Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Mocro Maffia seizoen 3 afgekeken. Het blijft boeiend en heftig, maar af en toe worden er te veel personages in en uitgegooid.

4 afleveringen gezien van Squid Game. Het heeft de hype niet gestolen..

heb er echt een prison break seizoen 1 gevoel bij tot nu toe qua spanning en hoe dat ik in het verhaal zit, met het verschil dat ik het zelfs tot nu toe nog beter vind dan dat seizoen van Prison Break. Als dit de komende vijf afleveringen volgehouden wordt, is dit denk ik het beste seizoen van een serie ooit gedaan.

Als ik daarmee klaar ben doe ik wellicht ook nog wat verder met Black Mirror. Dan VIkings uitkijken. En dan La Casa de Papel of Breaking Bad starten.

4 afleveringen gezien van Squid Game. Het heeft de hype niet gestolen..

heb er echt een prison break seizoen 1 gevoel bij tot nu toe qua spanning en hoe dat ik in het verhaal zit, met het verschil dat ik het zelfs tot nu toe nog beter vind dan dat seizoen van Prison Break. Als dit de komende vijf afleveringen volgehouden wordt, is dit denk ik het beste seizoen van een serie ooit gedaan.

Als ik daarmee klaar ben doe ik wellicht ook nog wat verder met Black Mirror. Dan VIkings uitkijken. En dan La Casa de Papel of Breaking Bad starten.
La Casa del Papel is enkel het eerste seizoen goed, nadien vind ik het wat uitmelkerij.

Tzal eerder 1.250 per weekend + nog wat budget voor de andere dagen zijn, pak nog es 2.000 ofzo? Dat is dan eerder 7 a 8.000/maand.

En dat is evengoed zot hoog eh! Wie de fuck geeft nu elk weekend 1.250€ uit...
Met het gezin naar The Jane gaan in plaats naar Frituur Marginal?

Het lijkt een nieuw seizoen van Steenrijk straatarm dat in 2019 op VTM zat. Ik had toen de indruk dat de makers een extreem krap weekend tov een extravagant weekend zetten. Er zaten een aantal pakkende momenten bij zoals een weekschema voor maaltijden met een beperkt budget en dus eentonigheid. Maar het valt niet te zien als een doorsneeweek voor beide partijen.

Uiteraard is het de bedoeling dat de tongen los komen, daarom dat het rijke budget zo hoog zit. Anders is het meer "het zijn ook maar mensen die met hun Lambo ipv Dacia naar de bakker gaan".

Squid Game inderdaad erg goed, al zwakt het een tikkeltje af naar het einde toe

Toekomst van de serie
Lijkt me vrij duidelijk dat er een vervolg gaat komen, dus waarom het als miniserie staat op zoveel sites, is me niet echt duidelijk. Ik hoop dat de volgende seizoenen even goed gaan zijn als deze, maar ik heb er mijn twijfels over. Kan een nieuwe Prison Break worden op dat vlak.

Over de invloeden van de serie.
Ik zie invloeden van Koreaanse films zoals Parasite, Kubrick (Eyes Wide Shut en muziek gebruikt uit 2001 alsook bepaalde settings/decor), Hunger Games/Battle Royale, Prison Break (qua spanningsopbouw maar ook de "riots"), gemengd zoals in veel andere Koreaanse films met een grote dosis maatschappijkritiek (o.a. de schuldenindustrie), heel nihilistisch wel en toch vrij communistisch van aard, of op zijn minst antikapitalistisch. De armen zijn letterlijk slaven van de maatschappij, maar de rijken zijn ook het slachtoffer hier. Zij vervelen zich, en verliezen touch met de wereld, dus bedenken ze dit soort spelletjes waarop de armen de paarden worden. Dit soort maatschappijkritiek zie ik in heel veel Koreaanse films/series terug.

Series die ik verder nog wil zien:
The End of the F**cking World - seizoen 2 (maar 1 ga ik misschien terugzien)
Black Mirror - seizoen 3 tem 6 (maar die staan op zichzelf, dus geen haast)
Vikings seizoen 4 tem 6 (zit halfweg 4)
Alice in Borderland
The Forest of Love (film of serie, mss dat ik voor film ga)
Tokyo Vampire Hotel (film of serie, maar hier ga ik voor de serie denk ik)
The Midnight Gospel
Followers
Tokyo Ghoul
La casa de Papel
What We Do In The Shadows
Breaking Bad
Twin Peaks
Sons of Anarchy + evt. Mayans MC
Rome
The Wire
Black Sails
Game of Thrones
Euphoria (wat ik gezien had ervan was wel tegenvallend)
Chernobyl
The Vietnam War
mss Peaky Blinders
It's a Sin
When They See Us
Do You Like Brahms
It's ok not to be ok
The Crown
The Borgias
mss House of Cards
OJ Made in America
Violet Evergarden
The Big Bang Theory en Two and a Half Men vind ik ook leuk, en heb ik nog nooit uitgekeken.

.. wellicht nog heel wat, vooral docu-achtig en anime zal ik wel nog wat vergeten.

Ik ga wel proberen om regelmatig iets van series te kijken...

Laatst bewerkt:
Eerste twee episodes van Squid Game bekeken na al de hype gelezen te hebben. Ik ben momenteel nog niet onder de indruk. Hell, om het mogelijks het beste seizoen van een serie ooit te noemen... :unsure:

Soit, hopelijk wordt het wat sterker. Momenteel vind ik het een veel te gemakkelijke aanklacht op kapitalisme met heel wat fancy gimmicks.

Eerste twee episodes van Squid Game bekeken na al de hype gelezen te hebben. Ik ben momenteel nog niet onder de indruk. Hell, om het mogelijks het beste seizoen van een serie ooit te noemen... :unsure:

Soit, hopelijk wordt het wat sterker. Momenteel vind ik het een veel te gemakkelijke aanklacht op kapitalisme met heel wat fancy gimmicks.
Ik weet niet wat volgens jou dan het beste seizoen van een serie moet zijn?

Ik vind de trailer al onnozel uitzien tbh.

Ik weet niet wat volgens jou dan het beste seizoen van een serie moet zijn?
Ik hou dat niet meteen bij in lijstjes, maar from the top of my head.

Band Of Brothers
The Wire S01 of S04
Succession S02
Sopranos (alles?)
Mad Men S04 (close, kan ook 3 zijn)
Boardwalk Empire (pick one, alles?)
True Detective S01
Rome S01

Soit, ik heb het seizoen nog niet volledig gezien. Gewoon mijn gedachten na twee afleveringen, misschien valt de puzzel nog in elkaar.

Terug
Bovenaan