Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Vraag over Midnight, zijn de jump scares enorm? Wil graag mee mij vrouw kijken maar die is minder fan van het genre. We hebben bv. wel naar the house on haunting hill gekeken en dat kon ze smaken.
Ben zelf bezig met Baki, is een leuk tussendoortje.
Het is geen "jump scare genre" horror. Het verhaal geeft een leuke twist aan geloof met het Christendom in het bijzonder.

Vraag over Midnight, zijn de jump scares enorm? Wil graag mee mij vrouw kijken maar die is minder fan van het genre. We hebben bv. wel naar the house on haunting hill gekeken en dat kon ze smaken.
Ben zelf bezig met Baki, is een leuk tussendoortje.
Het is eigenlijk meer soft-horror :p moet het vooral hebben van zijn sfeer en trage maar gefocuste opbouw. Haunting of Hill House zat goed gevuld met jump scares en akelige momenten, maar bij Midnight Mass is dat niet zo.

The Chestnut man(Netflix): Een Deense mini crime serie i.v.m. een seriemoordenaar. Ik vond het wel een pak beter dan de gemiddelde scandinavische politie serie.

Dr Death - gebaseerd op waargebeurde feiten van ‘medical malpractice’ al ben ik er nog steeds niet uit of hij nu incompetent of psychotisch was maar fijn gespeeld door Joshua Jackson (echt wel), Alec Baldwin en mijn favoriet uit jongere jaren Christian Slater. ‘t is geen lange reeks maar wel vlot te bekijken.

The Deuce S01 - S03

Mixed Feelings. Weet niet goed wat, maar ik miste precies toch iets. Elke storyline was ook niet even interessant.
James Franco is wel fantastisch. Jammer dat hij niet meer veel gaat acteren. :(

Zit aan het begin van S2 van Seinfeld maar ik weet het zo niet, toch een paar dingen die mij storen.
Om te beginnen dat irritante deuntje de eerste en laatste minuten van elke aflevering, echt vreselijk.
+ Jerry moet precies in eeeeeeeeeeeeeeeelk gesprek de smartmouth wiseguy uithangen, precies of die nooit een normaal gesprek kan voeren met iemand. Jason Alexander though :love:

Zit aan het begin van S2 van Seinfeld maar ik weet het zo niet, toch een paar dingen die mij storen.
Om te beginnen dat irritante deuntje de eerste en laatste minuten van elke aflevering, echt vreselijk.
+ Jerry moet precies in eeeeeeeeeeeeeeeelk gesprek de smartmouth wiseguy uithangen, precies of die nooit een normaal gesprek kan voeren met iemand. Jason Alexander though :love:
En hierna (of nu al) direct doorstoten naar het superieure Curb Your Enthusiasm, en direct beseffen dat George/Jason gewoon Larry David is.

Creepshow seizoen 2 ben ik bezig. Dat eerste seizoen zag ook niet uit, maar dat was nog vermakelijk. Dit tweede seizoen is zo slecht dat het zelfs niet meer vermakelijk is.

heerlijk deuntje vind ik eerlijk, beetje een funky bass.
Ondertussen aan seizoen 4. ideaal om te kijken, ziek in de zetel.
true, die Jerry heeft zijn momenten. Maar soms wat pedant. Dat accent van George is heerlijk ook.

The Chestnut man : viel wel mee. Maar er zijn zo veel crimi-series al dat ik ze wat beu aan het worden ben. 7/10

Begonnen met Y - The last man : toffe reeks! Veel nieuwe gezichten, maar ze doen het goed imo. Het einde vd wereld, maar zonder zombies ... en zonder mannen. So far, so good.

Why Women Kill S2 : twee afleveringen ver en de sfeer zit er weer goed in :) Ik ben blij dat ze het niveau weten aan te houden. Deze keer zijn de verhaallijnen met elkaar verweven, maar dat doet niet af aan de kwaliteit.

Begonnen aan het derde seizoen van The Crown; beetje moeite met de nieuwe acteurs. Vond Claire Foy overtuigender dan Colman tot nu toe. Colman speelt haar (ik heb nu net de aflevering met de mijnramp gezien, wel weer een stomp in de maag zeg) veel onzekerder nog dan Foy deed, vind ik.

Blijft wel een dijk van een serie. Alleen jammer dat ze soms echt wel een loopje nemen met de geschiedenis, maar bon.

Laatst bewerkt:
Begonnen aan het derde seizoen van The Crown; beetje moeite met de nieuwe acteurs. Vond Claire Foy overtuigender Colman tot nu toe. Colman speelt haar (ik heb nu net de aflevering met de mijnramp gezien, wel weer een stomp in de maag zeg) veel onzekerder nog dan Foy deed, vind ik.

Blijft wel een dijk van een serie. Alleen jammer dat ze soms echt wel een loopje nemen met de geschiedenis, maar bon.

The Crown is echt zo een "ho ho ho, dit ga ik toch eens googlen ze" show. Ze nemen idd wel wat dramatic licenses, maar het levert wel een sterk drama op.

Je hebt volledig gelijk dat Colman haar nog meer als een onzeker, jaloers ijskonijn neerzet, maar ik vrees dat die dat door de jaren heen gewoon harder geworden is. Wacht maar tot Diana in beeld komt...

Tobias Menzies is trouwens schitterend als Philip.

Zelf momenteel ook bezig met Long Way up op Apple, soort docu reeks waar Ewan McGregor met zijn maat op roadtrip gaat met Elektrische Harley's van Ushuaia naar Los Angeles. Leuk kijkvertier en mooie beelden, alleen zijn die e-bikes gewoon kloterij in zo een streek en zijn ze meer bezig met opladen en zoeken naar laadpunten dan genieten van de prachtige omgeving.

Wel lachen met het feit dat McGregor zelfs in de middle of echt nowhere herkend wordt. Levert funny situaties op als een man bij wie ze opladen die droogjes zegt "may the force be with you" of mensen die hem aankijken met..."Wacht es...is dat??" Extra funny punten wanneer een Franse toeriste op hem afstapt met haar phone en je hem al ziet in Celebrity mode gaan, en die vrouw vraagt of hij een foto van haar kan nemen.😅

Terug
Bovenaan