Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Is het eigenlijk echt horror?
Tot nu toe (aflevering 3) is de horror ver te zoeken, maar er is wel een zekere suspense die alomtegenwoordig is. Maar het is echt wel slow-burn tot en met, en ik heb het gevoel dat het nog echt op gang moet komen (wat ik niet als kritiek bedoel, want qua pacing zit het goed imo).

3de ep van Foundation.
Ik vond de eerste 2 eps best boeiend. Maar na deze ep weet ik niet goed wat te denken. Komen ze nog terug op de gigantische cliffhanger op 't einde van ep 2? Of was het de bedoeling om daar eigen conclusies uit te trekken? Gewoon verder kijken zeker.

Aflevering 4 van Midnight Mass achter de rug, en dat voelde als een kantelpunt. Denk dat het nu effectief meer richting horror zal evolueren.

This is us S4. Best goed, ondanks de BLM en gendershit die in uw keelgat worden gepropt. Bij aanvang van elk seizoen denk ik dat ze hun niveau niet gaan kunnen aanhouden, maar tot nu toe zijn ze er in geslaagd.

Ik begrijp de hype rond Squid Game ook niet. Ik ben beginnen kijken en het is niet dat het concept zo geniaal origineel is. battle royal deed het, maar dan vele male rauwer en beter. Alice in Borderland pikte het en deed er iets goed mee. Nu doet Squid game het nog eens over, maar met niks vernieuwend of beter imo. Zit 3 afleveringen ver en heb de 2de als 10 min doorgespoeld omdat het allemaal zo voorspelbaar was. Ik ga deze zeker afkijken want het is wel amusant met momenten, maar hoe je dit in Godsnaam het beste seizoen kan noemen blijft mij een raadsel. Op geen enkel punt verrast deze serie, buiten dat het een ander taaltje is en dat is voor het internet blijkbaar voldoende om 3 sterren meer te krijgen.

Ben in tussentijd SuperStore aan het kijken. Licht verteerbare comedy over werknemers in een super keten. Op geen enkel moment kan je zeggen dat dit een goede serie is, maar het kijkt ontspannend weg, de characters doen hun job goed en heb al paar keer kunnen lachen dus 7/10 would recommend als je bagger als Friends ook leuk vond.

Ik zit 4 afleveringen ver bij Squid Game. En inderdaad, voorspelbaar maar amusant, ik blijf wel met plezier verder kijken.
Maar ja, om dit te bestempelen als beste seizoen ooit van een serie, moet je goed bezopen zijn :p

Nog niet op de Squid Game-trein gesprongen, maar die superlatieven als "beste seizoen ooit" is marketingpraat. Het breekt alleszins records, dus slecht zal het niet zijn.

Gisteren aflevering 1 van Midnight Mass gezien, enjoyed! Als ik de hele serie goed zou vinden, ga ik Flanagans Haunting of Hill House nog eens een kans geven.

Gisteren aflevering 1 van Midnight Mass gezien, enjoyed! Als ik de hele serie goed zou vinden, ga ik Flanagans Haunting of Hill House nog eens een kans geven.
Hill House is écht wel een topper imo, en vind ik Flanagans beste werk.
Bly Manor vond ik een teleurstelling, en Midnight Mass een return to form. De trage opbouw en sfeer vind ik heel geslaagd.

Ditto. Een zalige slowburner.

Eergisteren ben ik ook met deze reeks begonnen en ik heb al 4 afleveringen gezien. Na aflevering 3 MOEST ik gewoon direct de volgende bekijken.

Enneuh, geef Haunting of the Hill House zeker een kans. Dit vond ik één van de betere "house" serie's/films van de laatste jaren. Creepy as fuck met een erg sterk verhaal.

Volgens mij speelt Squid game in op situaties en emoties die herkenbaarder zijn voor de "gewone " mens, terwijll Battle Royal en Alice in Borderland ( wat ik persoonlijk beter vind dan Squid game ) er zwaar over gaan . Ook het feit dat Squid Game kinderspelletjes gebruikt maakt het voor de meeste mensen meer enerverend dan "hier heb je bommen en granaten en geweren, wie er als laatste overblijft wint"

Ik heb zelfs een artikel gelezen waar ouders ongerust zijn omdat hun kinderen squid game naspelen.

Hoe ver zou je gaan als je op de rand van de afgrond staat en iemand staat met een gouden wortel voor je te zwaaien? Zou je je eigen moraal overboord gooien? Hoe ver zou die zwaar gelovige speler gegaan zijn moest hij in de finale staan? Zou hij dan nog bidden tot god, of zou hij zich wenden naar de slechte entiteit?

Trouwens, ik hoop dat de persoon die hier geschreven dat het met de mooiste actrice uit Korea is, het zwaar sarcastisch bedoelde, want er zijn heel wat knappere actrices daar.

Ik heb al redelijk ZK series gezien, en het was een verfrissing om bij Squid Game te zien, dat het eens niet over corrupte boel gaat.

Squid game: Even melden dat de 5 Amerikaanse, gemaskerde acteurs een van de slechtste voiceactors zijn die ik ooit heb mogen aanschouwen.

Laatst bewerkt:
Is het Horror als in goeie spannende televisie, met die weirde vibe. Of is het horror als in, jump scares opbouwen want dan laat ik deze aan mij voorbijgaan. Ik kijk nooit Horror maar wil het wel een kans geven.

Terug
Bovenaan