorbeeldje te geven:
a) Confiserie, chocolade, biscuits, toffees, pralines (btw 6 %) De ontvangsten worden verkregen door de basiskostprijs van die producten te vermenigvuldigen met de coëfficiënt 1,40.
Frisco's, cornetto's,... dat valt daar ook hoogstwaarschijnlijk allemaal onder.

Denk niet dat de frisco's, cornetto's verkocht worden aan maar 1,4 de inkoopprijs :p.
Zoiets kost waarschijnlijk niet eens 1 euro per stuk en dat karretje aan de zee verkoopt ze niet aan 1,4euro :p

JE kan lang rijden met een bestelwagen. Toch van de meeste van die cremekars dat ik zie, is toch maar een vrij oude cremekar.
Laat daar een jobstudent meerijden.
Ijsverkopers worden daarnaast forfaitair belast.

Om een keer een voorbeeldje te geven:
a) Confiserie, chocolade, biscuits, toffees, pralines (btw 6 %) De ontvangsten worden verkregen door de basiskostprijs van die producten te vermenigvuldigen met de coëfficiënt 1,40.
Frisco's, cornetto's,... dat valt daar ook hoogstwaarschijnlijk allemaal onder.

Denk niet dat de frisco's, cornetto's verkocht worden aan maar 1,4 de inkoopprijs :p.
Zoiets kost waarschijnlijk niet eens 1 euro per stuk en dat karretje aan de zee verkoopt ze niet aan 1,4euro :p
Niet als men een vennootschap heeft.
En als hij alles x5 gaat verkopen, dan gaat zijn forfaitaire boekhouding verworpen worden bij controle hoor :)

HR freelancers. Veel korte vervangingen en zwangerschappen etc, om de 6 maand een nieuw projectje, maar de dag fees vind ik echt bijzonder hoog voor wat allerminst een knelpuntberoep hoeft te zijn.

HR freelancers. Veel korte vervangingen en zwangerschappen etc, om de 6 maand een nieuw projectje, maar de dag fees vind ik echt bijzonder hoog voor wat allerminst een knelpuntberoep hoeft te zijn.
Wat is een hoge fee?
En waarom zou dit geen knelpuntberoep moeten zijn?

Payroll is in alle geval een knelpuntberoep. De HR freelancers die dat type opdrachten kunnen zitten makkelijk aan de 600€. Je kan in een organisatie ook eens trachten het loon niet te betalen of geen personeelsadministratie te doen en zien wat er gebeurd.

De andere HR domeinen wss 550€-700€. Typische mid layer consultancy fees, niet?

Wat is een hoge fee?
En waarom zou dit geen knelpuntberoep moeten zijn?
1000/dag, vaak weinig toegevoegde waarde. Meestal werken zijn dan onder de Hr manager, maar wat moet die dan nog doen? Meestal zijn dat ook psychologen/pedagogen met een zeer zakelijke ingesteldheid. Moest zo eens solliciteren bij een ketelfabrikant met een konijn, oneindig lang aan het lijntje gehouden. Zogezegd altijd druk en nog geen tijd gehad om de kandidatuur te bekijken. Nadien meetings inplannen en uur voordien verplaatsen naar 3 dagen later om dan die dag uur voordien te cancelen.

Ik zal het nog maar eens herhalen.
Voor de technisch onderlegden die graag 28 weken verlof willen, 70k + per jaar willen verdienen : de offshore wind business.
Kan vanaf een TSO diploma in de techniek.

Terug
Bovenaan