Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Squid Game

Net zoals iedereen. Zeer degelijk maar de hype niet waard. Ik heb al betere series gezien die bijlange na niet zo gehyptet zijn. Maar vond het wel een goed 1e seizoen.

Vigil

Britse reeks over een moord op een duikboot. Dacht in het begin dat het een remake was van de Scandinavische reeks The Investigation, maar het ging toch een heel andere richting uit. Was goed, maar niet meer dan dat.

Nine Perfect Strangers

Prima seizoen. Kon me blijven boeien tot het einde. Zeer degelijk acteerwerk ook.

Brooklyn Nine Nine s8

Ik ga het zeker en vast missen. Wel een topseizoen met een topfinale.
Noice.

Het is inderdaad de Koreaanse manier van acteren. Zoals bepaalde gezichten trekken terwijl ze" sjeez of djeezes" ( zo in het nederlands vertaald )zeggen ( ze willen eigenlijk fuck zeggen, maar blijkbaar mag dat niet, ) zodat ze iets zeggen wat er op lijkt en dan tegelijkertijd een gezichtsuitdrukking hebben , zodat je onmiddellijk weet wat ze eigenlijk bedoelen.

Ook het overdreven roepen als ze kwaad zijn, is iets typisch . Is wel storend als je er op begint te letten. Sommige series hebben dit heel fel ( Rugal bijvoorbeeld. Of Black, als die politie eenheid in hun bureau bezig zijn tegen elkaar heb je nadien een Dafalgan nodg)

Persoonlijk vind ik de acteerprestaties redelijk overtuigend, vooral de hoofdrolspeler ( 456 ) en de oude man (001 ) , enkel die vrouw met haar lange haren, vond ik cringy.

Hunters (Amazon) met oa Al Pacino over de jacht op nazi’s in Amerika in de jaren 70. Gebaseerd ook op ware feiten. Zeer gewelddadig bij (vrij veel) momenten maar heel sterk gespeeld.

Midnight Mass nu uitgekeken. Topserie, en ben echt fan van de priester zijn acteerprestatie. Had die kerel nog nooit ergens bezig gezien.
Qua opbouw was het perfect imo, in het begin gebeurt er amper iets, maar worden alle personages goed geschetst. Elke aflevering gebeurt er net iets meer dan in de voorgaande, en op 't einde is het gewoon alle registers open. Nice!

Midnight Mass nu uitgekeken. Topserie, en ben echt fan van de priester zijn acteerprestatie. Had die kerel nog nooit ergens bezig gezien.
Qua opbouw was het perfect imo, in het begin gebeurt er amper iets, maar worden alle personages goed geschetst. Elke aflevering gebeurt er net iets meer dan in de voorgaande, en op 't einde is het gewoon alle registers open. Nice!
Heb er ook van genoten. Een nieuwe twist in het
vampier
genre.

Ted Lasso S2

Die laatste minuut :bow:
Wel cool hoe Nate evolueert naar Jose Mourinho. Zelfs tot het kleuren van zijn haar. De acteur heeft op zijn Twitter de evolutie van zijn personage gezet en shit runs deep yo. Impressive
Een van de beste series van de afgelopen 10 jaar voor mij. Mogen nog veel seizoenen bijkomen als ze telkens zo sterk zijn.
Zelfs als je niet into voetbal bent, een must-see.

Ted Lasso S2

Die laatste minuut :bow:
Wel cool hoe Nate evolueert naar Jose Mourinho. Zelfs tot het kleuren van zijn haar. De acteur heeft op zijn Twitter de evolutie van zijn personage gezet en shit runs deep yo. Impressive
Een van de beste series van de afgelopen 10 jaar voor mij. Mogen nog veel seizoenen bijkomen als ze telkens zo sterk zijn.
Zelfs als je niet into voetbal bent, een must-see.
Heel benieuwd of ze dezelfde toon kunnen aanhouden met de ingeslagen weg.
Op het eerste zicht lijkt het een heel zwart-witte situatie met Nate als slechterik. Het lijkt imo wat donkerder te worden.

In ieder geval: grote fan Ted Lasso: Roy Kent :love2:

Heel benieuwd of ze dezelfde toon kunnen aanhouden met de ingeslagen weg.
Op het eerste zicht lijkt het een heel zwart-witte situatie met Nate als slechterik. Het lijkt imo wat donkerder te worden.

In ieder geval: grote fan Ted Lasso: Roy Kent :love2:
Je hebt natuurlijk ook nog altijd
Rupert als villain. Waarschijnlijk zal een groot deel van het seizoen West Ham vs Richmond worden.

Squid Game uitgekeken... Ok, het battle royale/last man standing principe is niet bepaald origineel meer, maar dit gaf er toch een leuke twist aan.
Enkele fijne personages + een zeer memorabele momenten (de aflevering met de knikkers was echt top) maakten dit wel een genietbare reeks voor mij.

Daartegenover staat wel dat ik ook enkele serieuze ergernissen had. De gestoorde vrouw met de lange krullen vond ik vreselijk, en de scènes met de vips behoren echt tot het slechtste dat ik op tv al gezien heb. Bracht werkelijk niks bij aan het verhaal en was ronduit schaamtelijk. Maar gelukkig overheersten die op geen enkel moment het verhaal, want anders was ik afgehaakt.
Mensen die durven zeggen dat dit het beste seizoen ooit is qua series, zijn volgens mij blijven steken bij FC De Kampioenen en Thuis.

Verdienstelijke 7/10

Midnight Mass beginnen kijken op aanraden van enkele mensen hier. 2 afleveringen ver en dit is het soort serie waar ik van kan genieten. Zalige slow burn, goeie sfeer, prima acteerprestaties. OVerall very enjoyable. Alleen is het horor en i don't like horor. Ik weet dat ik mij ga verschieten en dan zit ik al 5 min op voorhand als een klein meisje met mijn deken voor mijn gezicht. Ik haat echt jump scares, maar het hoort er nu eenmaal bij. Ga ik zeker blijven kijken, maar is niet goed voor mijn tikker.

Vraag over Midnight, zijn de jump scares enorm? Wil graag mee mij vrouw kijken maar die is minder fan van het genre. We hebben bv. wel naar the house on haunting hill gekeken en dat kon ze smaken.
Ben zelf bezig met Baki, is een leuk tussendoortje.

Vraag over Midnight, zijn de jump scares enorm? Wil graag mee mij vrouw kijken maar die is minder fan van het genre. We hebben bv. wel naar the house on haunting hill gekeken en dat kon ze smaken.
Ben zelf bezig met Baki, is een leuk tussendoortje.
Ik ben pas een halve aflevering ver dus vnl. nog opbouw. 1 subtiel schrikmomentje, maar eerder een kleine teaser dat de nieuwsgierigheid opwekt dan een jump scare. Ik ga zeker verder kijken.

Ook squid game uitgekekeken. Eerste anderstalige (anders dan Engels) serie waar ik in slaag om een seizoen uit te kijken. Vond het een heel aangename serie en een goeie core storyline en personage.

Alles errond vond ik wat minder uitgewerkt.
Vrouw met krullen, de crimineel, de VIPS, orgaanhandel brengen niets/amper bij tot het overkoepelend verhaal of zijn gewoon slecht gebracht. De twist kon ik wel smaken en had ik niet verwacht. De knikker aflevering is toch wel van het beste dat ik het laatste jaar gezien heb.

Zeker benieuwd naar seizoen 2!

Nu is eens aan midnight mass beginnen :) Is van dezelfde regisseur als die horror serie op Netflix (iets met haunting) en dat vond ik wel goed. Zelfde acteur zelfs dacht ik.

Terug
Bovenaan