Wat voor 'soort' IT'ers zijn er eigenlijk te weinig? Want ik blijf dat constant horen "ja, er zijn te weinig IT'ers", maar kan mij daar echt niks bij inbeelden. Kan mij toch moeilijk voorstellen dat het soort IT'er zoals er vroeger altijd ene in het school rondliep die alles regelde met de computers dat er van die de te weinig zijn.

Ik krijg (op linkedin) wel af en toe berichten van recruiters omdat die op de ƩƩn of andere reden denken dat ik een krak ben in machine learning. Ik vind dat altijd zo random. Maarja zoveel verschil tussen ML en econometrie steekt er nu ook weer niet.
Tja, zal wel zijn omdat gemeenten zich dan niks moeten aantrekken. Trafiroad (enfin, dat consortium daarrond) betaalt en installeert die camera's zelf (die toch wel duur zijn), regelt het onderhoud, etc. en heeft contractueel in de plaats dan een bepaald bedrag bij elke overtreding.
Dat is nog begrijpelijk vanuit het standpunt van gemeenten, want zij moeten niks doen en hebben toch een mooi extra inkomenstenbron.
Het rotte aan die contracten met Trafiroad is dat er blijkbaar ook zo van die clausules instaan is dat er voor zo'n trajectcontrole niks mag aangelegd worden dat de snelheid zou verlagen (geen vluchtheuvel, verkeersdrempels, bloembakken, etc.). Dus met andere woorden, de kans op te snel rijden moet zo groot mogelijk blijven. Ahja, het
zoontje van de Glenn moet toch geregeld een nieuwe auto krijgen eh.