Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Volledig Dexter uitgezien. Geen rating ga ik geven want ik vind het echt een zeer goede serie met zijn ups en downs.
Ik kan wel duidelijk zeggen dat de seizoenen in deze volgorde zijn bij mij qua likable:

Seizoen 2
Seizoen 1
Seizoen 4
Seizoen 3
Seizoen 5+6
Seizoen 8
Seizoen 7

Dexter was zoals ik al is meldde, een koelbloedige killer in de eerste 2 seizoenen. Gecontroleerd, gedisciplineerd. Hij alleen en zijn code. Echter na Miguel begint hij te slippen. Hij begint steken te vallen omdat hij ook "menselijker" wordt. Zaken uit te stellen, zijn gezin erbij te betrekken, of sporen daarvan achter te laten.

Om seizoen 8 worst te beschouwen, dat vind ik zever. Ik vond persoonlijk Olivier Saxon een ongelofelijke tegenstander. Zelfs beter dan de Trinity killer die mentaal instabiel was. De acteur die ook Olivier speelde deed het ongelofelijk. Ene moment zoals bij Cassie lachen en vriendelijk en bij Dexter die zijn ogen veranderde gewoonweg in een gestoorde moordenaar. Niet veel acteurs kunnen zo overkomen. Zeker de stand-off tussen Dexter en Olivier, 2 koelbloedige moordenaars die elkaar in de ogen aankijken, was toch een chill moment. Om het kort te houden, inderdaad ze hebben in season 8 sommige mensen te snel afgescheept, maar tja, het werd beetje misschien te langdradig. Het einde van Dexter was ook kort, maar ergens te begrijpen. Geen muziek meer, geen stem meer, compleet de opposite van temperatuur. Dexter liet weten dat Miami zijn gebied was, hij hield van de warmte. Waar hij zat was het koud, hij had zijn eigen gevangenis manier van spreken gemaakt om zichzelf te straffen.

Toen hij met Hannah belde uit zijn boot lieten ze beide hun gemoedsrust tonen. Mooi rustig weer bij Hannah, en ze was happy. Bij hem, slecht weer - orkaan, - Debra dood, enz. Het waren die kleine dingen die het toch allemaal goed maakte.

Blijft toch zeker een reeks die ik zal herbekijken.

Laatst bewerkt:
Volledig Dexter uitgezien. Geen rating ga ik geven want ik vind het echt een zeer goede serie met zijn ups en downs.
Ik kan wel duidelijk zeggen dat de seizoenen in deze volgorde zijn bij mij qua likable:

Seizoen 2
Seizoen 1
Seizoen 4
Seizoen 3
Seizoen 5+6
Seizoen 8
Seizoen 7

Dexter was zoals ik al is meldde, een koelbloedige killer in de eerste 2 seizoenen. Gecontroleerd, gedisciplineerd. Hij alleen en zijn code. Echter na Miguel begint hij te slippen. Hij begint steken te vallen omdat hij ook "menselijker" wordt. Zaken uit te stellen, zijn gezin erbij te betrekken, of sporen daarvan achter te laten.

Om seizoen 8 worst te beschouwen, dat vind ik zever. Ik vond persoonlijk Olivier Saxon een ongelofelijke tegenstander. Zelfs beter dan de Trinity killer die mentaal instabiel was. De acteur die ook Olivier speelde deed het ongelofelijk. Ene moment zoals bij Cassie lachen en vriendelijk en bij Dexter die zijn ogen veranderde gewoonweg in een gestoorde moordenaar. Niet veel acteurs kunnen zo overkomen. Zeker de stand-off tussen Dexter en Olivier, 2 koelbloedige moordenaars die elkaar in de ogen aankijken, was toch een chill moment. Om het kort te houden, inderdaad ze hebben in season 8 sommige mensen te snel afgescheept, maar tja, het werd beetje misschien te langdradig. Het einde van Dexter was ook kort, maar ergens te begrijpen. Geen muziek meer, geen stem meer, compleet de opposite van temperatuur. Dexter liet weten dat Miami zijn gebied was, hij hield van de warmte. Waar hij zat was het koud, hij had zijn eigen gevangenis manier van spreken gemaakt om zichzelf te straffen.

Toen hij met Hannah belde uit zijn boot lieten ze beide hun gemoedsrust tonen. Mooi rustig weer bij Hannah, en ze was happy. Bij hem, slecht weer - orkaan, - Debra dood, enz. Het waren die kleine dingen die het toch allemaal goed maakte.

Blijft toch zeker een reeks die ik zal herbekijken.
Je weet dat er binnenkort een nieuw seizoen uitkomt? 😉

Sex education s3 net uitgekeken. Veeeel beter als s2 wat echt suckte int begin. Hebk me moeten door halen en laten liggen na 2 eps toen t net uitwas. Totaal niet het niveau van s1… derde seizoen was wel top vond ik! Minder van de hak op de tak deze keer. Echt een topserie die zowel jeugd als oudere mensen echt wel pakt denk ik.

Net Roman Empire en The Lost Pirate Kingdom uitgekeken. 2 'docu' drama reeksen op Netflix.
Jammer dat ze wat veel vrijheden nemen om hun verhaal te doen kloppen. Dat wordt dan vooral achteraf duidelijk als je wat aan factchecking gaat doen. Ik begrijp wel dat ze bepaalde aannames moeten doen omdat er soms gewoon niet genoeg info over bestaat. Maar dan mogen ze het ook niet verkopen als absolute waarheid. En dat doen ze imo te vaak.
Ze slagen beide wel in hun opzet om interesse op te wekken en te entertainen. De acteerprestaties vond ik best goed voor dit type reeksen.

The foundation (Apple TV) net de eerste 2 afleveringen gezien. Was veel over te doen, de blockbuster van Apple TV a la GoT.

Na een redelijk traag begin toch wel een ok eerste aflevering maar aflevering 2 was dan toch weer matig. Er gebeurd gewoon heel weinig en er zijn weinig interessante personages.

Ook The Wire nog eens een kans gegeven door de dood van Michael K. Williams maar geraak gewoon niet door seizoen 1… Vrees dat ‘t niet mijn ding is, slow burn kan ik meestal wel appreciëren, enkel hier totaal niet.
Daarna aan Squid Game begonnen, wel tof en vrij origineel. 7/10.

om in te pikken om de discussie over Mad Men een pagina’s terug: zeker en vast een kans geven. Voor mij is het een van de beste series ooit gemaakt en een van de weinigen die van begin tot eind hetzelfde niveau aanhoudt. Geen enkele mindere aflevering of plot. Geweldige acteerprestaties, interessante personages en een fantastisch passend einde.

Turn washington spies seizoen 4 eerste afleveringe

Enorm genoten van eerste 3 seizoenen en nu eindelijk aan s4 kunnen begonnen.

Voor liefhebberd van historische series een must imo en al helemaal als je fan bent van het Amerikaanse Revolutie tijdperk.

Sex Education uitgekeken, was terug vermakelijk. Wel benieuwd hoe lang ze het nog interessant kunnen houden. Wanneer gaan die tieners afstuderen? :p

1 aflevering van Squid Game gezien, smaakt naar meer.
Fringe blijf ik moeilijk verteerbaar vinden.

Safe (netflix)
8/10 - Michael C. Hall met een Engels accent. Dat was wennen.

Squid Games (netflix)
8/10 - die mannen met hun overdreven acteren en die oude man met zijn constante hijglach. Man man :D

Ja squid game ga ik ook beginnen kijken. Blijkbaar nu al netflix meest succesvolste serie ooit. Echt blij errom want misschien gaat Netflix nu meer inzetten op Z-K. Daarom dat ik zelf niet wil wachten, maar ga beginnen kijken morgen, om het ook wat te boosten om een subtiele hint te geven dat ze op azie moeten inzetten willen ze de grootste blijven, want ze gaan in de toekomst veel meer grote bedrijven en rechten verliezen. Terwijl Netflix de streamingdienst voor jongeren / studenten wereldwijd zijn, en de andere die demografie nog niet helemaal in huis hebben (voor gezinnen / familie / marvel fanboys en nerdhalla zal dat wel disney+ zijn).

En ik heb hier een overvloed aan series op de "to watch list" staan die momenteel uit zijn of waar ik nog moet aan verder kijken :

• Star Wars - Visions
  • Evil (seizoen 2)
  • Y - The Last Man
  • The Walking Dead (seizoen 11)
  • Midnight Mass
  • Foundation
  • What We Do In The Shadows (seizoen 3)
  • See (seizoen 2)
  • Squid Game
  • Doom Patrol (seizoen 3)
  • Creepshow (seizoen 3)
  • American Horror Story (seizoen 10)
  • What If...
  • Reservation Dogs
  • La Casa De Papel (seizoen 5)
  • Monsters At Work
  • The White Lotus
  • Star Wars - The Bad Batch
  • Masters Of The Universe - Revelation
  • True Detective (seizoen 3)

En dan nog een hele hoop oudere waar ik ook ooit nog eens moet aan beginnen.
Too much to see....too little time :headshake:

Terug
Bovenaan