Wie of wat verdient er nog schoon geld?

Het is ook nog nooit zo gemakkelijk geweest om grof geld te verdienen.

Durven doorvragen qua prijs, hard werken, en de juiste mensen aan boord hebben en de cash vliegt binnen.

Wij als familiale kmo hebben afgelopen boekjaar 1,5mil winst gedraaid. (vorig boekjaar bijna idem)
Wel 6/7 gewerkt, en helaas ook geen dagen van 8 uur.

Het bipolair gedrag van klanten/personeel moet je er wel bij nemen.
'hard werken'...de klassieker. Die kon niet ontbreken in het rijtje.

Als ge hard werkt zal je met een stiel altijd goed uw boterham verdienen.
Maar er zijn er teveel die te braaf zijn en ‘uurtje factuurtje‘ hanteren.
die bekijken iemand met een bachelor/master als kantoorslaaf,ze werken veel uren maar zijn wel ’vrij’ kwestie van perspectief...

de uitschieters die ik rond mij zie, bedrijf in occasiemachinehandel. 5~6 werknemers ,graafmachines oplappen en verkopen voor export/tuinaanleggers. 2,5 miljoen winst Jaarlijks.
ex klasgenoot die bso zelfs niet heeft afgemaakt. Heeft een Bedrijf in speciale bouwtechnieken met 10 werknemers, 1 miljoen euro winst jaarlijks. (Veegt ook overal zijn kl*ten aan)
klant van mij van net 30 jaar. Bouwaannemer spelen die eigen krotten ‘renoveert. 15 werknemers verdiend ook een paar honderduizend € winst per jaar.
Winst of omzet?

Heb dat topic hier eens doorbladerd. Allemaal heel ambitieus. En zelf maak ik me daar ook constant schuldig aan. Zoeken naar de heilige graal van onuitputtelijke weelde. Er is altijd dat duiveltje op mijn schouder dat meer wilt.

Dan komt het engeltje dat zegt: met hoeveel wil je eigenlijk op het einde van je leven eindigen?

Stel dat je altijd keihard hebt gewerkt (shiften, onnuttige dingen en diensten verpatst aan mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben,...)
Altijd maar meer willen verdienen, hogerop, eer, status, 'vrienden' de ogen uitsteken. Nooit genoeg.
Dan ben je *85 jaar met 2 miljoen euro op je rekening (met wat erfenissen erbij doch geen kinderen). Huis afbetaald.
En wat dan?

*in de veronderstelling dat je al zo oud wordt.

Laatst bewerkt:
Awww :)
*pat pat*

Good to see dat je het er verder dus gewoon mee eens bent; weer een misverstand de wereld uit geholpen.
Ehr...neen niet mee eens. Waaruit concludeer je dat?
Herformuleer je vorige reactie anders eens op een goeie manier...zal dan zien wat ik er mee doe.

Heb dat topic hier eens doorbladert. Allemaal heel ambitieus. En zelf maak ik me daar ook constant schuldig aan. Zoeken naar de heilige graal van onuitputtelijke weelde. Er is altijd dat duiveltje op mijn schouder dat meer wilt.

Dan komt het engeltje dat zegt: met hoeveel wil je eigenlijk op het einde van je leven eindigen?

Stel dat je altijd keihard hebt gewerkt (shiften, onnuttige dingen en diensten verpatst aan mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben,...)
Altijd maar meer willen verdienen, hogerop, eer, status, 'vrienden' de ogen uitsteken. Nooit genoeg.
Dan ben je *85 jaar met 2 miljoen euro op je rekening (met wat erfenissen erbij doch geen kinderen). Huis afbetaald.
En wat dan?

1) Doorbladerd
2) Zo'n houding als die van u komt bij mij over van "ik zoek een smoesje om mijn eigen situatie goed te praten."
3) Je zal het misschien niet geloven, maar sommige mensen werken niet alleen voor het geld. Ik heb zelf het geluk dat ik goed m'n kost verdien dus ik heb misschien gemakkelijk praten, maar er zijn ook mensen die hun job graag doen. Ja zo'n mensen bestaan en ik ben zo iemand. Dat wil niet zeggen dat ik niet graag verlof neem, maar dat wil zeggen dat ik voldoening uit mijn job haal en hoop een bepaalde meerwaarde te kunnen creëren voor mijn klanten. Als ik daar nog een mooie som geld voor krijg wordt het helemaal leuk.
4) "En wat dan?". Wel hopelijk heb je toch ergens nabestaanden tegen dan. Zelfs als het geen kinderen zijn heb je vast wel een nichtje of een neefje wat je gelukkig kunt maken met een stuk erfenis. En als zelfs dat niet is zijn er nog genoeg goede doelen om aan te schenken.
5) Je mist het punt: het gaat er ook niet om om de rijkste op het kerkhof te worden. Het gaat erom dat je de dingen kon doen in jouw leven die voor u belangrijk zijn. Misschien is dat veel leren, misschien is dat veel reizen, misschien is dat veel gamen, misschien is dat veel sporten, misschien is dat een oldtimer, misschien is dat gastronomie,... Het kan vanalles zijn. Als je én al die activiteiten kunt doen die je graag doet buiten uw werk én dan nog 2 miljoen overhoudt dan heb je 't wel heel goed gehad.
6) De heilige graal van onuitputtelijke weelde bestaat niet. Werk hard, profiteer tussendoor. Verbeter u wanneer mogelijk. Zoek u een richting waar de vraag enorm groot is en het aanbod enorm klein. In mijn eigen situatie is dat cybersecurity: met een dikke 3,5 miljoen aan openstaande vacatures wereldwijd is er werkzekerheid genoeg en het aanbod is in verhouding heel erg laag.

Laatst bewerkt:
Heb dat topic hier eens doorbladert. Allemaal heel ambitieus. En zelf maak ik me daar ook constant schuldig aan. Zoeken naar de heilige graal van onuitputtelijke weelde. Er is altijd dat duiveltje op mijn schouder dat meer wilt.

En wat dan?

Het meest beledigende aan deze post is het feit dat je ervan uitgaat dat we gaan werken puur en alleen voor geld.

En dat zegt meer over u dan iets anders.

FYI, ik ben Freelance IT'er gespeciaseerd in grote netwerken (lees nationale netwerken en internet service providers) en cybersecurity.

Als ik er niet voor betaald zou worden, zou ik er ook (wss nog veel harder) mee bezig zijn. Ik moet mezelf soms stoppen s'avonds. De partner, hond en het leven bestaan ook.

Maar... als ik terwijl ik mijn goesting doe toch ferm per dag kan aanrekenen, ga ik het meepakken.

Ik moet echt zeggen vroeger moest ik serieus krabben, elke cent twee keer omdraaien maar nu ik een beetje ruimer zit is echt wel aangenaam. Ge slaapt toch wel een pak beter als ge weet ik kan financieel tegen een stootje.

Eerste drijfveer van mij is gewoon: genoeg hebben.

Onderschat wel niet hoe duur de machines zijn. Beetje rupskraan kost 160 000. ex btw. grijper + graafbakken nog eens 30-40K erbij.
Vrachtwagen/opligger 150 000ex btw. (je hebt 1 nodig voor containers, en 1 opligger voor grote hoeveelheden puin af te voeren.
Is er iets kapot gaat aan een kraan is 5000€ kosten wel doodnormaal.
Banden voor zulke spullementen: 10k. Een tractor die ietwat kracht heeft om genoeg ton puin weg te krijgen kan al vlug 150k zijn.

On topic: top tech bedrijven in de US:
- www.tiktok.com/@ammmmy11/video/7130053702756470062 (fyi, boven staff zit meestal nog principal en distinguished)
- www.tiktok.com/@ammmmy11/video/7054309255540690222
550k on payroll is gewoon insane. (Snapt ge ook wel de context van tech lay-offs nen tijd geleden)

Iets meer "properdere" source:
Als ge de lonen ziet van ne Netflix: https://www.levels.fyi/companies/netflix/salaries
Visa, entry 115k, nog groen achter de oren van de schoolbanken: https://www.levels.fyi/companies/visa/salaries

Laatst bewerkt:
Ik moet echt zeggen vroeger moest ik serieus krabben, elke cent twee keer omdraaien maar nu ik een beetje ruimer zit is echt wel aangenaam. Ge slaapt toch wel een pak beter als ge weet ik kan financieel tegen een stootje.

Eerste drijfveer van mij is gewoon: genoeg hebben.

Banden voor zulke spullementen: 10k. Een tractor die ietwat kracht heeft om genoeg ton puin weg te krijgen kan al vlug 150k zijn.

On topic: top tech bedrijven in de US:
- www.tiktok.com/@ammmmy11/video/7130053702756470062 (fyi, boven staff zit meestal nog principal en distinguished)
- www.tiktok.com/@ammmmy11/video/7054309255540690222
550k on payroll is gewoon insane. (Snapt ge ook wel de context van tech lay-offs nen tijd geleden)

Iets meer "properdere" source:
Als ge de lonen ziet van ne Netflix: https://www.levels.fyi/companies/netflix/salaries
Visa, entry 115k, nog groen achter de oren van de schoolbanken: https://www.levels.fyi/companies/visa/salaries
Maar van welke schoolbanken moet je komen? Al degene die ik ken die gestart zijn bij FAANG waren al bij de betere in de burgie opleidingen.

Ik pleit dan ook niet voor dat af te schaffen ofzo maar ouders mogen wel wat meer realisme aan de dag leggen en wat minder kinderen pushen naar een zo hoog mogelijk diploma. Technische richtingen, blue collar en handenarbeid moeten gewoon terug meer waardering krijgen. De diplomainflatie moet teruggedraaid worden. Nu heb je teveel mensen in het hoger onderwijs die daar eigenlijk niet wensen te zijn maar er toch zitten omdat men dat van hun verwacht.
Het soort werk dat je wil doen heeft veel meer met karakter te maken dan met intelligentie.

Vandaag in aanraking gekomen met de nalatenschap van Willy Michiels - iedereen weet dat die goed verdient heeft maar wat ik heb gezien is ronduit megalomaan, te zot voor woorden …

Om maar iets te zeggen: een compleet gareel voor een zesspan… in 24 karaat goud en 250 Porsche tractoren …

Terug
Bovenaan