Album of the week Wet Leg - Wet Leg

Leuke tip. Modern, misschien qua stijl niet het wiel uitgevonden maar wel fris en tof gebracht, en ook vrij catchy met een goede vibe. Ik vind het aangenaam wegluisteren. Ik heb natuurlijk wel een zwak voor vrouwenstemmen, dus dat helpt hier zeker.

Op het nederlandse forum thematisch gerelateerd aan football manager, doe ik soms mee aan de song contests (wat in de werkelijkheid vaak een indiefestijn is) en quasi elk nummer van dit album had wel hoog in de punten geëindigd in elke editie, dus dan zit het hier wel goed. Tof album dus, één van de betere van dit jaar zover denk ik.

Band en zogezegde (hype) is wel volledig aan me voorbijgegaan, nooit gehoord van dit, zowel qua naam als de muziek zelf.

8/10.

Het heeft tijd nodig om geapprecieerd te worden.
Wie weet wordt deze band dé maatstaf in de toekomst voor gen Z.
Ik gun het ze alvast.
Ik weet het niet. Ze zijn nog niet zo bekend denk ik? In mijn discord groep waar wel wat zoomers actief zijn zag ik juist dat ik de eerste ben die naar ze luistert. Maar dat kan toeval zijn (en de steekproef is ook niet zo groot natuurlijk). Kan ook meer te maken hebben met internet vs niet internet. Maar op de zoomerinternetgeneratie is dit niet bekend lijkt mij, anders zou ik er al van gehoord hebben.

Een album over de zoomers van nu (of hoe noemen ze die?) en hun problemen. Is dat het kort samengevat?

Eerste nummer gaat over niet weten wat het verschil is tussen verliefdheid en ziek / lui zijn.
'Chaise Longue': aandacht vragen voor een slecht cijfer en als resultaat lekker luieren.
Jaloezie - gulzigheid - korte aandachtspanne in 'Angelica'.
Alles gaat te snel richting volwassenheid met geveinsde interesse in het vierde lied.
'Wet Dream': verwarde dertiger geilt op een tiener en de tiener houdt ervan. Wel de standout vh album.

Moet ik nog doorgaan?
Liefdesproblemen - walging - transseksuelen / interseks (of weetikveelwat) - drugs - rare afspreekplekken - luxe-issues - depressie.
Dat er überhaupt nummers worden geschreven over de smartphone-generatie is geen goede evolutie in de muziek.

Bovenstaande is geen kritiek. Het is dat typische ogenrollen bij iemand, die niet goed begrijpt wat er mis is met die generatie :tongue:.
Ik ga geen generatie-oorlog starten, maar persoonlijk heb ik wel meer gemeen met zoomergeneratie dan millennials, heb ik het gevoel. Ik heb ook ja qua muziek de 2000s niet echt meegemaakt, en in 2009-2010 was het tijdperk van naughties zo goed als over, en kwam EDM/dnb/dubstep enzovoort op. In die tijd luisterde ik ook nog veel naar commerciële muziek. Maar nu heb ik meer een soort van alt-zoomer smaak maar probeer wel gevarieerd te luisteren, wat niet altijd lukt, maar ik doe mijn best.

Ik denk dat dit de meest recente release is van de twee AOTW jaargangen? Eigenlijk nog wel tof om een nieuwe band wat in de spotlight te zetten, vreemd genoeg zou dat ook niet meteen in mij opgekomen zijn en zoek ik ook meer tussen oudere favorieten voor kandidaten.
Ik heb ook een album van 2022 aangeraden maar die was eerder gereleased dan deze. Maar op zich vind ik het wel tof dat er ook wat nieuwe muziek passeert, om een keer iets in de spotlights te zetten, dat mag wel. Alles kan, alles mag.

Mean Girls, trouwens oprecht een supergoede film
 
Ik weet het niet. Ze zijn nog niet zo bekend denk ik? In mijn discord groep waar wel wat zoomers actief zijn zag ik juist dat ik de eerste ben die naar ze luistert. Maar dat kan toeval zijn (en de steekproef is ook niet zo groot natuurlijk). Kan ook meer te maken hebben met internet vs niet internet. Maar op de zoomerinternetgeneratie is dit niet bekend lijkt mij, anders zou ik er al van gehoord hebben.
zijn toch al vrij bekend denk ik. gaan oa ook mee met Harry Styles op tour, dan is het hélemaal vertrokken denk ik.
De interesse op Ticketswap voor hun optreden in de Trix paar weken geleden was ook vrij groot
 
Sound doet me wat denken aan een mix van Peaches, The Ting Tings en Cansei de ser Sexy maar dan met een hipster sausje overgoten. Denk ook wel plezanter om naar te kijken dan om naar te luisteren, wat helemaal geen straf was laat dat wel wezen. Klonk allemaal aangenaam in de oren.
 
Ik weet het niet. Ze zijn nog niet zo bekend denk ik? In mijn discord groep waar wel wat zoomers actief zijn zag ik juist dat ik de eerste ben die naar ze luistert. Maar dat kan toeval zijn (en de steekproef is ook niet zo groot natuurlijk). Kan ook meer te maken hebben met internet vs niet internet. Maar op de zoomerinternetgeneratie is dit niet bekend lijkt mij, anders zou ik er al van gehoord hebben.
Evengoed komt er een of andere influencer met een idee af en gebruikt die een nummer van hen en zijn we weer vertrokken voor tachtigduizend kopie-filmpjes en wordt Wet Leg populair(der).
Al moet ik gegeneerd kleur bekennen en had ik bij het toevallig bekijken van zo'n filmpje in het verleden, via 'Hard Times' het album 'After Laughter' leren kennen van Paramore en heb daar geen greintje spijt van gehad.
 
Nadeel aan wat AOTW achterstand opgebouwd te hebben is dat veel hier al gezegd is. Niettemin heb ik deze ook eens kunnen opleggen. Alé, ik had het album al eerder dit jaar bij release al leren kennen. Na enige tijd tussen is mijn eindoordeel niet teveel veranderd.

Dit is een stijl waar ik niet teveel meer naar terug grijp tijdens mijn luistersessies, maar vroeger zou ik hier wild van zijn geweest. Nu is het wat te licht voor mij.

Maaar! Nooit rouwig om één van de singles te horen passeren op radio1 of zeker iets wat ik probeer mee te pikken op een verloren moment tijdens een festival. In die context heeft het zeker een plaats.

Ze lijken in de teksten ook meer substantie te hebben dan de Franz Ferdinands van vroeger.

De Soulwax remix waar de vrt van dacht dat het een Grammy zou binnen halen is echter maar matig. Die zijn imo over hun hoogtepunt
 
Laatst bewerkt:
Wet Leg, de naam zei me niets. Na het beluisteren van de plaat toch tot de vaststelling gekomen dat er wat deuntjes tussen zaten die me bekend in de oren klonken; meerbepaald Wet Dream en Ur Mom. Geen slechte nummers maar echt blijven plakken, dat zat er dus niet in.

Dat vat het hele album voor samen: toffe frisse plaat, die net lang genoeg duurt. Na een uur zou ik het wel beu geraken maar nu is het een vrij snel en fris tussendoortje met veel variatie in. Het catchy Chaise longue, het speelse Ur Mom, het iets zwaardere Oh No, het zweverige Supermarket..
Er zijn wel wat nummers in mijn random playlist beland, dus die passeren zeker nog wel eens. En wanneer dat gebeurd zal ik er nog eens met een grote grijns naar luisteren (Chaise longue, I'm looking at you) maar de kans dat ik deze nog eens op leg is eerder laag.
 
Ik had er al wel eens een paar deuntjes van gehoord, maar nu dus de tijd genomen om het album te beluisteren en het is een dubbeltje op zijn kant. Luistert vlot weg, maar om nu te zeggen dat ik omver ben geblazen? Nee.
 
Jammer dat ik zo weinig te zeggen heb over een album waar ik met veel plezier vaak naar gelusiterd heb, Chaise Longue zelfs in mijn laatste favourite tracks playlist gezet!
 
Terug
Bovenaan