whisk(e)y topic

Ik kan deze ook aanraden :
 
Ik kan deze ook aanraden :
+1
beste fles die je kan kopen voor €50 is Oban 14y, mijn favoriete whiskey tot nog toe!

stukje goedkoper (€35) en komt qua smaak heel fel in de buurt van Oban is Cragganmore 12y, ook zeer goed!

Maar zoals reeds gezegd, dit is zeer persoonlijk en alles hangt er vanaf wat die persoon graag drinkt. Als het een allround whiskey drinker is doe je met bovenstaande nooit iets verkeerd in mijn ogen.
 
Mijn fles Port Charlotte heavily peated 10 yo is bijna op. Binnenkort eens uitkijken naar iets nieuw, hoewel die Port Charlotte verdomd lekker is.
 
Het is nog eens tijd om mijn dankbaarheid aan mijn echtgenoot te tonen. Hij is een “beginnende” whiskey drinker, heeft al hard genoten van die Gouden Carolus blaasveldbroek en Glendronach 12. Glenlivet 12 geraakt hier niet snel leeg want die vindt hij te geparfumeerd. Iemand een suggestie?
 
de Kilchoman Machir Bay is een goede en betaalbaar voor een "beginner", licht gerookt zoals de GC Blaasveldbroek
 
Iemand aanraders voor Whiskey tastings? Mireaus heb ik al aangeraden gekregen, maar mochten er nog mensen tips hebben, graag!
 
Ik heb nog een bon van €90 liggen bij een drankenspeciaalzaak. Toch ook weer eens een goede whisky kopen. 1 dure of 2 middenklassers.
 
Ik heb nog een bon van €90 liggen bij een drankenspeciaalzaak. Toch ook weer eens een goede whisky kopen. 1 dure of 2 middenklassers.
1 dure! Gewoon omdat je dan eens een fles koopt die anders misschien te duur is.
Ik heb hier ooit eens een fles liggen gehad van €140. Gekregen bij speciale gelegenheid, anders zou ik het er vermoedelijk niet aan geven. Maar verdomd toch, 21 jaar is een goeie leeftijd :)
 
Ik niet direct nee, maar ik drink niet zoveel whisky de laatste jaren. Wel last van mijn maag, als ik als eens eraan begin, is het meestal in de winter (kerstvakantie is ideaal) en dan drink ik gemakkelijk wel een whisky of 3-4. Nadat ik al begonnen ben met een paar trappisten :unsure:
Whisky katers zijn daarom ook de ergste imo. (hoe donkerder de dranken, hoe erger de kater zeggen ze toch?)

Heb opmerkelijk minder last de dag erna als ik het bij wodka,gin,cava houd
Ik ben veel frisser als ik whisky drink. Waarschijnlijk omdat dat meer op 't gemak is.

Natuurlijk, als je 3-4 zware bieren binnen kapt, 6 pinten, nen irish coffee en dan 3 whisky's. Dan heb ik ook een kater.
 
Gisteren The Balvenie, 14y, Caribbean Cask gekregen. Ideaal voor wanneer je niet kan kiezen tussen whisky-cola en een rum-cola!
Heel zacht, zoet en fruitig.

28493.jpg
 
Heeft men hier ervaring met bourbon, meerbepaald Blanton en Woodford Reserve?
Ik heb al een paar keer op 't punt gestaan om een Blanton te bestellen omdat men er op Reddit nogal lyrisch over is (het is dan ook een Amerikaanse whiskey). Toch heb ik zo mijn twijfels of ik toch niet gewoon beter een single malt koop dan maar ik probeer eigenlijk wel af en toe graag eens iets nieuws.
 
Heeft men hier ervaring met bourbon, meerbepaald Blanton en Woodford Reserve?
Ik heb al een paar keer op 't punt gestaan om een Blanton te bestellen omdat men er op Reddit nogal lyrisch over is (het is dan ook een Amerikaanse whiskey). Toch heb ik zo mijn twijfels of ik toch niet gewoon beter een single malt koop dan maar ik probeer eigenlijk wel af en toe graag eens iets nieuws.

yup Blantons SFTB is uitmuntend. Helaas zijn de prijzen de laatste jaren sterk gestegen door Europeanen die alles opkopen om dan door te verkopen aan Amerikanen. Blantons SFTB is nl. niet verkrijgbaar in N-Amerika. Vroeger kocht je die voor 65-70eur. Nu helaas voor een pak meer. Maar voor mij toch 1 van de topbourbons op de markt. Ik heb ooit eens een sbs gedaan met een George T Stagg 2014 en de Blantons moest niet onderdoen.

Woodford reserve zou ik links laten liggen, vrij saaie bourbon imo.
 
Terug
Bovenaan