Advocaten.
Het is een sector die ik totaal niet ken, maar ik snap de berichten soms niet van "helft van advocaten werkt onder minimumloon".
Een carrière als advocaat is niet zo lucratief als naar de buitenwereld toe lijkt. Meer zelfs: heel wat advocaten kunnen hun lidgeld van de balie niet betalen en verdienen net of zelfs minder dan het bestaansminimum. “Het is een taboe”, zegt Hugo Lamon van de Orde van Vlaamse Balies, in Knack...
www.nieuwsblad.be
Elke advocaat hier in de buurt (gewone standaard advocaten, totaal geen toppers) vraagt €100/uur voor de gewone zaken. En dit is puur het uurloon, alles qua brieven, verplaatsingen en kopies etc rekenen ze nog per stuk erbij aan. Dat voor m.i. eenvoudige zaken zoals eindscheidingen, contracten, huurgeschillen, onbetaalde facturen etc. Dit moet toch routine zijn op den duur die je met verstand op nul kan doen?
En bv. een verplaatsing naar de rechtbank rekenen ze aan meerdere klanten aan, zei
@cege onlangs nog in dit topic. Ik wil ook wel aan 300-400-500 euro per uur naar de rechtbank rijden
Ik ben erg benieuwd naar de input van iemand die er meer over kent!