Gisterenavond The Blacklist afgerond. Een van de weinige series die ik van quasi het begin tot het einde heb gevolgd, jaar na jaar, tien jaar aan een stuk. Ik vond het van begins af aan interessant om te volgen en door het feit dat James Spader zo'n fenomenale acteur is het zelfs uitgegroeid tot een van mijn favoriete series. Hoewel het niet altijd even hoogstaand was en het soms wat langdradig kon zijn, ben ik toch altijd blijven kijken. Grotendeels door James Spader, maar ook gewoon omdat ik zelden een serie niet uitkijk, zeker niet als je toch al zo ver gekomen bent.
Er is veel kritiek op de finale en hoewel ik zelf met een dubbel gevoel zit, vind ik het over het algemeen wel overdreven. Het einde van het personage 'Red' vind ik goed, maar de aflevering mist closure en is net niet uitgebreid genoeg en gewoon te kort. Ik had graag nog wat beelden van de Taskforce ná Reddingtons' dood gezien. Hun reacties en hun leven in de (nabije) toekomst. Een afscheidsbrief van Red gevisualiseerd met beelden van elk personage had hier fantastisch geweest denk ik.