Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Thin Blue Line, seizoen 1: erg van genoten. Lang niet zo memorabel als bv. Blackadder maar toch goed kunnen lachen.

“Wanneer ik de eerste aflevering laat zien is echt niemand van mijn studenten enthousiast.” Meteen ook de reden waarom je volgens Van Dael een reeks als The Wire anno 2021 aan geen enkele zender of streamingdienst nog verkocht krijgt. “Tegenwoordig wordt op de seconde bijgehouden wanneer mensen wegzappen, voor een pilot als die van The Wire,waarin amper iets gebeurt, zouden die cijfers rampzalig zijn.”
Dat merk je hier dus ook :tongue:
De vraag is ook hoe tijdloos zo’n lijstje is. Afgaande op de lauwe reacties van zijn studenten denkt Van Dael dat The Wire eerder vroeg dan laat de koppositie af zal moeten staan. “Dat is ook logisch, niet? Toen ik op de filmschool zat, werd Fawlty Towers algemeen gezien als de beste televisiereeks ooit. Ik zie die nu ook in geen enkel lijstje meer staan.”
:headshake:

US (Kan op Gervais zijn gezicht niet zien)

1635002189791.gif

Heb recent alle seizoenen van The Office (US) gezien.
Mooie show, al vond ik de laatste twee seizoenen met momenten heel slecht. Er waren wel een paar mooie conclusies op het einde.

Bij het einde van seizoen 7 kon ik niet geloven dat ze verder zouden gaan zonder Michael Scott. Voelde aan alsof de mede-acteurs verder bleven improviseren nadat de hoofdrol het afbolde en het gordijn eigenlijk al naar beneden was gekomen.

Hetgene wat mij het meest stoorde was de periode van Andy als manager. Hij ging van iemand die manisch positief en negatief kon zijn naar een complete psychopaat die mensen het leven zuur maakte.

Er zaten ook wel mooie gewaagde momenten in het laatste seizoen. Pam die goed overeenkwam met de cameraman en dat de documentaire crew echt openlijk erkend werd vond ik wel goed.

Er was een mooie ontwikkeling van de vriendschap tussen Dwight en Jim. Jim die zijn grapjes bleef uithalen met Dwight maar het toch goed bedoelde.

Heb ook al een stukje naar The Office UK gekeken. Ik kan het wel appreciëren maar van die Britse humor dat gênante situaties compleet omarmt is niet echt iets voor mij.

Ik kan Parks and Recreation beter smaken. Lijkt me een beetje een spirituele opvolger van The Office US. Wil nu ook wel wat films met Steve Carrell zien. Voor dat ik The Office had gezien, had ik al Space Force gezien op Netflix en vind hem wel een goede acteur.

Ik kan Parks and Recreation beter smaken. Lijkt me een beetje een spirituele opvolger van The Office US. Wil nu ook wel wat films met Steve Carrell zien. Voor dat ik The Office had gezien, had ik al Space Force gezien op Netflix en vind hem wel een goede acteur.
Anchorman 1 & 2 zeker ook eens bekijken dan, Steve Carrell heeft daar ook een leuke rol in!

Terug
Bovenaan