Album of the week Wet Leg - Wet Leg

Strijkijzer

Event Crew
Het was deze keer erg lastig om te kiezen voor mij. Lang getwijfeld tussen verschillende platen en eigenlijk ben ik nog steeds aan het twijfelen. Maar eigenlijk is er maar 1 goede keuze voor mij. Een beetje mijn ontdekking van 2022. Gewoon ontwapenende indierock zonder al te veel gezever, leuke lyrics én met grappige videoclips. Dat past wel bij mij denk ik dan. Wet Leg bestaat eigenlijk nog maar enkele jaren en dit is dan ook gewoon hun debuutplaat. Leuk om op te dansen en om mee te zingen ook.

Ik ben ze alvast gaan kijken op Pukkelpop en ben volledig weg geblazen. Ook echt een toffe live band :D

Ook nog vergeten te vermelden maar volgende vrijdag spelen ze in den Trix!

Voila, hierbij wat leuke clips en het album enal, enjoy!





 
Ik denk dat ik even "my loudest scream" liet vallen toen ik dit als keuze zag.

Wet Leg is gewoon speelse indie die live nog een stuk beter werkt dan op plaat. Een band die duidelijk ook matuurder wordt als je hun huidige optredens vergelijkt met de onervaren chaos van het begin. Hun nieuwe nummers die ze mondjesmaat live spelen nu doen trouwens het beste vermoeden voor de opvolger van dit leuke plaatje.
 
Een album over de zoomers van nu (of hoe noemen ze die?) en hun problemen. Is dat het kort samengevat?

Eerste nummer gaat over niet weten wat het verschil is tussen verliefdheid en ziek / lui zijn.
'Chaise Longue': aandacht vragen voor een slecht cijfer en als resultaat lekker luieren.
Jaloezie - gulzigheid - korte aandachtspanne in 'Angelica'.
Alles gaat te snel richting volwassenheid met geveinsde interesse in het vierde lied.
'Wet Dream': verwarde dertiger geilt op een tiener en de tiener houdt ervan. Wel de standout vh album.

Moet ik nog doorgaan?
Liefdesproblemen - walging - transseksuelen / interseks (of weetikveelwat) - drugs - rare afspreekplekken - luxe-issues - depressie.
Dat er überhaupt nummers worden geschreven over de smartphone-generatie is geen goede evolutie in de muziek.

Bovenstaande is geen kritiek. Het is dat typische ogenrollen bij iemand, die niet goed begrijpt wat er mis is met die generatie :tongue:.
Net zoals de mensen, die tien jaar meer op hun teller hebben dan ons.
Hoor tevens gelijkenissen met Kero Kero Bonito, dus me likey ;).

Deckard schreef het al, maar ik complementeer je keuze met zijn woorden.
Het eerste album in de AOTW tot dusver in deze stijl?

Voor mij iets te druk/chaotisch bij momenten.
Ze switchen iets te veel van rustig naar rock en terug binnen 1 song.
Hierdoor halverwege het album gestopt met luisteren.
Opdracht geslaagd van de band!
 
On the chaise longue all day long. :coolbrows:
Heerlijke htijes.
't Zal wel zijn!

Klinkt goed. Fris en fruitig.
Jup, vind het zelf ook heel fris klinken. 'T is eens wat anders vind ik.

Voor mij iets te druk/chaotisch bij momenten.
Ze switchen iets te veel van rustig naar rock en terug binnen 1 song.
Hierdoor halverwege het album gestopt met luisteren.
Jammer, maar ik begrijp wel dat het niet voor iedereen is. Toch merci om tot op de helft te geraken!

Ik denk dat ik even "my loudest scream" liet vallen toen ik dit als keuze zag.

Wet Leg is gewoon speelse indie die live nog een stuk beter werkt dan op plaat. Een band die duidelijk ook matuurder wordt als je hun huidige optredens vergelijkt met de onervaren chaos van het begin. Hun nieuwe nummers die ze mondjesmaat live spelen nu doen trouwens het beste vermoeden voor de opvolger van dit leuke plaatje.
:love::love::love:

Een album over de zoomers van nu (of hoe noemen ze die?) en hun problemen. Is dat het kort samengevat?
Zover had ik er nog niet over nagedacht :unsure:

Maar net zoals in de foto challenge threads, leuke analyses weer :tongue:
 
Een album over de zoomers van nu (of hoe noemen ze die?) en hun problemen. Is dat het kort samengevat?

Eerste nummer gaat over niet weten wat het verschil is tussen verliefdheid en ziek / lui zijn.
'Chaise Longue': aandacht vragen voor een slecht cijfer en als resultaat lekker luieren.
Jaloezie - gulzigheid - korte aandachtspanne in 'Angelica'.
Alles gaat te snel richting volwassenheid met geveinsde interesse in het vierde lied.
'Wet Dream': verwarde dertiger geilt op een tiener en de tiener houdt ervan. Wel de standout vh album.

Moet ik nog doorgaan?
Liefdesproblemen - walging - transseksuelen / interseks (of weetikveelwat) - drugs - rare afspreekplekken - luxe-issues - depressie.
Dat er überhaupt nummers worden geschreven over de smartphone-generatie is geen goede evolutie in de muziek.

Bovenstaande is geen kritiek. Het is dat typische ogenrollen bij iemand, die niet goed begrijpt wat er mis is met die generatie :tongue:.
Net zoals de mensen, die tien jaar meer op hun teller hebben dan ons.
Hoor tevens gelijkenissen met Kero Kero Bonito, dus me likey ;).

Deckard schreef het al, maar ik complementeer je keuze met zijn woorden.
Het eerste album in de AOTW tot dusver in deze stijl?


Opdracht geslaagd van de band!
Ik ben nu wel benieuwd naar je leeftijd. :unsure:

En waarom is schrijven over gen z geen goede evolutie in de muziek? Klinkt als iemand die destijds zei dat punk geen muziek is. :tongue:
 
Wet Leg :love: Grote fan van dit album. Ik zou ze graag eens live zien, maar voor de een of andere reden gemist dat ze deze week in de Trix staan. Met 900 (!) anderen die een ticket zoeken op ticketswap zal het voor een andere keer zijn vrees ik.
 
'Chaise Longue': aandacht vragen voor een slecht cijfer en als resultaat lekker luieren.
volgens mij doen ze toch iets anders dan 'luieren' in die heerlijke chaise longue

'Is your muffin buttered?/Would you like us to assign someone to butter your muffin?'
'I went to school and I got the Big D'
'you should be horizontal now'

:unsure:

Topschijf idd
Jammer genoeg ook geen tickets voor Trix, maar wel voor Harry Styles, voor wie ze het voorprogramma spelen volgend jaar
 
volgens mij doen ze toch iets anders dan 'luieren' in die heerlijke chaise longue

'Is your muffin buttered?/Would you like us to assign someone to butter your muffin?'
'I went to school and I got the Big D'
'you should be horizontal now'
Dat is een Mean Girls referentie, geen idee hoe ik dat weet!

Ik denk dat dit de meest recente release is van de twee AOTW jaargangen? Eigenlijk nog wel tof om een nieuwe band wat in de spotlight te zetten, vreemd genoeg zou dat ook niet meteen in mij opgekomen zijn en zoek ik ook meer tussen oudere favorieten voor kandidaten.

Ik vind dit dus ook een heel toffe plaat, veel beluisterd toen die pas uit was. Dat was in de lente geloof ik, ideaal voor deze muziek. Sindsdien een beetje ondergesneeuwd door de vele, vele andere albums dit jaar dus leuk om Wet Leg voor het eerst in vele weken nog eens te horen. Dit album is geproducet door Dan Carey, iemand die bijna alle jonge hippe bands uit de UK onder z'n vleugels genomen heeft (oa Fontaines DC, black midi, Squid en Goat Girl). Wet Leg is veruit de meest catchy band van die lichting. Een beetje een mix van post-punk en power pop, dat laatste omdat ze weten hoe ze een hook moeten schrijven. Ben ook benieuwd naar hun nieuw album, dat zou al af moeten zijn maar gaat wrs niet snel verschijnen.
 
En waarom is schrijven over gen z geen goede evolutie in de muziek? Klinkt als iemand die destijds zei dat punk geen muziek is. :tongue:
Het zal liggen aan die 84-jarige hersenen.
Evengoed vind ik het best wel oké na enkele jaren.
De populaire muziek van vijftien jaar terug was hetzelfde. Bij regenval neurie ik soms een keer 'Umbrella' van Rihanna :help:.
Wie zondigt zich hier niet aan?

Het heeft tijd nodig om geapprecieerd te worden.
Wie weet wordt deze band dé maatstaf in de toekomst voor gen Z.
Ik gun het ze alvast.
 
Er blijkt een Soulwax remix te zijn. Geblinddoekt had ik er geen jaar op kunnen plakken 2005-nu, het is zeker te smaken, ik verlies mijn geduld niet zoals bij Built To Spill. Zal wel eens langs StuBru gepasseerd zijn op de autoradio... Den hoek af van bvb. The Breeders zit er niet in, of de suits bij het platenlabel vroegen om het toegankelijk te maken of de band zelf heeft die smaak. Too Late Now klinkt ze beetje als Billie Eilish, andere tracks dan weer niet. In de many shades of indierock niet volledig mijn ding.
 
Fris en fruitig is ook hetgeen in mijn opkomt en blijft hangen. Origineel is het niet, maar het is wel goed gebracht. Soms hoor ik wat tante PJ, Breeders en zelfs Courtney Love. De toonloze zang heeft iets sexy.
Maar om met een mindere positieve noot te eindigen ; ik weet niet of dit de tand des tijds zal doorstaan. Dat zal ervan afhangen hoe ze gaan evolueren.
 
Fris en fruitig is ook hetgeen in mijn opkomt en blijft hangen. Origineel is het niet, maar het is wel goed gebracht. Soms hoor ik wat tante PJ, Breeders en zelfs Courtney Love. De toonloze zang heeft iets sexy.
Maar om met een mindere positieve noot te eindigen ; ik weet niet of dit de tand des tijds zal doorstaan. Dat zal ervan afhangen hoe ze gaan evolueren.
Hier kan ik me wel in vinden.
Aangenaam om naar te luisteren, maar verder niet veel meer om erover toe te voegen.
 
Terug
Bovenaan