TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Regime
Geen fan van Schoenaerts maar hier samen met Winslet werkt het wel.
Entertainend. Zeker met de foute humor.
 
De voorbije dagen de Netflix hype (en ik denk ook wel hype) Baby Reindeer uitgekeken. Toch wel een unieke reeks en zeker het kijken waard vind ik.
Ook Baby Reindeer gekeken, pakkende serie.
Ja, echt ontspannende, feelgood tv is het niet maar heel pakkend inderdaad. Met daartussen enkele hilarische momenten.

Sent from my iPhone
 
Laatst bewerkt:
Baki (netflix)

Op zich OK, maar jezus hoeveel keer wordt er iets niet uitgelegd met altijd dezelfde stijl of openingszinnetje. Op zich kon de rest me niet bekoren behalve Yujiro Hanma en Baki zelf.
"OOOH! I FINALLY UNDERSTAND IT! // YES HE IS DOING IT" **10 minuten uitleg begint over een bokshandschoen of vechtstijl**
 
Baki (netflix)

Op zich OK, maar jezus hoeveel keer wordt er iets niet uitgelegd met altijd dezelfde stijl of openingszinnetje. Op zich kon de rest me niet bekoren behalve Yujiro Hanma en Baki zelf.
"OOOH! I FINALLY UNDERSTAND IT! // YES HE IS DOING IT" **10 minuten uitleg begint over een bokshandschoen of vechtstijl**

Exact hetzelfde gevoel en reden waarom ik uiteindelijk afhaakte. In het begin is alles cool en denkt ge van "ok, ik wil wel zien of Baki wint van een letterlijke neanderthaler", maar de hoeveelheid uitleg is zelfs naar anime-normen erover.


Trigun Stampede

Ooit de og anime proberen kijken, maar na 3 afleveringen kon het mij niet genoeg boeien. Deze retelling is misschien de mooiste 3D-geanimeerde anime die ik tot op heden gezien heb... Kleurenpallet is een streling voor het oog, er is genoeg intrige in het verhaal en de actie-scenes zijn spectaculair in beeld gebracht. Ik had ergens gelezen dat studio Orange 5 jaar nodig had om deze anime te maken en die productie-kwaliteit kan je alleszins niet betwisten.

Ik hoop dat ze de rest vh verhaal ook kunnen vertellen en dat we niet nog eens 5 jaar moeten wachten. :D
 
Exact hetzelfde gevoel en reden waarom ik uiteindelijk afhaakte. In het begin is alles cool en denkt ge van "ok, ik wil wel zien of Baki wint van een letterlijke neanderthaler", maar de hoeveelheid uitleg is zelfs naar anime-normen erover.


Trigun Stampede

Ooit de og anime proberen kijken, maar na 3 afleveringen kon het mij niet genoeg boeien. Deze retelling is misschien de mooiste 3D-geanimeerde anime die ik tot op heden gezien heb... Kleurenpallet is een streling voor het oog, er is genoeg intrige in het verhaal en de actie-scenes zijn spectaculair in beeld gebracht. Ik had ergens gelezen dat studio Orange 5 jaar nodig had om deze anime te maken en die productie-kwaliteit kan je alleszins niet betwisten.

Ik hoop dat ze de rest vh verhaal ook kunnen vertellen en dat we niet nog eens 5 jaar moeten wachten. :D
Eerste seizoen met de gevangenis was ok, maar tweede met pickle (augurk XD) had ik echt wel iets van "mmh dit is echt wel een flinterdun verhaal". Eindgevecht met zijn vader was ook wel enorm afgezaagd. Soit, hebben we weer gezien!
 
The Witcher begonnen op Netflix en ik ga kappen denk ik. Cavill looks the part, maar de plotting voelt bij momenten amateuristisch en saai. Tweede ep zetten ze ook meteen Geralt op een zij-spoor om vooral te focussen op de zwak uitgewerkte backstory van Yennefer en nog voor het eind was ik zo bored dat ik even stoicijns 'hmmm' zei en overgeschakeld ben naar Cunk on Earth.
 
Upload op prime beginnen kijken, heel interessant concept (beetje beangstigend) maar het verhaal erachter gaat wat te traag vooruit. Had gehoopt dat het op één seizoen gedaan was, maar gemerkt dat er al een tweede is. Zal nu ook wel uitkijken omdat ik ook wel wil weten hoe de vork in de steel zit.
 
The Witcher begonnen op Netflix en ik ga kappen denk ik. Cavill looks the part, maar de plotting voelt bij momenten amateuristisch en saai. Tweede ep zetten ze ook meteen Geralt op een zij-spoor om vooral te focussen op de zwak uitgewerkte backstory van Yennefer en nog voor het eind was ik zo bored dat ik even stoicijns 'hmmm' zei en overgeschakeld ben naar Cunk on Earth.
Hoe ze The Witcher zo hebben kunnen verkloten, is gelijk de makkelijkst verfilming mogelijk met de vertelstructuur die de boeken aanhouden.
Seizoen 1 is dan nog fucking kubrick'aans in vergelijking met wat erop volgde.
 
Laatst bewerkt:
Eerste keer Fair Trade kijken, Peter van den Begin is schitterend zoals altijd. Maar mijne frigo kan beter acteren dan Ella-June Henrard.
Ik wou wel dat mijne frigo er zo goed uitzag. Ik vind dat één van de knapste vrouwen die er rondloopt op deze aardkloot.
 
Halverwege Shogun. Ik snap de hype/praise wel ook al heb ik zo lang uitgesteld om te beginnen kijken. :D

Cinematografisch is het echt indrukwekkend met zoveel detail ook in de kostuums en sets dat je je echt ondergedompeld voelt in de setting. Ijzersterk geacteerd over de hele lijn. Sommige mensen hoor ik zeggen dat de Anjin een beetje miscast is, maar persoonlijk vind ik hem ook zeer goed gespeeld.

Ik had in het begin wel een beetje het LOTR-effect waarbij al die buitenlandse/vreemde namen moeilijk te onthouden zijn voor elk personage. :D
 
ik had wat mixed feelings over die Anjin, maar over de hele reeks heen klopt het wel.

ja hij komt wat raar over, maar uiteindelijk is zijn rol er één van de westerling die het vreemde onbeschaafde land een beetje komt oplichten, en uiteindelijk zélf de onbeschaafde barbaar is die volledig outclassed wordt door de Japanse cultuur. Toranaga zegt het ook quasi letterlijk, de enige reden dat die blijven leven is, en zo'n titel kreeg, was voor comic relief voor hem. voor de rest was die in zijn ogen gewoon een waardeloos iemand. Voor al die Japanse adel was dat een niemendal.
 
From beginnen kijken, aflevering 2 en heb al zin om vanavond mijn plannen te cancellen en gewoon in mijn zetel te ploffen om verder te kijken.

Blijft het goed, ook in S2?
Shiiit, ik heb een maand Prime gepakt en had die From hier al ooit eens tegen gekomen. Nu kom ik op Prime Them tegen en ik dacht dat het over die serie ging, dus gewoon beginnen kijken. Tot nu toe ook zeer onderhouden psychologische horror serie zoals ik ze graag heb. Niet teveel jump-scares, suspense...
Soit die From wil ik zeker nog een kans geven, maar het zal toch eerst Them zijn dat erdoor moet.
 
Terug
Bovenaan